SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Tanuljunk és nevessünk együtt!

- 2017-10-26
A Boldog iskolában nyugodtabb a légkör, kiegyensúlyozottabbak a gyerekek, élményszerűek a tanórák, és még a tanulás is könnyebben megy! Vajon miért? Mindennek a titka a vidámság és a nevetés !
Tanuljunk és nevessünk együtt!

A Boldog iskolában nyugodtabb a légkör, kiegyensúlyozottabbak a gyerekek, élményszerűek a tanórák, és még a tanulás is könnyebben megy! Vajon miért? Mindennek a titka a vidámság és a nevetés!

Sok tanár még mai is úgy gondolja, hogy tekintélyt csak vasfegyelemmel és szigorral érhet el. Pedig egy kis humor és lazaság csodát művel a hétköznapokban. Egy közös nevetés, cinkos összekacsintás a gyerekekkel, vagy akár egy tréfás megjegyzés közelebb hoz minket a gyerekekhez.

A humorra való képesség az élet nagy adománya! Egy vidám és kiegyensúlyozott családban nevelkedő kisgyerek sokkal nyitottabb, bizalommal fordul a világ felé, könnyebben kezeli a stresszt és nem menekül el a kihívások elől. Az a gyerek, aki sokat nevet kevésbé agresszív, sőt társai között is sokkal népszerűbb, ez mindenkinek csak előnyére válhat! Miért ne lehetne ez így az iskolában is?

Mit tehetünk mi, pedagógusok?
A humorra való képesség, szellemesség nem pottyan az ölünkbe, ezért bizony tenni is kell! A gyerekek mindig a felnőtteket tükrözik, érzékeny antennáikkal mindig pontosan veszik a feléjük sugárzott üzeneteket. Ha kinevetjük első suta vicceiket, ezek az apró hajtások nagyon hamar elsorvadnak. Persze minden alkalommal nem tapsolhatunk, de egy mosollyal, öleléssel értékelhetjük a próbálkozásokat: Minden rendben, értelek! Ha folyton elutasítunk, és lesöpörjük őket az asztalról, hamar elbizonytalanodnak a gyerekek és feladják a próbálkozásokat.

Kellő komolyságot kérünk, ez egy iskola! Valóban?
Még ma is általánosan elfogadott vélemény, hogy komoly munkát csak kellő komolysággal lehet végezni. Biztos ez? Nem! Pont ellenkezőleg! A nevetés könnyebbé teszi a munkát, főleg, ha valaki saját magán is képes nevetni! Igaz ez diákra és tanárra egyaránt. Az optimista, vidám ember várakozással tekint a jövőbe, jobb a problémamegoldó képessége is.

Minket, tanárokat persze nem tréfamesternek képeztek ki, állandóan nem viccelődhetünk. A mi feladtunk az, hogy nyugodt, vidám légkört teremtsünk magunk köré. Nyugalmat és jó hangulatot sugározzunk a többiek felé. Azok a gyerekek, akik jól érzik magukat az iskolában, eredményesebbek, aktívabbak,és hatékonyabban tanulnak. A tanulás elengedhetetlen része a közös nevetés és a közös élmény! És a boldog iskolában ez így is van! A gyerekek gyorsabban és hatékonyabban tanulnak akkor, ha a tananyaghoz élmények kapcsolódnak. Ez akár a mára oly fontossá vált élethosszig tartó tanulást is megkönnyítheti. A vidám légkörben nemcsak szabad, de kell is kérdezni, sőt akár hibázni is! A pedagógus tekintélyéből semmit sem von le, ha bevallja, hogy hibázott, sőt magán is képes nevetni! A humor csupa értékes dolog forrása: nyelvi fejlettség, kreativitás, pozitív önértékelés, jobb kapcsolatteremtési képesség! Ezek mind- mind a boldog iskola alapelemei!

Humor gombnyomásra?
Semmiképp! A humor nem tervezhető előre, sőt nagyfokú empátiát is igényel. Néha pengeélen táncolunk: az a tanár, aki sokat viccelődik, könnyen komolytalanná válhat! Ennél rosszabb már csak a humortalan, komolykodó pedagógus lehet. Mint az életben bárhol, itt is a mérték a fontos.

Kiborítottad a kakaót? Szép munka volt!
Ironizálni csak olyan gyerekkel szabad, aki ehhez elég érett, és képes elvonatkoztatni a konkrét szituációtól. A humort mindig a gyerekek életkorához igazodva kell „művelni „! Ez nagyon fontos pedagógiai képesség!

A gyerekek gondolkodás nélkül kinevetnek valakit, nem gondolják végig, hogy ezzel fájdalmat is okozhatnak a másiknak. Sőt az iskolában már arra is képesek, hogy a másikat szándékosan a gúny tárgyává tegyék. A kiszemelt áldozat könnyen a közösség peremére sodródhat. Néha mi tanárok is megnehezítjük a dolgokat azzal, ha a többség oldalára állunk. Ezek a gyerekek segítség nélkül a hátrányukból akár előnyt is kovácsolnak, és önként felveszik az osztály bolondjának szerepét. Innen pedig nagyon nehéz a visszaút!

A boldog iskolában is megtörténhet ez, de tapasztalatom szerint itt elfogadóbbak és segítőkészebbek a gyerekek, könnyebben tolerálják a más gondolkodásmódot. Feladatunk itt is van bőven, de az eredmények minket igazolnak! Érdemes! 

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.

 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

"Nincs többé trükközés" - írja a Medicalonline.
Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Egy Zala vármegyei fürdőben történt meg minden szülő rémálma.
Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

A képzettebbek, a gazdaságilag aktívak, illetve az egy háztartásban többen együtt élők jobb egészséggel összefüggő életminőségre számíthatnak, mint az alacsonyabb iskolai végzettségűek, vagy az egyedül élők. Többek között ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Technológiaértékelő és Elemzési Központja készített csaknem 12 ezer résztvevő kérdőíves felmérésével. Hazánkban hasonló kutatás utoljára 2000-ben mérte fel a lakosság egészséggel összefüggő életminőségét, így a vizsgálat abból a szempontból is egyedülálló, hogy az eredmények két évtized távlatából összevethetők, elsősorban a középkorúaknál jelentős javulást mutatva. Eredményeiket a neves Quality of Life Research című lapban publikálták az egyetem kutatói.
Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

A gyakori vizelési inger, az akadozó vizelet meglehetősen sokakat érintő tünet, a véres vizelet azonban olyasmi, ami jóval ijesztőbbnek tűnik és hamarabb orvoshoz fordul miatta a beteg. Nagyon fontos felhívni a figyelmet arra, hogy urológus szakorvoshoz kell fordulni még a kevésbé fenyegető tünetekkel is, mivel a hólyagrák tüneteként megjelenő vérvizelés sokszor csak a laborelemzés során mutatható ki. Dr. Med. Habil. Buzogány István PhD, az Urológiai Központ urológusa a daganatos betegség további lehetséges tüneteire, valamint a kivizsgálás jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Egy 37 éves családapa, aki tudta, hogy allergiás a darázscsípésre, életét vesztette, miután nem merte beadni magának az életmentő adrenalininjekciót. Két gyermeke maradt félárván.
A szerkesztő ajánlja