Az üzleti terv
Fontos eloszlatni néhány tévhitet az üzleti tervvel kapcsolatban. Sokan szükséges rosszként kezelik, azonban kellő időráfordítással és figyelemmel nagy hasznára lehet minden cégtulajdonosnak. A terv általában nem a bank részére készül, bár kétségtelenül néhányan ezt a formáját is használják.
Elkészítését nem lehet, illetve nem érdemes másra bízni, mint a cégtulajdonosra, vagy a cég felelős vezetőire. Legfőbb célja a cég üzleti stratégiájának meghatározása, mely természetesen nem örök időkre szól, célszerű minden jogi, illetve keresletbeli változás esetén módosítani. A legfontosabb szerepet természetesen a cég vezetője játssza, hiszen az elkészült terv megvalósítása rá vár.
Jó bornak nem kell cégér?
Induló vállalkozások esetén a régi mondás nem válik be. Egy vállalkozás elindítása után fontos szerepet a jó marketing terv. Fontos kialakítani egy stratégiát, melyet kezdetben, a vállalkozás fejlődési periódusában végig lehet követni. De milyen is egy jó reklám? Mindenféleképpen hatásos, felkelti a célközönség érdeklődését. Nem tartalmaz hosszú, tárgyilagos leírást a cég által nyújtott szolgáltatásokról/termékekről. A fizetőképes kereslet számára fontos az adott vállalkozás által nyújtott előnyök megismerése. Célszerű rövid, lényegre törő, ugyanakkor látványos reklámot készíteni.
Fontos, hogy a reklám:
ˇ Legyen látványos
ˇ Több alkalommal jelenjen meg, a kliensek igénylik az információ megerősítését
ˇ Legyen rövid, de ugyanakkor lényegre törő
Milyen a jó marketing?
Kétségtelenül külön, veleszületett üzleti érzékkel kevés vállalkozó rendelkezik. Azonban ma már számtalan tanfolyam, cég és könyv nyújt segítséget a vállalkozásukat otthonról irányító távmunkásoknak. A személyiségfejlesztő- és marketing tréningek kétség kívül túlzottan is költségesek a kezdő távmunkások számára, így célszerűbb beszerezni néhány könyvet, melyek az alapoktól kezdődően magyarázzák el a sikeres stratégia kialakításához szükséges tudnivalókat.
A távmunkások életében nélkülözhetetlen Internet segítségével sok költséget megtakaríthatunk. Azonban ahhoz, hogy ezt a lehetőséget korrekt módon fordítsuk javunkra, sok ismeretet kell elsajátítanunk. Ebben nyújthat segítséget Damjanovich Nebojsa E-mail marketing című írása. Az Online marketing sorozat tagjaként e könyv részletesen taglalja az üzleti levelezés, az e-mailben történő önreklámozás etikai és jogi szabályait, valamint hasznos gyakorlati tippekkel látja el az olvasót.