SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Fontos tudnivalók az árak feltüntetéséről

Családinet [cikkei] - 2009-04-10
A termékek eladási áráról és a szolgáltatások díjáról tájékoztatni kell a fogyasztót. Az ártájékoztatásnak egyértelműnek, világosnak és érthetőnek kell lennie.

Jó, ha tudjuk...

Az eladási árnak, illetve a szolgáltatás díjának a forintban fizetendő teljes (bruttó) összeget kell tükröznie, azaz tartalmaznia kell az ÁFÁ-t, valamint az árut vagy szolgáltatást terhelő más adók, és egyéb fizetési kötelezettségek összegét is.

Jó, ha tudjuk...

hogy ha több árat találunk a terméken, a forgalmazó köteles azok közül a legalacsonyabbat alkalmazni.

Jó, ha tudjuk...

hogy a szolgáltatás díját a szolgáltatás nyújtásának vagy kínálásának helyén kell jól látható módon feltüntetni. Amennyiben a szolgáltatás jellegéből adódóan erre nincs lehetőség, a fogyasztót a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt kell annak díjáról tájékoztatni.

Jó ha tudjuk...

hogy az egységár a hasonló rendeltetésű termékek árainak összehasonlítását segíti elő. Az egységárat egy mértékegységnyi árura vonatkozóan, az árunak megfelelő mértékegységgel együtt kell kiírni (Ft/kg, Ft/t, Ft/l, Ft/ml, Ft/m3, Ft/m2, Ft/db).

A termék egységárát minden esetben fel kell tüntetni, kivéve: ha megegyezik az eladási árral, illetve az 50 g, 50 ml vagy 5 cm alatti csomagolási egységű vagy méretű, az automatákból árusított, az egy csomagban lévő, készletben árusított, illetve a különleges díszcsomagolású áruk esetén.

Az „e” jelöléssel ellátott termékeken elegendő a töltő tömeg szerinti egységár feltüntetése.

Jó, ha tudjuk...

hogy a betétdíjat az eladási ártól elkülönítetten, egyértelműen kell feltüntetni úgy, hogy a vásárló számára nyilvánvaló legyen, hogy a termék mellett, annak csomagolásáért is külön díjat kell fizetni.

A kereskedő (forgalmazó) köteles biztosítani az általa forgalmazott betétdíjas termék (göngyöleg) visszaváltását.

Szabálytalan az a gyakorlat, ha a kereskedő csak a nála vásárolt betétdíjas terméket váltja vissza és ennek igazolása céljából a vásárlást bizonyító nyugta, illetve számla bemutatását kéri.

A betétdíj nem lehet alacsonyabb összeg annál, amelyet az áru vásárlása alkalmával a betétdíjas termékért felszámítottak.

Amennyiben a feltüntetett eladási ár magában foglalja a betétdíj összegét is, csak akkor tekinthető jogszerűnek az árjelzés, ha erre a tényre, illetve a betétdíj mértékére külön felhívják a figyelmet, például a következő módon: „100 Ft (az ár tartalmazza a betétdíj összegét is: 30 Ft)”.

Jó, ha tudjuk...


hogy a kirakatnak egyszerre rendeltetése a vásárlók figyelmének a felkeltése, a vevőcsalogatás, és az üzlet jellegének, választékának a bemutatása. A kirakatban kiállított termékek árait ezért úgy, és olyan méretben kell elhelyezni, hogy azok kívülről, a kirakat üvegén át is olvashatók, érthetők legyenek. Minden kirakati áru árát fel kell tüntetni, ha az üzletben forgalmazzák. Az eladási árra, az egységárra és a betétdíjra vonatkozó előírások a kirakatban elhelyezett árukra is vonatkoznak.

Jó, ha tudjuk...

hogy az üzemanyagtöltő állomásokon a 95-ös és 98-as oktánszámú motorbenzin, valamint a dízelgázolaj egységárait olyan magasságban és méretben is fel kell tüntetni, hogy azok a fogyasztók számára a közlekedési útvonalról jól olvashatók legyenek.

Jó, ha tudjuk...

hogy az akcióban részt vevő termékek esetében az akciós eladási és egységárat kell feltüntetni az eladási árra, illetve az egységárra vonatkozó általános szabályok szerint. Csupán az akció mértékének feltüntetése (például: -50%) nem elegendő.

Előfordulhat, hogy az „akciós ár” fajlagosan magasabb az akcióban részt nem vevő, azonos fajtájú, más kiszerelésű termék áránál. Az akciós egységár feltüntetése különösen az ilyen cikkek vásárlásakor nyújt segítséget.

