SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Miénk a színpad!

- 2017-11-03
Meggyőződésem, hogy sokkal eredményesebben taníthatjuk a nyelvet, ha a tanulókat a tanulási folyamat aktív részeseivé tesszük és így együttműködésre inspiráljuk őket.
Nagyon jó érzés megtapasztalni, hogy az angol nyelv tanulása és tanítása élvezetessé, ösztönzővé és tartalmassá válik, amikor drámatevékenységgel kombináljuk.
Miénk a színpad!

Az angol nyelv tanulásának többféle módja is ismert: tankönyveket használva, zenehallgatással, feliratos filmek nézésével, újságok olvasásával vagy akár az interneten chatelve. Meggyőződésem, hogy sokkal eredményesebben taníthatjuk a nyelvet, ha a tanulókat a tanulási folyamat aktív részeseivé tesszük és így együttműködésre inspiráljuk őket.

Nagyon jó érzés megtapasztalni, hogy az angol nyelv tanulása és tanítása élvezetessé, ösztönzővé és tartalmassá válik, amikor drámatevékenységgel kombináljuk. A dráma alkalmazása elősegíti a tanulást, segíti a tanítványaimnak legyőzni a hibázástól való félelmet. És azt a félelmet is, amit akkor éreznek, ha mások előtt kell az angol nyelvet használniuk.

A módszerem célja:

  • A tanulók képességeinek kibontakoztatása, nyelvi tehetségének fejlesztése, önbizalmának és motiváltságának erősítése.
  • A verbális és nonverbális kommunikációs csatornák tudatos használatának fejlesztése.
  • A résztvevők interkulturális ismereteinek bővítése.
  • A többnyelvűség iránti érdeklődés erősítése, a tolerancia, a kooperációs készségek fejlesztése.
  • Lehetőség biztosítása arra, hogy a gyerekek a szaktárgyat más perspektívából ismerjék meg.

A tanulók nemcsak angol nyelvből teljesítenek kiemelkedően, de a rajz, ének, tánc és színjátszás területén is magabiztosan mozognak.

Tanárként felejthetetlen élmény amint napról napra megtapasztalhatom a gyerekek odaadását,  nyelvi képességeik folyamatos fejlődését. A próbák során kiejtésük egyre javul, megtanulják, hogy hogyan mozogjanak a színpadon, hogyan bánjanak a testtartásukkal, hangjukkal, hogyan értessenek meg egy angol nyelvű történetet olyanokkal, akik nem beszélik a nyelvet.

Az egyes előadásokban eltérő tudásszintű tanulók szerepelnek. A nyelvtudásban magasabb szinten álló gyerekek nagyobb tudást igénylő szerepeket kapnak és bonyolultabb nyelvet használnak, mint az alacsonyabb szinten álló diákok.  Ezzel példát mutatnak és így segítik az alacsonyabb szinten állók fejlődését. Fontosnak tartom, hogy a prózai részeket zenés- táncos betétek tegyék változatosabbá. Ezáltal a diákok nemcsak az angol nyelvtudásukat és színjátszó képességüket mutathatják meg, hanem énekhangjukat és tánctudásukat is. A szereplők közül többen is részt vesznek a díszletek készítésében.

Nagy kihívást jelent az előadások életre hívása, hiszen színpadra lépni és megszólalni nehéz, idegen nyelven még nehezebb. A színjátszásnak ez egy olyan speciális formája, amely nem feltétlenül és nem csupán a nyelvtudást fejleszti.

Szívet melengető megélni azt, hogy a gyerekek milyen nagy örömmel és kitartással dolgoznak a közös cél érdekében. Mire elérkezik a megmérettetés ideje a társaság teljesen összeforr. Azt is szeretném kiemelni, hogy egy-egy szerényebb nyelvtudású tanuló valósággal szárnyakat kap a színpadi sikerei kapcsán. A felkészülés rendhagyó, sikeresebb tanulási élményt nyújt. Az a tapasztalom, ha szórakoztatóvá válik a tanulás az rendkívüli mértékben képes motiválni a diákokat angol nyelvi tudásuk fejlesztésére is.

Ez egy olyan komplex program, amely a tantárgyak integrációjára épít, segítségével megvalósulhat a kommunikációfejlesztés és a kultúraközvetítés is. Arra törekszem, hogy érvényesüljön a spontán élmény, aktivizálódhassanak a szubjektív észrevételek is. A tanulók egész személyiségét, intellektusát, érzelmi kultúráját, ízlését és aktivitását fejleszteti.

