Az érdeklődési körök közti különbségek
A generációk közti különbségek megfigyelhetőek a preferált eszköz használatában, mindemellett a tartalommegosztás és az előnyben részesített platformok használatában is. Az idősebb generációk még szeretik a kézzel foghatóbb eszközökből értesülni a hírekről, legyen az újság, rádió vagy akár a televízió. Ezzel szemben a fiatalok mára már szinte csakis az online térben értesülnek a hírekről vagy az általuk keresett információkról.
Az X generáció, azaz a baby boomerek!
Ők az a generáció, akik közt jóval kevesebb a közösségi médiákat ismerő és használó személy, mint a fiatalabb korosztályoknál. Ezzel szemben viszont nagy részük egyre jobban megbarátkozott a technológiai eszközökkel, és be-be csempészték az életükbe a modern eszközöket. Ha csak egyet kellene említenem, akkor a Facebook oldala lenne az, amelyet előszeretettel használnak manapság az idősebb generációk is.
Az Y, vagyis a Millenium generáció!
Az Y generációba azok tartoznak, akik 1980 és 1994 között születtek. Ők voltak az elsők, akiknek a fiatalkorukat már érintette a digitalizáció. Magabiztosan kezelik az elektronikai eszközöket, és mindennapjaik jelentős részét kiteszi a használatuk. Mindezek mellett munkával kapcsolatos online megbeszéléseken vesznek részt, kapcsolataikat ők is applikációk segítségével tartják fent és az internetet használják információszerzésre és tájékozódásra. Ők inkább a Facebook-ot vagy a Vibert részesítik előnyben a tapasztalatok alapján.
A ‘Z’ generáció!
Ők az a korosztály, akik beleszülettek a digitális világba. Az online felületek, a közösségi terek ekkor már léteztek, így el sem tudják képzelni, milyen az, amikor nem tudnak azonnal hozzáférni a korlátlan mennyiségű információhoz. Ez a generáció az, amelyik a leginkább közel áll a technológiához és ebből kifolyólag kijelenthetjük, hogy a közösségi média platformok aktív felhasználói.
Jellemző, hogy az influenszereket, azaz a véleményvezéreket követik nyomon, illetve kapcsolatot tartanak az ismerőseikkel.
Ők az első korosztály, akik a társas interakciókat szívesebben folytatják le a virtuális térben, mintsem élőben. Ez teljesen természetes számukra, csak úgy, mint a mindennapos posztolás a social média felületeikre (pl. Instargram, TikTok) vagy saját blogot hoznak létre egy webtárhely segítségével, amely a nevük alatt fut általában, és ezeken a profilokon a különféle élethelyzetek vagy események megosztása lett a szokásuk.
Forrás: Rackhost.hu
Nyitókép: depositphotos
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)