A tanároknak gúzsba kötve kellene táncolniuk, rengeteg baromságot terhelnek rájuk – mondta Vekerdy Tamás pszichológus.
"Az, hogy ennyi óra van, az jóakarattal szólva dilettantizmus és embertelenség. A rosszakaratú megközelítés, hogy ne érj rá semmire, ne tudj gondolkodni, légy rabszolga, szokd meg korán. Ilyen mennyiségű tananyagot a felejtésnek tanulunk. A kevés, jól rendezett információ orientál és maradandó, a rendezetlen, nagy mennyiségű tananyag dezorientál és felejtésre ítélt" – mondta Vekerdy Tamás pszichológus az ATV-nek.
"A finnek úgy emelkedtek fel, hogy Helsinkitől Lappföldig egyformák az iskolák. Egyformán jól felszereltek, egyformán jól kiépítettek, egyformán kitűnő tanárokkal ellátottak. És ez egy rendkívül fontos dolog egy nemzet felemelkedésében. Ha ebből elvesszük a pénzt, az nemzetpusztító" – tette hozzá.
Vekerdy szerint a tanároknak "gúzsba kötve kellene táncolniuk, rengeteg baromságot terhelnek rájuk, adminisztratív feladatokat, nem érnek rá a gyerekekkel foglalkozni, ha portfóliót kell írniuk".
"Ostobaság, kilencvenezer oldal, és senki nem olvassa el. Egészen elképesztő, de arra jó, hogy ne érjen rá másra. Miközben mindenki megmondta, hogy a jövőben két dolog lesz fontos: a kritikus gondolkodás – na ezt nagyon utálják nálunk – és a kreativitás" – mondta.
A pszichológus úgy véli, nem igaz, hogy a jó tanuló fogja előrébb vinni a világot. Hozzátette: a szülőnek cinkosnak kell lennie, stikliket kell keresnie.
"Negyvenhét példát hoz haza péntek este a gyerek? Beírom az üzenőbe, hogy családi okok miatt nem tudta megoldani a példákat. És ez igaz is".
Forrás: illuzio.cafeblog.hu, ATV
Indexkép: ATV
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)