Erőpróba
A gyerekek két csoportra oszlanak. Középen húzunk egy vonalat, a gyerekek pedig egymással szemben állnak (tehát mindenkire jut egy pár a másik csapatból). A cél, hogy sikerüljön a másikat a saját térfelükre húzni. Az a csapat nyer, akinek az oldalán több gyerek van a játék végén.
Húzz, húzz engemet
Ezt a mondókát akár az előző játékhoz is kapcsolhatjuk.
Eredetileg úgy játsszuk, hogy párt választunk, egymással szembe állunk, megfogjuk mindkét kezünket, lábunkkal kitámasztunk, és előre-hátra billenő mozgással húzzuk egymást oda-vissza. Az győz, aki a másikat ki tudja billenteni az egyensúlyából.
Húzz, húzz engemet,
Én is húzlak tégedet,
Amelyikünk elesik,
Az lesz a legkisebbik.
Böködő
A gyerekek egyik tenyerüket kifele fordítva a hátukhoz szegezik, ez lesz a "céltábla". A másik kezük mutató ujja pedig lesz a böködő. Ebben a játékban nincsenek csapatok, hanem az a cél, hogy a játszók a lehető legtovább játékban maradjanak. Akit eltalálnak, kiesik. A végén, amikor már kevesen vannak, lehet szűkíteni a teret. Az esik ki, akinek egy másik játékos a céltábláját a mutató ujjával eltalálta.
Adj király katonát!
A gyerekek két csapatot alkotnak, és feláll a két csapat egymással szemben, erős láncot alkotva. Aztán az egyik csapat tagja elkezdi mondani: Adj, király, katonát!
Az ellenséges csapat - Nem adunk!
Válasz az első csapattól - Akkor szakítunk!
Az ellenség - Szakíts, ha bírsz!
Ekkor a csapatból kiválasztott ember nekirohan az ellenség láncának és ennek két következménye lehetséges:
1. Sikerül áttörni a falat, azaz elszakítani a láncot, ekkor a két gyerek (akit átszakított a játékos) közül kiválasztja az egyiket és átviszi a saját csapatába.
2. Ha nem sikerül átszakítani, a szakító áll át abba a csapatba, amit megtámadott! Ezután ugyanezt teszi a másik csapat is.
Ez még addig folytatódik, amíg az egyik csapatban már csak egy fő marad.
Aki nem lép egyszerre
Aki nem lép egyszerre,
Nem kap rétest estére,
Pedig a rétes nagyon jó,
Katonának az való!
Nem megyünk mi messzire,
Csak a világ végire,
Ott sem leszünk sokáig,
Csak tizenkét óráig.
Így mennek a huszárok
A legkisebbekre is gondoltunk, nekik szánjuk ezt az ölbéli játékot.
Így mennek a huszárok, huszárok. (erőteljesen, határozottan, egyenletesen lovagoltatjuk)
Így mennek a tüzérek, tüzérek. (oldalra döntögetjük)
Így mennek a betyárok, betyárok. (lovagoltatás közben rángatjuk)
A mondókát egyébként akár ovisokkal, kisiskolásokkal is tanulhatjuk, akik már nem az ölünkben ülve utánozzák a huszárokat, tüzéreket és betyárokat, hanem maguk mozognak például egy sort alkotva, előre menetelben. Jó móka, sok nevetés sülhet ki belőle.
Forrás: Pompás napok blog
Pompás Napok - nevelés játékkal és mesével. A népmesét
középpontba helyezve, a népi kultúra elemeivel kiegészítve (népi
játékok, népdal, tárgyalkotás) komplex népmese-foglalkozásokat
készítünk. Az Oktatási Hivatal által akkreditált módszertanunk a
folklór, a meseterápia és tudományos kutatások eredményeire
épül. Oktatásaink, előadásaink és e-bookjaink a pedagógusokhoz,
szülőkhöz és gyerekekkel foglalkozó szakemberekhez szólnak.
Gyermekeknek szóló programjaink élményközpontúak, komplexek,
ezáltal mindenki talál kapcsolódást a meséhez.
Kapcsolódó cikkeink:
- Tavaszi népi játékok
- A gyermekkori játékok fontossága a felnőttkori problémakezelésben
- Aranyos mondókák a reggeli rutinhoz: hogy könnyebben menjen az ébredés, a fogmosás és az öltözködés
- Okosító mondókák kicsiknek és kicsit nagyobbaknak
Kép: wikipedia
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)