Az üzleti terv
Fontos eloszlatni néhány tévhitet az üzleti tervvel kapcsolatban. Sokan szükséges rosszként kezelik, azonban kellő időráfordítással és figyelemmel nagy hasznára lehet minden cégtulajdonosnak. A terv általában nem a bank részére készül, bár kétségtelenül néhányan ezt a formáját is használják.
Elkészítését nem lehet, illetve nem érdemes másra bízni, mint a cégtulajdonosra, vagy a cég felelős vezetőire. Legfőbb célja a cég üzleti stratégiájának meghatározása, mely természetesen nem örök időkre szól, célszerű minden jogi, illetve keresletbeli változás esetén módosítani. A legfontosabb szerepet természetesen a cég vezetője játssza, hiszen az elkészült terv megvalósítása rá vár.
Jó bornak nem kell cégér?
Induló vállalkozások esetén a régi mondás nem válik be. Egy vállalkozás elindítása után fontos szerepet a jó marketing terv. Fontos kialakítani egy stratégiát, melyet kezdetben, a vállalkozás fejlődési periódusában végig lehet követni. De milyen is egy jó reklám? Mindenféleképpen hatásos, felkelti a célközönség érdeklődését. Nem tartalmaz hosszú, tárgyilagos leírást a cég által nyújtott szolgáltatásokról/termékekről. A fizetőképes kereslet számára fontos az adott vállalkozás által nyújtott előnyök megismerése. Célszerű rövid, lényegre törő, ugyanakkor látványos reklámot készíteni.
Fontos, hogy a reklám:
ˇ Legyen látványos
ˇ Több alkalommal jelenjen meg, a kliensek igénylik az információ megerősítését
ˇ Legyen rövid, de ugyanakkor lényegre törő
Milyen a jó marketing?
Kétségtelenül külön, veleszületett üzleti érzékkel kevés vállalkozó rendelkezik. Azonban ma már számtalan tanfolyam, cég és könyv nyújt segítséget a vállalkozásukat otthonról irányító távmunkásoknak. A személyiségfejlesztő- és marketing tréningek kétség kívül túlzottan is költségesek a kezdő távmunkások számára, így célszerűbb beszerezni néhány könyvet, melyek az alapoktól kezdődően magyarázzák el a sikeres stratégia kialakításához szükséges tudnivalókat.
A távmunkások életében nélkülözhetetlen Internet segítségével sok költséget megtakaríthatunk. Azonban ahhoz, hogy ezt a lehetőséget korrekt módon fordítsuk javunkra, sok ismeretet kell elsajátítanunk. Ebben nyújthat segítséget Damjanovich Nebojsa E-mail marketing című írása. Az Online marketing sorozat tagjaként e könyv részletesen taglalja az üzleti levelezés, az e-mailben történő önreklámozás etikai és jogi szabályait, valamint hasznos gyakorlati tippekkel látja el az olvasót.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva: