Miközben családjuk alszik, amerikai nők ezrei látogatnak el egy virtuális játszótérre, melynek Pogo a neve: társasjátékokat játszanak, ismerkednek, rejtvényeket fejtenek, bridzseznek. A Vanilla Coke nyereményoldalának felhasználói pedig 74 százalékban a gyengébb nem tagjai.
Az AOL szponzorált világhálós játékokat kutató tanulmánya kimutatta, hogy számos webkikötő éjszakai törzsvendégei a negyven év feletti nőkből kerülnek ki. Az ebbe a korosztályba tartozó amerikai hölgyek heti kilenc órát töltenek online játékokat játszva, mig a férfiak átlaga csak heti hat óra.
Rendkivül népszerű az Electronic Arts videójáték-gyártó cég által fenntartott Pogo.com, mely 15 millió egyedi látogatóval rendelkezik havonta. A portál 1999 óta létezik, és 60 százalékban nők használják az általa nyújtott szolgáltatásokat.
Éjfél és reggel öt óra közt tudnak időt szakitani némi internetes szórakozásra a középkorú nők, és a jelenséget lassan a reklámozók is felismerik. A hirdetők számára egyelőre 'láthatatlan' ez a csoport, miközben az online játékokat kínáló oldalakat látogató fiatal férfiakat elárasztják reklámokkal. A szórakoztató portálokon megjelenő nők viszont egyelőre olyan csendes többség, akiket nem szólítanak meg, és nem érnek el a marketingszakemberek.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Egyes márkák már létrehozták saját online játékoldalukat. Felismerte a lehetőséget a Proctor & Gamble, mely a Tide brandhez kapcsolt internetes vetélkedőt 1998-ban. A Chrysler autógyártó szintén jelentkezett egy portállal, ahol rövid, 7-8 perces játékos teszteket kináltak nőknek. 'A nők elfogaltak, nem tudnak annyi időt szánni a játékokra, mint a férfiak. Emellett az intellektuális kihívást jelentő lehetőségek érdeklik őket' - mondta el a cég részéről egy szakember.
Sikeresnek bizonyult a Vanilla Coke Mystery Game, amely a gyengébbik nemnek szóló, stratégiai jellegű játékokat kínál. A magukat regisztráló játékosok 74 százaléka nő volt. A Coca-Cola megbízásából készitett online játék során meg kell találni egy bár főnökét, olyan feladatokat elvégezve, mint például egy puzzle összerakása, vagy a játékban szereplő bárlátogatók kifaggatása. A nyertesek Vanilla Coke pólót vagy CD-t kapnak az üditőgyártótól.
A játék sikerén már mások is felbuzdultak, és készülőben vannak más cégek hasonló, főleg nőket megcélzó portáljai. A reklámozók ennél a típusú marketingnél a brand experience-re, a márkához kötődő élményre alapoznak, írja az Advertising Age.
(Menedzsment Fórum)
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)