Az akciós termékeket úgy kell elhelyezni, hogy jól megkülönböztethetők legyenek az akcióban részt nem vevő termékektől.

Jó, ha tudjuk...

hogy akcióra, azaz „különleges ajánlatra” vonatkozó reklámot akkor lehet közzétenni, ha az egyértelműen és közérthetően jelzi, hogy a „különleges ajánlat” mely árura, mely időponttól és mely időpontig érvényes, vagy azt, hogy az ajánlat csak a jelzett időponttól az áru rendelkezésre állásáig érvényes.

Minden olyan reklámban, amelyben az áru eladási árát feltüntetik, megfelelően fel kell tüntetni az egységárat is. Az akciós reklámban elegendő az akciós eladási árhoz tartozó egységárat feltüntetni.

Jó, ha tudjuk...

hogy az egyedi árjelzés nem takarhatja el a fogyasztó számára fontos információkat (címkét).

Egyedi árjelzés a minden egyes terméken elhelyezett ártájékoztató, függetlenül az áru kiszerelésétől és méretétől.

A gyűjtő árjelzés formája lehet gyűjtőárlista, illetve polccímke. A gyűjtő árjelzésen a termék neve (esetleg valamely jellemzője, pl. kiszerelése), és a hozzá rendelt fogyasztói ár szerepel. Ebben az esetben az egyes termékek nem kapnak egyedi árazást.

Alkalmazása csak akkor megfelelő, ha az áru és a hozzárendelt fogyasztói ár egyértelműen beazonosítható.

Az elektronikus (vonalkódos) árleolvasó készülék alkalmazása nem mentesíti a forgalmazót az egyedi, vagy gyűjtőár útján történő tájékoztatás kötelezettsége alól.

forrás: nfh.hu

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

A tavaszi UV-sugárzás elleni védekezés fontossága

A tavasz beköszöntével az éghajlat változása mellett a napsugarak intenzitása is fokozatosan növekszik. Bár sokan a nyári hónapokkal társítják az erős napfényt és a lehetséges bőrkárosodást, már a tavasz elején is jelentős UV-sugárzási értékek érhetők el. E blogbejegyzés célja, hogy részletesen ismertesse az UV-sugárzás tudományos hátterét, annak hatását a bőrre és a szemre, valamint bemutassa a megelőző intézkedéseket, amelyekkel elkerülhetjük a hosszú távú károsodásokat.

Kegyetlen bántalmazás a csepeli technikumban: diákok kínozták meg fiatalabb társukat

Négy 19 éves diák brutális módon bántalmazta 15 éves iskolatársát a csepeli Weiss Manfréd Technikumban. Az eset során a fiút megverték, lekötözték, majd vízzel fojtogatták.

A tartós és egészséges fogyás kulcsa az életmódterápia

Az egészséges fogyáshoz a személyre szabott étrenden és a mozgáson alapuló életmódterápián át vezet az út - mondja dr. Vékony Blanka dietetikus. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének tanársegédje kiemeli: az életmódterápiában nem önmagában a fogyáson, hanem a test zsír-izom arányának optimalizálásán van a hangsúly. Emellett itt fontos szempont a fokozatosság és a fenntarthatóság, szemben a divatdiétákkal, amelyek gyors sikerrel kecsegtetnek ugyan, de akár különféle hiánybetegségekhez is vezethetnek.

Azt mondták neki, sosem lehet anya - Egy nő, aki dacolt minden előítélettel

Tonje Grønbeck története inspiráló bizonyítéka annak, hogy az igazi szeretet és kitartás felülírhat minden akadályt. A spinalis muszkuláris atrófiával (SMA) élő nőnek orvosai azt mondták, sosem lehet anya. De ő és párja, Morten, nem hagyták, hogy mások véleménye befolyásolja az életüket. Ma pedig két gyönyörű lány boldog édesanyja.

A tinédzserek szerint félelmetes a TikTok-algoritmus pontossága

Sok gyermek már 8-10 évesen elkezd tiktokozni, pedig a platformra elvileg csak 13 éven felüliek regisztrálhatnak - mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, a hazai TikTok-felhasználók szokásait vizsgáló tanulmánya. A mintegy ezer, 18-49 éves felnőtt online, reprezentatív kérdőíves felmérésén, valamint 10-17 éves fiatalok fókuszcsoportos vizsgálatán alapuló kutatás arra is rámutat, hogy a felhasználók más felületekhez képest a TikTokon kevésbé érzik zavarónak a reklámokat.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja