SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A sportolás jó tanítómester!

- 2017-10-30
Diáktestnevelő projekt, azaz, hogyan lehet a mindennapos testnevelésórákat élvezetesebbé tenni?
A sportolás jó tanítómester!

A 6. b és a 6. d osztály lány tanulóival azon gondolkodtunk, hogyan lehetne a mindennapos testnevelésórákat színesebbé, élvezetesebbé tenni. Szeptember közepétől egy 10 órás Diáktestnevelő projektbe fogtunk. 10 órán keresztül a testnevelésórák minden percét a diákok tervezték és valósították meg. Az órák témáját saját „kútfőből” választották a diáktanárok. Így a testnevelésórák anyagát színesítette a kézilabda, a jóga, a tánc, az aerobic, az autogén tréning, a kosárlabda, az ugrókötélhajtás, a játékos állóképesség fejlesztés, az atlétika futóiskolai gyakorlatainak repertoárja és a torna is. 
 

Diáktanár projekt

Célom:

  • A mindennapos testnevelés órák színesítése.
  • A tanulók személyiségfejlesztése.
  • A tanulók tudásának számadása, értékelése.
  • Önértékelésük fejlesztése.
  • Egymás segítése, elfogadása.
  • A tanulók kreativitásának fejlesztése.
  • A kommunikáció fejlesztése.
  • A saját és a közösen gondolkodás fejlesztése.

A program felépítése:

 Előzmények:

  • a projekt rövid bemutatása, gondolat menetének vázolása a gyerekek felé.
  • a vállalkozó kedvű gyerekek terveinek felmérése,
  • a diáktanárokkal egyénileg óratervkészítés,
  • az diákórák időpontjainak a beosztása, a diákórák anyagának megbeszélése, segítségadás, tervezés, időbeosztás
  • az órák eszközigényének megbeszélése
  • az órák helyszíneinek a pontos meghatározása, táncterem, tornaterem
  • az órán a diáktestnevelők módszereinek megbeszélése
  • az órák időbeosztásának, megbeszélése

A program időkerete:
Szeptember közepétől, 10 héten keresztül. Heti 5 testnevelés órából 1 diáktanár óra.


Miért tartom jónak a programot?

Előzmények:

A 6. évfolyamos tanítványok és köztem egy különleges kapcsolat alakult ki már 4 évvel ezelőtt. Napközis nevelőként tanítottam őket harmadikos korúk óta. A sok közös program, a kirándulások lehetőséget adtak a tanulók személyiségének megismerésére. Az 5. osztályos testnevelés tananyagot magasabb szinten tudták ez által a jó kapcsolat által elsajátítani. Lelkesek, azonnal reagálnak valami extra ötlettel minden javaslatomra.

Konklúzió, avagy sikerült a lányok olyan kompetenciájának a fejlesztése, mint

  • egyéni képességek, ismeretek, önálló gondolkodásra nevelés fejlesztése,
  • vállalkozói készségük fejlesztése,
  • tolerancia fejlesztése,
  •  érzékenyek társaik építő jellegű véleményére,
  • empátia fejlesztése
  • kooperativitás fejlesztése,
  • alkalmazott tudás bemutatása,
  • igényesség kialakítása a saját munkájában, hiba lehetőség lereagálása,
  • továbbtanulási iránymutatás,
  • alkalmazzák tanórán kívüli, más forrásokból, saját tapasztalatukból származó tudásukat,
  • véleményalkotás saját magáról, és társaikról, a kritikai véleményalkotás fejlesztése,
  • digitális technikák alkalmazásának beépítése óratervükbe,
  • barátság, jó hangulat, jó csapatszellem kialakítása.

Mit várok a programtól?

  • a tanulás támogatását a diáktanár projekttel,
  • sikerélmény biztosítása az egyéni adottságának megfelelően,
  • a különleges bánásmódot igénylő tanulók bevonását a projektbe, egyéni fejlesztésüket,
  • érzelmileg közvetlenebb, nyíltabb kommunikáció, megoldó készség fejlesztése,
  • önkontroll fejlesztése,
  • közösségformáló ereje a programnak, kooperáció a tanulók között.
  • vállalkozói kompetenciájuknak a fejlődését,
  • empátia, tolerancia tanár és diák között, diák és diák között,
  • társas kapcsolataik fejlesztése,
  • közös gondolkodás kialakítása,
  • egy későbbi hivatás a testnevelő tanár szakmának a saját bőrén keresztüli megismerése.
  • prevenció, az egészséges életmódra nevelés tudatának fejlesztése.
  • az agresszió, mint viselkedési, magatartási forma, még nyomaiban sem említhető ezeken az órákon.

