Kampány a gazdátlan kutyák megmentéséért
Elérte céljait az a nagyszabású kampány, amelyet hazánk egyik legnagyobb állateledel gyártó és forgalmazó vállalata, a MARS Magyarország indított útjára március elején a felelős állattartás erősítése érdekében. A gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmat a MARS anyacége 2006-ban hirdette meg először Amerikában. A Pedigree® Örökbefogadási Programot eddig 4 kontinens 13 országában vezették be, a Közép-Európai régióban elsőként Magyarországon. A MARS Magyarország ezzel a kampánnyal is a társadalmi tudatformálás folyamatát kívánja erősíteni. A hazai kampány eredményeként október 6-án a vállalat 10 millió forintos támogatást nyújtott át 5 magyarországi menhelynek, amelyeket egy korábbi pályázat során választottak ki. (Assisi Szent Ferenc Állatmenhely Alapítvány, Mohácsi Városszépítő és Városvédő Egyesület Állatbarát Tagozat, NOÉ Állatotthon Alapítvány, Tolna Megyei Állat és Természetvédő Alapítvány, Zemplén Gazdátlan Állataiért Alapítvány).
„Hazánkban nemzetközi viszonylatban is sok házi kedvencet tartanak” - hangsúlyozta már a kampány nyitányakor Prof. Dr. Solti László, a Szent István Egyetem rektora. A kutyák száma óvatos becslések szerint is megközelíti a kétmilliót.” Az emberi felelőtlenség következtében évente sokezer négylábú kerül az utcára. Pontos felmérések nem állhatnak rendelkezésre, de a kóbor kutyák száma országos szinten több százezres nagyságrendű. „Úgy gondolom, a kampány mindkét célját elérte- hangsúlyozta a mai tájékoztatón a professzor - indulásként országosan is kiemelkedő számú kutya talált gazdára, ez óriási siker. De ami még ennél is fontosabb, az a felelősség erősödése. Elsősorban a diákjaimon mérem ezt le. Míg korábban évente százas nagyságrendben kellett elaltatni a kórházban hagyott kutyákat, most - különösen a külföldi hallgatók- magukhoz veszik a jobb sorsra érdemes állatokat.”
A kampány nagykövete, Hegyi Barbara saját kutyája mellé maga is örökbefogadott egy menhelyi komondort, aki új családjában a Dió nevet kapta. “Ez a nagy cég ezt a kampányt azért indította el, mert fontosnak tarja az elhagyott kutyák sorsát. De különösen a felelős állattartási kultúra erősítését. Örülök, hogy ebben részt vehetek, ezt képviselhetem. Ha az emberek elkezdenek azon gondolkodni, hogy örökbe fogadjanak egy kutyát - el is indult ez a folyamat-, amely nem lenne baj, ha divattá válna. Legyen akár “trendi” az örökbefogadás, mert annál kevesebb kóbor kutya lesz!
“A Pedigree® Örökbefogadási Programnak több célja volt” - hangsúlyozta Ács Tamás, a MARS Magyarország ügyvezetője. Elsődlegesen a felelős állattartási kultúra további fejlesztése, azon belül is az örökbefogadás népszerűsítése Magyarországon. A kampány honlapja segítségével szeptember végéig közel 1300 kutyát fogadtak örökbe és jelenleg is mintegy 2000 kutyus vár gazdára. Vállalatunk már hosszú évek óta elkötelezettje a felelős állattartási kultúra megteremtésének állatmenhelyekkel történő együttműködésben. Korábbi programjaink lehetővé tették a magyarországi menhelyek megismerését, így ezévi másik célunk ezek megsegítése volt a Pedigree® termékek árbevételéből. Köszönettel tartozunk tehát azoknak a márkahű vásárlóknak, akik rendszeresen vásárolták ezeket a termékeket, s ezzel lehetővé tették, hogy most öt menhely számára átadhassam a korábban felajánlott összesen tízmillió forintot.
A 2009. október 06-án Budapesten a sajtó képviselői előtt megrendezett adományátadáson a Mars Magyarország 10 milliós anyagi támogatását elnyert menhelyek vezetői is elmondták tapasztalataikat.
Assisi Szt. Ferenc Állatmenhely, Tapolca
„Nagyon sokan kimondottan az internetes oldal hatására jöttek kutyust keresni. A programnak köszönhetően, a Fehérkereszt Állatvédő Liga segítségével óvodákban, iskolákban szeretnénk megismertetni a gyerekekkel a helyes kutyatartás alapjait, azon túl, hogy megerősítsük bennük az állatszeretetet.”
Zemplén Gazdátlan Állataiért Alapítvány, Sátoraljaújhely:
„A kampány egyértelműen pozitív változást hozott alapítványunk életébe. Amint a honlapra feltöltöttük az adatainkat, rögtön megrohantak minket az érdeklődők, még Szlovákiából, Romániából, Ukrajnából is. Az örökbefogadók az ország legkülönbözőbb vidékeiről kerestek fel minket, olyan távoli helyekről, mint pl. Tiszabercel, Bánréve, Biatorbágy, Abaújszántó, Vecsés, Hajdúszoboszló, Nyékládháza, Köröm, Miskolc, Bőcs, és Budapestről többen is.”
Tolna Megyei Állat- és Természetvédő Alapítvány, Szekszárd:
„Mindenki, aki megfordult nálunk, tudott az örökbefogadási programról. Sokat segített ebben a reklámfilm Bellája, és az a sok megható történet, amit az emberek az elhagyott kutyák sorsáról olvastak. Sokkal több volt az örökbefogadás, mint általában, és a gazdik meglepődve, de nagy örömmel fogadták a Pedigree ajándékcsomagjait. Amint mondták, követendő példának tartják a kampányt, mi is reménykedünk a folytatásában.”
Mohácsi Városszépítő és Városvédő Egyesület- Kutyatár
„Találkoztunk több olyan emberrel, akiknek a Kutyatár 8 éve alatt nem jutott eszébe, hogy ellátogasson hozzánk. A kampány elérte, hogy ezek az emberek is megnézzék menhelyünket.
A legkedvesebb emlékünk, amikor egy fiatal lány úgy jött el hozzánk, hogy ő eddig hallani sem akart menhelyes, kidobott keverék kutyáról, de mióta a reklámot látja, mindenképpen szeretne egyet örökbefogadni. Ez meg is történt. Azt tapasztaltuk, hogy a kampány nagyon jó hatással volt az emberekre, nyitottabbak, együttérzőbbek lettek a szerencsétlen sorsú kutyákkal szemben. Több látogató érkezett menhelyünkre, és több kutyát vittek haza szerető otthonba, mint azelőtt.”
NOÉ Állatotthon Alapítvány, Budapest:
„Rengeteg pozitív hatás ért minket. Pl. az országos médiakampány elindítását követően számottevően nőtt az önkéntesek, valamint a virtuális örökbefogadások száma. Meghatározó élmény volt számunkra, amikor Hegyi Barbara a Pedigree® csapatával kisiskolás gyerekek részére előadást tartott a felelős állattartásról. Fontosnak tartjuk, hogy már egész kicsi korban megkezdődjön a gyermekek állat- és természetszeretetre való nevelése, hogy minden fiatal megismerkedjen a felelős állattartás alapjaival, a kedvencként tartott állatok szükségleteivel, igényeivel.”
Fontos hangsúlyozni, hogy az adomány-gyűjtés ebben az évben befejeződött ugyan, de a honlap tovább él, mint ahogyan az örökbefogadási program is folytatódik.
www.mars.hu
Közösségi hozzászólások: