Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben a társaság példaként egy amerikai fogyasztóvédelmi esetet említ, amelyben kisgyerekeknek szánt játékokról derült ki, hogy túl sok személyes adatot gyűjtenek és továbbítanak külső szolgáltatóhoz.
A brit Genesis Toys által gyártott és világszerte forgalmazott egyes okos játékok adatokat gyűjtenek a szülők és gyermekek nevéről, kedvenc ételéről, iskolájáról, kedvenc tévéműsoráról és játékáról. Emellett az interaktív robotok és babák olyan információt is feldolgoznak, mint a saját GPS-koordinátájuk, valamint hangfelvételeket továbbítanak harmadik fél által üzemeltetett szerverekre.
A gyártó elmondása szerint az adatgyűjtésre a játékok működése érdekében van szükség, mivel azokat mobiltelefonra vagy tabletre letöltött alkalmazással, esetenként hanggal, gesztusokkal lehet irányítani, valamint tulajdonosukat és szüleiket a nevükön szólítják, és a gyermek preferenciái szerint társalognak, játszanak vele. A hangfelvételeket a gyártó egy felhőszolgáltatónak továbbítja, amely a parancsok valós idejű elemzése után visszaküldi a megfelelő válaszokat. Egyéb hangalapú szolgáltatások - mint a Siri vagy Cortana virtuális asszisztensek - is hasonlóképpen működnek, azonban a mobiltelefon vagy tablet nem rendelkezik elegendő számítási kapacitással a hangfelvételek valós idejű feldolgozásához.
Az adatok továbbítására, feldolgozására vonatkozó leírás megtalálható a használati feltételekben, mindazonáltal a szerződési feltételek rögzítik, hogy a hangfelvételeket feldolgozó Nuance vállalat marketingcélokra is használhatja az adatokat. Így nem meglepő, hogy a baba egy adott vidámparkba hívja a gyermeket - kommentálta az esetet a vírusvédelmi cég. A G Data közleményében egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy minden, az internetre kötött tárgy felhasználható kémkedésre vagy személyes információk megszerzésére. A cég felidézte, hogy egy másik játékgyártó, a Vtech szervereiről tavaly több ezer gyermek adata szivárgott ki, a cég az incidens után módosította az általános szerződési feltételeit, és a hasonló esetek felelősségét a szülőkre hárította. Az interaktív Hello Barbie gyártóját, a Mattelt pedig tavaly karácsonykor azért kritizálták, mert nem kellőképpen titkosítva továbbította az adatokat a felhőbe.
Forrás: MTI
Fotó: PourquoiPas/pixabay.com
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)