A képek alatt megjelenő rövidke szöveget már az olvasni éppen csak tanuló kisgyermek is szívesen betűzgeti - olvasni már tudók pedig büszkén vállalják maguk a felolvasást - így gyakorolják és megszeretik az olvasást. Ma ez sem elhanyagolható szempont!!
Az irodalmi témájú diafeldolgozások pedig ráirányíthatják gyermekeink figyelmét a KÖNYVRE.
A diafilmek tanórákon történő hasznosításának számos módja létezik , minden a pedagógus találékonyságán múlik. Jó példa erre egy magyar-történelem szakos tanárnő pályázati munkája, mely www.diafilm.hu/palyazat.html című weboldalon olvasható.
A keretezett oktató diafilmek igen kedveltek a pedagógusok körében, hiszen a képi szemléltetésnek igen nagy szerepe van az oktatásban. Bizonyos tantárgyak esetében (pl rajz és vizuális kultúra) a képek a tantárgy alapját képezik, más esetben (pl földrajz, irodalom, biológia) kiegészítik az elhangzó ismeretanyagot, színesítik a tanórát - segítve ezáltal a diákok érdeklődésének fenntartását. A “Magyarország történelme az őstörténettől napjainkig" című történelmi sorozat gondosan összeválogatott, gazdag képanyaga segítségével valóságosabbá, kézzel foghatóbbá, életszerűbbé válhat a diákok számára e tantárgy, így jobban megérthetik és megszeretik hazánk történelmét.
A diavetítő könnyen kezelhető, szinte minden iskolában fellelhető, a diaképeket a tanár
És még valami:
A képek segítségével a diákok érdeklődése felkeltődik a látottak iránt (legyen az történelmi tárgy, festmény, lelet, fénykép stb.), melyekkel azután eredetiben múzeumok, képtárak gyűjteményeiben "élőben" is találkozhatnak - így idővel maguk is múzeumlátogató közönséggé válhatnak.
Mindenkit felhívok tehát - gyermekeink érdekében - vetítsenek minél többet!
Online katalógus az összes megjelent diafilmről: www.diafilm.hu