Február elején kezdték el kézbesíteni a postások a családok számára az adóvisszatérítést, aki pedig az utalást választotta, annak bankszámlájára múlt hét csütörtöktől kezdődően február 15-ig bezárólag kellett megérkeznie az összegnek.
Facebookos csoportokban azonban sokan kérdezősködnek arról, mi a teendő, ha mégsem kapták meg, és a NAV vonalait is nehéz elérni a megnövekedett forgalom miatt.
Ezt tedd, ha nem kaptad meg az adóvisszatérítést
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a következőt javasolja azoknak, akik hiába várták, még mindig nem kapták meg az adóvisszatérítést:
"Azok, akiknek a NAV valamilyen okból (például nem nyújtottak be VISSZADO-nyilatkozatot vagy a róluk rendelkezésre álló adatokban olyan ellentmondás tapasztalható, ami alapján az automatikus kiutalás nem lehetséges) nem utalta ki automatikusan az szja-visszatérítést február 15-éig, de jogosultak a visszatérítésre, az szja-bevallási tervezetük kiegészítésével vagy az önállóan benyújtott 21SZJA-bevallásukban igényelhetik a nekik járó összeget.
Infóvonalunk (1819) megemelt létszámmal fogadja a hívásokat, azonban a vonalak túlterheltsége miatt a várakozási idő esetenként nőhet.
Kérjük megértéseteket és türelmeteket!"
A visszatérítés feltétele volt, hogy a "VISSZADO" nevű nyomtatvány beküldésével december 31-ig nyilatkozzanak az utaláshoz szükséges adataikról mindazok, akiknek a NAV nem ismeri az elérhetőségeit, valamint ugyanez vonatkozott a KATÁS szülőkre is. Akik ezt nem tették meg, azok sem esnek el az összegtől: ők májusban, a személyijövedelemadó-bevallásban érvényesíthetik az adóvisszatérítést.
Indexkép: tomfield / Pixabay
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)