A médiakutató cég kétezer magyar felnőttet kérdezett meg személyesen a III. negyedévben. A Mediameter kutatása szerint tíz felnőttből kettő valamelyik családtagjára, barátjára és ismerősére tekint példaképként, valamivel kisebb hányaduk ismert sztárokat, hírességeket, celebeket nevezett meg, míg nagyjából egytizedük civil szakmákat például tűzoltókat vagy tanárokat választott.
A legtöbb megkérdezettek a példaképek választásának indokaként az intelligenciát, a megfelelő észjárást, illetve a barátságos, kedves modort jelölte meg.
Személyes ismerősök az átlagnál gyakrabban példaképei a 30-39 éveseknek, illetve a nőknek. Sztárokat, ismert embereket inkább a fiatalabb, 18-29 éves korosztály tagjai, valamint a hetente több alkalommal internetező népesség tagjai választják. A 60 évesekre és idősebbekre, az alacsonyabb iskolai végzettségűekre, illetve a nagyon ritkán internetezőkre jóval jellemzőbb, hogy nem rendelkeznek semmilyen személyes példaképpel.
A kutatásból az is kiderült, hogy a hazai felnőttek úgy érzik, a közepesnél kicsit közelebb állnak saját nemük ideális karaktereihez. Akik civilek, vagy barátok és ismerősök közül választottak maguknak példaképet, közelebb állónak érzik önmagukat az ideális karakterhez, mint azok, akiknek sztárok a példaképeik.
A megkérdezettek majdnem fele azt gondolja, az ideális nő jellemző tulajdonsága, hogy családcentrikus gondolkodású, esetleg magát is feláldozva gondoskodik a családtagjairól, intézi a háztartással kapcsolatos ügyeket. Ugyanakkor csak minden negyedik ember említette azt, hogy az ideális nőnek csinosnak, szépnek, szexisnek kell lennie. Tízből ketten gondolják azt, hogy az ideális nő értelmes, intelligens és tanult.
A felmérés alapján az ideális férfi legjellemzőbb tulajdonsága az, hogy jó munkaerőnek számít, jól keres, stabil egzisztenciája van és így el tudja tartani a családját. Sok válaszadó szerint fontos, hogy az ideális férfi családcentrikus legyen, vegyen részt a család életében is. Tízből egy embernek pedig az is lényeges, hogy sportos, izmos is legyen - derült ki a kutatás eredményeiből.
Forrás: MTI
Fotó: stockimages - FreeDigitalPhotos.net
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)