A jó hangulat, a vidámság, a tervezett tanítandó tananyagok megvalósítása mellett nagyon sok tanulsággal is szolgált a Diáktestnevelő projekt. Számomra, mint a lányok testnevelője, a legfontosabb, hogy az ötödik osztályban tanultakat, nagyon jól alkalmazták a diáktanárok, hogy egymást segítették, hogy fegyelmezettek és türelmesek voltak saját társukkal szemben, együttműködtek a diáktanárral, hogy elfogadták egymás tanítását. Nagyfokú empátiáról, barátságról, és segítő szándékról árulkodott minden egyes projekt óra.

"A sportolás, a mozgás, a testnevelés újra bebizonyította, hogy jó tanítómester!
Köszönöm lányok, kedves tanítványaim az alapos felkészülést, a szervezést és a tanítást! Jól éreztem magam veletek és remélem, nem volt hiába való a Diáktestnevelő projekt, talán egyszer Ti is ezt a szép szakmát, a testnevelés tanítását választjátok hivatásul”

Paragvári Utcai Általános Iskola Szombathely (honlap 2017.10.30)

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Életét vesztette Sallai Nóra ötéves kisfia az autóbaleset következtében

Életét vesztette Sallai Nóra ötéves kisfia az autóbaleset következtében

Szeptember 27-én történt a súlyos karambol, melyben Sallai Nóra színésznő és kisfia életveszélyes sérüléseket szenvedett - azóta kórházban ápolták őket. A szörnyű baleset mára azonban felfoghatatlan tragédiává változott.
Október 2024-ben is a látás hónapja

Október 2024-ben is a látás hónapja

A látás hónapját minden évben megrendezik világszerte, így Magyarországon is. A látás hónapjának kezdetben elsősorban az optikai látásjavítás (szemüveg- és kontaktlencse-viselés) volt a fő témája. Az évek során azonban a látás, elsősorban a látásélesség megőrzésének és javításának figyelemfelhívó hónapja lett. Professzor Dr. Holló Gáborral, a Szemészeti Központ vezetőjével, glaukóma specialistájával a mai alkalommal a 2024. évben is aktuális látásmegőrzéséről és az éleslátást leginkább veszélyeztető betegségekről, valamint ezek korai felismeréséről beszélgettünk.
Minden ultrafeldolgozott élelmiszer káros? A dietetikus válaszol

Minden ultrafeldolgozott élelmiszer káros? A dietetikus válaszol

Egyre többet hallani az ultrafeldolgozott élelmiszerek veszélyeiről, a tájékozottabbak egyenesen a szív-érrendszer legnagyobb ellenségeinek tekintik azokat. Ugyanakkor érdemes tudni, hogy ezek az élelmiszerek nem mind ugyanolyan feldolgozással készülnek, és bizonyos típusaik akár még csökkenthetik is a kardiológiai kockázatokat. Czakó Bettina, a Kardioközpont dietetikusa, okleveles táplálkozástudományi szakember MSc egy új elemzés kapcsán beszélt a témáról.
Csúnyán köhög a gyermek: mi a teendő?

Csúnyán köhög a gyermek: mi a teendő?

"Csúnyán köhög" - panaszolják aggódva a szülők, amikor náthás és napok óta köhögő gyermekeikkel felkeresik az orvost. Dr. Mezei Györgyi, a Tüdőközpont gyermektüdőgyógyász, allergológus és klinikai immunológus szakorvosa arra hívja fel a figyelmet, hogy a vírusfertőzésekkel együtt járó köhögés 3-4 hétig is fennállhat.
Mennyit tudunk a szem egészségéről?

Mennyit tudunk a szem egészségéről?

Legtöbben jobban félünk a látásvesztéstől, mint a rák, a stroke, a szívbetegség és más súlyos betegségek kialakulásától, legalábbis erre mutatnak rá különböző nemzetközi tanulmányok. Bár azt feltételezzük, hogy jól ismerjük a jó látás megőrzéséhez szükséges tudnivalókat, valójában a többségnek csekély a tudása ezen a területen. Ez az ismerethiány pedig növeli egy-egy szembetegség kialakulásának kockázatát.
A szerkesztő ajánlja