SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Kreatív kollázs

- 2017-10-31
Ötletesség, játékosság és együttműködés a középiskolai irodalomórán.

Kreatív kollázs – diákszemmel:

„Szeretem ezt a feladatot, mert jól szórakozunk, amíg kitaláljuk, hogyan állítsuk össze a kreatív kollázst, mi szerepeljen rajta, ráadásul az elkészült munkák teremdekorációként is tetszetősek.”

„A kreatív kollázs készítése során a csapattagok közelebb kerülnek egymáshoz, és mivel csak a téma kötött, a saját fantáziánk szerint kivitelezhetjük a feladatot.”

„Szeretem a kreatív kollázst, mert a közös munka a társaimmal mindig szórakoztató és eredményes. Csapatépítésnek is tökéletes, mert mindannyiunknak kiderülnek az erősségei és gyengeségei.”

„Jónak tartom, ha a diákoknak nemcsak dolgozat vagy felelet formájában kell felidézniük a tudásukat, hanem játékos feladatok során az iskola nyomása alól kiszakadva is megtehetik ezt, így egy kis változatosság kerül a stresszes mindennapjaikba.”

Kreatív kollázs – tanárszemmel:

  1. A kreatív kollázs olyan kooperatív feladat, amelyben 4–6 diák dolgozik együtt. Ez lehetőséget ad arra, hogy a tanulók megosszák egymás között a munkát, s mindenki a maga képességét, tudását, tehetségét megmutatva vegyen részt a közös tevékenységben.
  2. A tanulók átélhetik, milyen az, amikor nem egyedül, hanem a többiekre figyelve, egymással együttműködve végezzük el a ránk bízott feladatot. Ennek megtapasztalása különösen fontos, mert felnőttként a legtöbb munkahelyen szükség van kooperációra.
  3. A kreatív kollázs elkészítéséhez tudásra is szükség van. A feldolgozott téma (legyen az akár egy író vagy költő életműve, egy-egy irodalmi alkotás) megköveteli az órákon korábban elsajátított ismeretek felhasználását, alkalmazását, csak így lehet sikeresen megoldani a feladatot.
  4. A kreatív kollázs – nevének megfelelően – a kreativitásra épül. A diákok minél egyedibb, érdekesebb munkák elkészítésére törekednek, s ehhez nemcsak szépérzékükre, rajztudásukra van szükség, hanem arra is, hogy megtalálják azt az ötletet, amelyre felépíthetik a kollázst.
  5. A feladat megoldása során több tantárgy találkozik. Az irodalmi tudás mellett a művészetekről tanultak is megjelennek, jó helyesírásra is szükség van. Ha idegen nyelven író szerzőkről van szó a feladatban, fel lehet használni a nyelvórákon tanultakat. S a kollázs elkészítéséhez a rajzórákon elsajátított technikák alkalmazása is elengedhetetlen.

A kreatív kollázshoz szükséges eszközök:

kartonpapír, olló, ragasztó, ceruza, filctoll, színes újságok, a témához kapcsolódó szöveggyűjtemény és/vagy kötet

A feladat menete:

  1. Kialakítjuk a 4–6 fős diákcsoportokat, majd a tanulók megbeszélik, ki milyen eszközt hoz magával a következő órára a kreatív kollázs elkészítéséhez.
  2. A tanóra elején berendezzük a termet a munkához: összetoljuk az asztalokat, előkészítjük az eszközöket.
  3. A tanár minden csapatnak kiosztja a feladatot (a mellékelt fotókon látható kollázsok elkészítésénél Franz Kafka és Albert Camus életművének feldolgozása volt a diákok feladata).
  4. A tanár megnevezi a feladatra szánt időt, majd elkezdődik a munka. Mindenképpen figyelni kell arra, hogy a tanulóknak elegendő idejük legyen a kollázs elkészítésére, így legalább 35–40 percet érdemes szánni a feladatra. Ha 9–10. évfolyamosokkal dolgozunk, akkor célszerű duplaórára tervezni a feladatot, hogy a kevésbé rutinos csapatok is be tudják fejezni a munkát.
  5. Az idő lejártával a diákok átadják a tanárnak az elkészült munkákat, majd rendet csinálnak a tanteremben: kidobják a munka során keletkezett szemetet, összerakják az eszközöket, helyükre teszik a padokat.
  6. A következő órán a tanár megmutatja az elkészült kollázsokat, elmondja, mi az, ami egyedivé, értékessé teszi őket. Fontos: mindig lehetőséget kell adni a diákoknak, arra, hogy ők is elmondhassák véleményüket az elkészült munkákról.

A kreatív kollázs „sorsa”:

Az értékelés után mindig visszaadom diákjaimnak az elkészült munkákat, s javaslom nekik, hogy az igényes, szép kollázsokat tegyék ki az osztálytermükbe. Iskolánk egyik termében még ma is ott látható az a Bulgakov „A Mester és Margarita” című regényéhez készült kollázs, amit két évvel ezelőtt készítettek az azóta már elballagott diákjaim.


 

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

"Ez egy csoda, hogy ő itt van" - Gryllus Dorka nem számított rá és észre sem vette, hogy 47 évesen újra babát vár

Gryllus Dorka, a népszerű színésznő őszintén mesélt családi életéről és váratlan terhességéről Kadarkai Endre "Nőszintén" című műsorában. A most 52 éves színésznő elárulta, hogy 47 évesen, amikor már lemondott a gyermekvállalás lehetőségéről, hatalmas meglepetésként érte, hogy ismét babát vár.

Tragédia Győr mellett: Gyógyíthatatlan beteg volt a gyermek, akivel az anyja a vonat elé lépett

Győr közelében, Ménfőcsanak mellett egy 41 éves nő végzetes döntést hozott: péntek este karjában hároméves kisfiával egy száguldó vonat elé lépett. A környékbelieket sokkolta az eset, amelyet egyesek szerint az anya kétségbeesése váltott ki, mivel gyermeke gyógyíthatatlan betegséggel küzdött. Az asszony vélhetően tudatosan választotta ki a helyszínt, ahol a vonatok nagy sebességgel haladnak, és ahol nem maradt esély a túlélésre.

Tragédia Tatabányán: öngyilkos lett egy általános iskolás diák

A rendőrség közigazgatási eljárás keretében nyomozást indított az ügy kivizsgálása érdekében.

Élelmiszerek, amelyek felerősíthetik a menopauza tüneteit

A táplálkozás nagy jelentőségű lehet a menopauza tüneteinek enyhítésében, a csontritkulás, a hízás és más negatív egészségi következmény mérséklésében. De nemcsak arra érdemes figyelni, mi legyen a tányéron, hanem arra is, mit érdemes elkerülni. Imre Noémi, a Nőgyógyászati Központ dietetikusa, okleveles táplálkozástudományi szakember Msc ez utóbbi témáról beszél.

Családi tragédia Győr közelében: karján a kisgyermekével lépett a vonat elé egy édesanya

Tragédia történt péntek este Győr-Ménfőcsanak közelében: egy édesanya, karján a gyermekével a vonat elé lépett. Az édesanya azonnal meghalt, a gyermek életéért a gyorsan kiérkező mentők küzdöttek, de nem tudták megmenteni – írja a MÁV-csoport Facebook-oldala.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja