SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Kreatív kollázs

- 2017-10-31
Ötletesség, játékosság és együttműködés a középiskolai irodalomórán.

Kreatív kollázs – diákszemmel:

„Szeretem ezt a feladatot, mert jól szórakozunk, amíg kitaláljuk, hogyan állítsuk össze a kreatív kollázst, mi szerepeljen rajta, ráadásul az elkészült munkák teremdekorációként is tetszetősek.”

„A kreatív kollázs készítése során a csapattagok közelebb kerülnek egymáshoz, és mivel csak a téma kötött, a saját fantáziánk szerint kivitelezhetjük a feladatot.”

„Szeretem a kreatív kollázst, mert a közös munka a társaimmal mindig szórakoztató és eredményes. Csapatépítésnek is tökéletes, mert mindannyiunknak kiderülnek az erősségei és gyengeségei.”

„Jónak tartom, ha a diákoknak nemcsak dolgozat vagy felelet formájában kell felidézniük a tudásukat, hanem játékos feladatok során az iskola nyomása alól kiszakadva is megtehetik ezt, így egy kis változatosság kerül a stresszes mindennapjaikba.”

Kreatív kollázs – tanárszemmel:

  1. A kreatív kollázs olyan kooperatív feladat, amelyben 4–6 diák dolgozik együtt. Ez lehetőséget ad arra, hogy a tanulók megosszák egymás között a munkát, s mindenki a maga képességét, tudását, tehetségét megmutatva vegyen részt a közös tevékenységben.
  2. A tanulók átélhetik, milyen az, amikor nem egyedül, hanem a többiekre figyelve, egymással együttműködve végezzük el a ránk bízott feladatot. Ennek megtapasztalása különösen fontos, mert felnőttként a legtöbb munkahelyen szükség van kooperációra.
  3. A kreatív kollázs elkészítéséhez tudásra is szükség van. A feldolgozott téma (legyen az akár egy író vagy költő életműve, egy-egy irodalmi alkotás) megköveteli az órákon korábban elsajátított ismeretek felhasználását, alkalmazását, csak így lehet sikeresen megoldani a feladatot.
  4. A kreatív kollázs – nevének megfelelően – a kreativitásra épül. A diákok minél egyedibb, érdekesebb munkák elkészítésére törekednek, s ehhez nemcsak szépérzékükre, rajztudásukra van szükség, hanem arra is, hogy megtalálják azt az ötletet, amelyre felépíthetik a kollázst.
  5. A feladat megoldása során több tantárgy találkozik. Az irodalmi tudás mellett a művészetekről tanultak is megjelennek, jó helyesírásra is szükség van. Ha idegen nyelven író szerzőkről van szó a feladatban, fel lehet használni a nyelvórákon tanultakat. S a kollázs elkészítéséhez a rajzórákon elsajátított technikák alkalmazása is elengedhetetlen.

A kreatív kollázshoz szükséges eszközök:

kartonpapír, olló, ragasztó, ceruza, filctoll, színes újságok, a témához kapcsolódó szöveggyűjtemény és/vagy kötet

A feladat menete:

  1. Kialakítjuk a 4–6 fős diákcsoportokat, majd a tanulók megbeszélik, ki milyen eszközt hoz magával a következő órára a kreatív kollázs elkészítéséhez.
  2. A tanóra elején berendezzük a termet a munkához: összetoljuk az asztalokat, előkészítjük az eszközöket.
  3. A tanár minden csapatnak kiosztja a feladatot (a mellékelt fotókon látható kollázsok elkészítésénél Franz Kafka és Albert Camus életművének feldolgozása volt a diákok feladata).
  4. A tanár megnevezi a feladatra szánt időt, majd elkezdődik a munka. Mindenképpen figyelni kell arra, hogy a tanulóknak elegendő idejük legyen a kollázs elkészítésére, így legalább 35–40 percet érdemes szánni a feladatra. Ha 9–10. évfolyamosokkal dolgozunk, akkor célszerű duplaórára tervezni a feladatot, hogy a kevésbé rutinos csapatok is be tudják fejezni a munkát.
  5. Az idő lejártával a diákok átadják a tanárnak az elkészült munkákat, majd rendet csinálnak a tanteremben: kidobják a munka során keletkezett szemetet, összerakják az eszközöket, helyükre teszik a padokat.
  6. A következő órán a tanár megmutatja az elkészült kollázsokat, elmondja, mi az, ami egyedivé, értékessé teszi őket. Fontos: mindig lehetőséget kell adni a diákoknak, arra, hogy ők is elmondhassák véleményüket az elkészült munkákról.

A kreatív kollázs „sorsa”:

Az értékelés után mindig visszaadom diákjaimnak az elkészült munkákat, s javaslom nekik, hogy az igényes, szép kollázsokat tegyék ki az osztálytermükbe. Iskolánk egyik termében még ma is ott látható az a Bulgakov „A Mester és Margarita” című regényéhez készült kollázs, amit két évvel ezelőtt készítettek az azóta már elballagott diákjaim.


 

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

A ferde testhelyzetben való alvás előnyei

A ferde testhelyzetben való alvás egy enyhén döntött fekvőfelület révén hasznosítja a gravitációt. Az ötlet nem újkeletű: bizonyos állatfajok és már az ókori egyiptomiak is felismerték, hogy a fej kissé megemelt helyzete sokszor előnyösebb. A modern tudomány pedig megerősíti, hogy a 3,5-5 fokos szöggel megemelt ágy segítheti a jobb alvást, a regenerációt és a méreganyagok eltávolítását.

Életmentés-Elsősegély Egészségügyi vészhelyzetben

Az elsősegélynyújtás és az életmentő beavatkozások kapcsán gyakran felmerül a kérdés, hogy "Miért kellene ezt tudnom? Nem vagyok egészségügyi szakember!" Erre a válasz egyszerű: a váratlan események nem válogatnak szakmai háttér vagy felkészültségi szint szerint.

Szaunában pihentek a szülők, miközben gyermeküket újraélesztették a siklósi fürdőben

Sokk és döbbenet uralkodott el a siklósi fürdőben, amikor egy 6 éves kisfiút kellett újraéleszteni - szülei eközben éppen a szaunában tartózkodtak. A majdnem tragédiába torkolló eset a Siklósi Hírek beszámolója szerint komoly következményeket vonhat maga után.

Fiatal édesanya tragédiája: agyvérzés következtében hunyt el a szülés után

Megdöbbentő tragédia rázta meg a nyíregyházi közösséget: egy 22 éves kismama életét vesztette nem sokkal gyermeke születése után. Az eset körülményeit jelenleg is vizsgálják a hatóságok és az egészségügyi szakemberek.​

Évente 5 ezren halnak meg itthon vastagbélrákban, pedig szűréssel megelőzhető lenne a betegség (VIDEÓVAL)

Ugrásszerű növekedést mutat az utóbbi évtizedekben a vastag- és végbéldaganatok száma: Magyarországon mintegy kilencezer új vastagbéldaganatot diagnosztizálnak évente, és ez a második leggyakoribb halált okozó daganatos betegség, amely évente mintegy ötezer ember életét követeli. A már kialakult daganat felismerése mellett a betegség meg is előzhető az időben elvégzett vastagbéltükrözéssel (kolonoszkópia), és a daganatos elfajulásra hajlamos polipok eltávolításával. A Semmelweis Egyetem legújabb oktatóvideója azt mutatja be, hogyan kell a vizsgálatra felkészülni, mi történik a vastagbéltükrözés során, és mire kell számítani azt követően.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja