SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A sportolás jó tanítómester!

- 2017-10-30
Diáktestnevelő projekt, azaz, hogyan lehet a mindennapos testnevelésórákat élvezetesebbé tenni?

A 6. b és a 6. d osztály lány tanulóival azon gondolkodtunk, hogyan lehetne a mindennapos testnevelésórákat színesebbé, élvezetesebbé tenni. Szeptember közepétől egy 10 órás Diáktestnevelő projektbe fogtunk. 10 órán keresztül a testnevelésórák minden percét a diákok tervezték és valósították meg. Az órák témáját saját „kútfőből” választották a diáktanárok. Így a testnevelésórák anyagát színesítette a kézilabda, a jóga, a tánc, az aerobic, az autogén tréning, a kosárlabda, az ugrókötélhajtás, a játékos állóképesség fejlesztés, az atlétika futóiskolai gyakorlatainak repertoárja és a torna is. 
 

Diáktanár projekt

Célom:

  • A mindennapos testnevelés órák színesítése.
  • A tanulók személyiségfejlesztése.
  • A tanulók tudásának számadása, értékelése.
  • Önértékelésük fejlesztése.
  • Egymás segítése, elfogadása.
  • A tanulók kreativitásának fejlesztése.
  • A kommunikáció fejlesztése.
  • A saját és a közösen gondolkodás fejlesztése.

A program felépítése:

 Előzmények:

  • a projekt rövid bemutatása, gondolat menetének vázolása a gyerekek felé.
  • a vállalkozó kedvű gyerekek terveinek felmérése,
  • a diáktanárokkal egyénileg óratervkészítés,
  • az diákórák időpontjainak a beosztása, a diákórák anyagának megbeszélése, segítségadás, tervezés, időbeosztás
  • az órák eszközigényének megbeszélése
  • az órák helyszíneinek a pontos meghatározása, táncterem, tornaterem
  • az órán a diáktestnevelők módszereinek megbeszélése
  • az órák időbeosztásának, megbeszélése

A program időkerete:
Szeptember közepétől, 10 héten keresztül. Heti 5 testnevelés órából 1 diáktanár óra.


Miért tartom jónak a programot?

Előzmények:

A 6. évfolyamos tanítványok és köztem egy különleges kapcsolat alakult ki már 4 évvel ezelőtt. Napközis nevelőként tanítottam őket harmadikos korúk óta. A sok közös program, a kirándulások lehetőséget adtak a tanulók személyiségének megismerésére. Az 5. osztályos testnevelés tananyagot magasabb szinten tudták ez által a jó kapcsolat által elsajátítani. Lelkesek, azonnal reagálnak valami extra ötlettel minden javaslatomra.

Konklúzió, avagy sikerült a lányok olyan kompetenciájának a fejlesztése, mint

  • egyéni képességek, ismeretek, önálló gondolkodásra nevelés fejlesztése,
  • vállalkozói készségük fejlesztése,
  • tolerancia fejlesztése,
  •  érzékenyek társaik építő jellegű véleményére,
  • empátia fejlesztése
  • kooperativitás fejlesztése,
  • alkalmazott tudás bemutatása,
  • igényesség kialakítása a saját munkájában, hiba lehetőség lereagálása,
  • továbbtanulási iránymutatás,
  • alkalmazzák tanórán kívüli, más forrásokból, saját tapasztalatukból származó tudásukat,
  • véleményalkotás saját magáról, és társaikról, a kritikai véleményalkotás fejlesztése,
  • digitális technikák alkalmazásának beépítése óratervükbe,
  • barátság, jó hangulat, jó csapatszellem kialakítása.

Mit várok a programtól?

  • a tanulás támogatását a diáktanár projekttel,
  • sikerélmény biztosítása az egyéni adottságának megfelelően,
  • a különleges bánásmódot igénylő tanulók bevonását a projektbe, egyéni fejlesztésüket,
  • érzelmileg közvetlenebb, nyíltabb kommunikáció, megoldó készség fejlesztése,
  • önkontroll fejlesztése,
  • közösségformáló ereje a programnak, kooperáció a tanulók között.
  • vállalkozói kompetenciájuknak a fejlődését,
  • empátia, tolerancia tanár és diák között, diák és diák között,
  • társas kapcsolataik fejlesztése,
  • közös gondolkodás kialakítása,
  • egy későbbi hivatás a testnevelő tanár szakmának a saját bőrén keresztüli megismerése.
  • prevenció, az egészséges életmódra nevelés tudatának fejlesztése.
  • az agresszió, mint viselkedési, magatartási forma, még nyomaiban sem említhető ezeken az órákon.

A jó hangulat, a vidámság, a tervezett tanítandó tananyagok megvalósítása mellett nagyon sok tanulsággal is szolgált a Diáktestnevelő projekt. Számomra, mint a lányok testnevelője, a legfontosabb, hogy az ötödik osztályban tanultakat, nagyon jól alkalmazták a diáktanárok, hogy egymást segítették, hogy fegyelmezettek és türelmesek voltak saját társukkal szemben, együttműködtek a diáktanárral, hogy elfogadták egymás tanítását. Nagyfokú empátiáról, barátságról, és segítő szándékról árulkodott minden egyes projekt óra.

"A sportolás, a mozgás, a testnevelés újra bebizonyította, hogy jó tanítómester!
Köszönöm lányok, kedves tanítványaim az alapos felkészülést, a szervezést és a tanítást! Jól éreztem magam veletek és remélem, nem volt hiába való a Diáktestnevelő projekt, talán egyszer Ti is ezt a szép szakmát, a testnevelés tanítását választjátok hivatásul”

Paragvári Utcai Általános Iskola Szombathely (honlap 2017.10.30)

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Három gyerek tűnt el Szigetszentmiklósról

A szigetszentmiklósi rendőrök a lakosság segítségét kérik három gyermek eltűnésének felkutatásában.

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.

Elmúlhat-e magától a pánikbetegség?

A pánikbetegséggel nehéz együtt élni, különösen, ha úgy érezzük, kicsúszik a kezeink közül a kontroll a rohamok kapcsán. Érdemes-e arra várni, hogy majd "magától" elmúlik a nehézség? Egyáltalán léteznek-e olyan eszközök, amelyekkel elősegíthetjük a javulást? Mikor és miért érdemes orvoshoz fordulni? Dr. Veres Andrea főorvos, a Pszichiátriai Központ pszichiátere adott választ a kérdésekre.

Óriási a korai felismerés jelentősége a nőgyógyászati daganatoknál is

A daganatos betegségek korai felismerése sok esetben élet-halál kérdése lehet, de legalábbis meghatározza a kezelés lehetőségeit. Így van ez a nőgyógyászati daganatok esetében is: minél korábban sikerül felismerni a betegséget, annál jobbak lehetnek a kilátások. Dr. Hernádi Balázs, a Nőgyógyászati Központ szülész-nőgyógyásza, a nőgyógyászati onkológia specialistája elmagyarázta, mikor, kinek és milyen vizsgálatok szükségesek az időben történő diagnosztizáláshoz.

Mit tehetünk, ha folyamatosan romlik a gyermekünk szeme?

A gyermekek látása világszerte egyre rosszabb, és ennek egyik egyértelmű oka a képernyő előtt töltött idő növekedése. Egy globális tanulmány szerint az utóbbi években egyre több gyermeknél jelentkezik miópia, más néven rövidlátás.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja