Legtöbbször könyvekkel, feladatlapokkal, nehéz gyakorlásokkal, amikor a játékra már nem is marad idő. Ezekből néhányra érdemes odafigyelni, amelyre itt adok is néhány példát :
- NYELVI-VERBÁLIS INTELLIGENCIA
- LOGIKAI-MATEMATIKAI INTELLIGENCIA
- KÉPI-TÉRBELI INTELLIGENCIA
- ZENEI INTELLIGENCIA
- TESTI-KINESZTETIKUS INTELLIGENCIA
- INTERPERSZONÁLIS (TÁRSAS) INTELLIGENCIA
- INTRAPERSZONÁLIS (SZEMÉLYES) INTELLIGENCIA
- TERMÉSZETI INETLLIGENCIA
Mit jelentenek ezek és hogyan fejleszthetőek:
1, Jó szóbeli és írásbeli kommunikáció, általunk tanult dolgok átadására való képességet jelent. Szeret sokat olvasni, szívesen ír, jó a nyelvérzéke és szívesen beszél. Tehát fejlesztésképpen írjon, olvasson, beszéljen sokat ezekről.
2, Logikai feladatokat, összefüggéseket, rendszereket ismer fel jól, következtetések, elvonatkoztatások és a hatékony érvelés jól megy neki. Mivel képes fejben megoldani matematikai problémákat, megjegyezni számokat, adatokat és meglehetősen racionális gondolkodású legjobb, ha tanulás vagy probléma megoldás közben az összefüggések és adatok keresésére koncentrál.
3, Háromdimenziós térben jól eligazodik, sehol nem téved el sehol és térkép nélkül is jól eligazodik. Mivel térbeli érzékelése nagyon jó és a színek, minták, formák terén is jártas. Ha nem így van fejlessze magát úgy, hogy firkálgasson, rajzolgasson tanulás közben is.
4, Állandóan dobol, veri a ritmust, szívesen hallgat zenét, jól érzékeli a rímeket. Fejlesztése esetén hallgasson zenét tanulás közben.
5, Szereti a mozgást, testnevelésórát, sportot, edzéseket, még a szobája is így van berendezve. Ügyesen bánik a tárgyakkal, tudja kontrollálni a testét, hajlékonysága, gyorsasága, egyensúlyérzéke jó. Hiányosság esetén tanulás alatt mozogjon, gyűjtsön falevelet, játsszon.
6, Képes arra, hogy ráhangolódjon, megértse a többi ember érzéseit, hangulatát, szándékát, arckifejezését, hangszínét. Hatékony konfliktuskezelésre képes és jó kommunikációra. Könnyen barátkozik, szívesen megy társaságba. Erősítés gyanánt legyen egy tanulótársa, aki meghallgatja őt, beszélget, elmagyarázza neki, amit nem ért (főleg, ha verbális intelligencia is magas).
7, Jó önbizalma van, önismerete pontos, képes önálló döntéseket hozni. Tudja, hol vannak a határai, képes önmagát fejleszteni. Türelem, önuralom jellemzi önmaga iránt. Képes érzelmei megfelelő kifejezésére. Fejlesztése esetén mondogasson önmagának pozitív megerősítéseket pl: Képes vagyok rá, meg tudom csinálni!
8, Szeret túrázni, sétálni, természetben időt tölteni, megfigyelni a különböző fajokat, növényeket, állatokat. Képes különbséget tenni a környezete tárgyai között is pl.: autó ésa utó, ruha és ruha között. Erősíteni úgy is tudja, ha minden feladathoz másik színű fajtájú, típusú eszközt használ a tanulás, cselekvés során.
A nyár azonban különösen jófejlesztésre, hiszen ilyenkor a gyerekek szabad akaratukból szabad játékkal, mozgással, kreativitással fejlesztik önmagukat, ha mi SZÜLŐK megadjuk nekik ezt a lehetőséget.
Van azonban még egy lehetőség, mégpedig a Békás tréning, ahol kifejezetten a szünidőben, segítségül hivhatjuk a békákat különböző képességek fejlesztésére ill. leblokkolt képességek felszabadítására. Bővebben itt olvasható: http://www.lelekfeny.hu/gyermektanfolyam/
Ha korlátlan idő és energia állna rendelkezésre ki melyiket választaná?
Fotó: chrisroll/FreeDigitalPhotos.net
|
Horváthné Iványi ErikaGyermek, junior és felnőtt stresszoldásElérhetőségeim: Cím: 2112 Veresegyház, Budapesti út 1/b. Telefon: 06-30/631-94-32 E-mail: kinezerika@gmail.com Honlap: http://www.lelekfeny.hu |
Bemutatkozás | Megjelent cikkek | Kérdezz-felelek |