Az elkötelezett gyakorlás, tevékenységük intenzitása, az adott helyzetre való maximális koncentrálás, hogy mindig a lehető legtöbbet hozzák ki magukból, olyan pluszokat ad a személyiségükhöz, amelyek az élet bármely területén sikert hoznak számukra. Fontos, hogy elhiggyék, bármit elérhetnek hittel, kitartással és egy kis szerencsével.

Megtapasztalják, hogy a látványos teljesítményt komoly felkészülés előzi meg, ahol szükséges a nagy energiák mozgósítása, a szorgalom, a lelkesedés, a céltudatosság, a bátorság és mindenekelőtt az odaadással végzett munka. Öröm látni, hogy olyan csapatot alkotnak, amelynek minden tagja ambiciózus, elkötelezett,  tanulni akar és kellő alázattal teszi. Megértetik, hogy a siker egy folyamat, nem egy esemény.

A próbák során a gyerekek érdeklődési területei kiszélesednek, a megtanult információk között kapcsolatok teremtődnek. Szinte észrevétlenül alakul ki a résztvevőkben egy belülről vezérelt motiváció és egy olyan együttműködő légkör, ami arra serkenti a diákokat, hogy használják a tehetségüket és engedjék szabadjára a kreativitásukat. Ily módon sikerélményük lesz és ez segíti a tanulásukat.

Az előadások szereplői élményként élik meg a tanulást és sokkal motiváltabbakká válnak. Ennek köszönhetően bátrabban fejezik ki magukat angolul, sikeresebben kommunikálnak. A megmérettetés bővíti a gyerekek látókörét. Fejlődik interkulturális tudatosságuk. Toleránsabbá válnak más országokkal és kultúrákkal szemben. 

Pedagógusként milyen tényezők segítenek ahhoz, hogy eredményesen szerepeljenek a rám bízott csoportok? A rugalmasságot említeném először. El kell tudni fogadni a gyerekek sokféle viselkedésformáját. Nem szabad ítélkezni. Fontos a nagy tűrőképesség, a jó humorérzék, a kíváncsiság, a játékosság, a kritikai érzék, a képzelőerő és a tökéletességre törekvés. Jól kell tudni kommunikálni a szülőkkel, akik szintén részesei a folyamatnak. Nagyon sokat jelent a folyamatos kapcsolattartás, az információcsere és az együttműködés az anyukákkal és az apukákkal.

Hálás vagyok, hogy átélhettem a pedagógiai alkotás egy olyan formáját, amelyben megtapasztalhattam mekkora szakmai önbizalomnövelő ereje van a kreativitásnak. Megerősödött bennem a tanári pályához fűződő elkötelezettségem. Köszönöm, hogy elolvasták.

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

"Nincs többé trükközés" - írja a Medicalonline.
Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Egy Zala vármegyei fürdőben történt meg minden szülő rémálma.
Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

A képzettebbek, a gazdaságilag aktívak, illetve az egy háztartásban többen együtt élők jobb egészséggel összefüggő életminőségre számíthatnak, mint az alacsonyabb iskolai végzettségűek, vagy az egyedül élők. Többek között ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Technológiaértékelő és Elemzési Központja készített csaknem 12 ezer résztvevő kérdőíves felmérésével. Hazánkban hasonló kutatás utoljára 2000-ben mérte fel a lakosság egészséggel összefüggő életminőségét, így a vizsgálat abból a szempontból is egyedülálló, hogy az eredmények két évtized távlatából összevethetők, elsősorban a középkorúaknál jelentős javulást mutatva. Eredményeiket a neves Quality of Life Research című lapban publikálták az egyetem kutatói.
Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

A gyakori vizelési inger, az akadozó vizelet meglehetősen sokakat érintő tünet, a véres vizelet azonban olyasmi, ami jóval ijesztőbbnek tűnik és hamarabb orvoshoz fordul miatta a beteg. Nagyon fontos felhívni a figyelmet arra, hogy urológus szakorvoshoz kell fordulni még a kevésbé fenyegető tünetekkel is, mivel a hólyagrák tüneteként megjelenő vérvizelés sokszor csak a laborelemzés során mutatható ki. Dr. Med. Habil. Buzogány István PhD, az Urológiai Központ urológusa a daganatos betegség további lehetséges tüneteire, valamint a kivizsgálás jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Egy 37 éves családapa, aki tudta, hogy allergiás a darázscsípésre, életét vesztette, miután nem merte beadni magának az életmentő adrenalininjekciót. Két gyermeke maradt félárván.
A szerkesztő ajánlja