EMMA- Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis
Az EMMA működéséért felelős szerv a Munkaügyi Nyilvántartó Központ. Fontos feladatai közé tartozik a munkaviszonyokban fellépő változások folyamatos rögzítése, valamint az adattulajdonosok egyedi információ -igényének kielégítése. Az adatrendszer megteremti az Európai Unió adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítését. Az EMMA induló adatbázisának alapjait az Országos Nyugdífolyosító Intézet 2002-2003 év végi adatai, illetve az Országos Egészségbiztosítási Pénztár 2004 jan.1-ápr.30. közötti nyilvántartásban szereplő adatok képezik.
Az adatbázisra vonatkozó törvény alapján a munkaadók május 1-től kötelesek bejelenteni egy munkanapon belül az egyes munkaviszonnyal kapcsolatos változásokat. Ezt megtehetik személyesen, postai úton, valamint az interneten keresztül, vagy telefonon. A munkavállalók részére a törvény kötelezettséget nem ír elő, azonban lehetővé teszi munkáltatójuk, munkaviszonyuk folyamatos ellenőrzését.
A szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges adatlap letölthető az EMMA hivatalos oldalán. A kitöltött adatlap segítségével az illetékes Munkaügyi Kirendeltségen lehet PIN kódot igényelni. A regisztrációt követően az adatrendszer tartalmazni fogja a munkavállaló személyi adatait, TAJ számát, állampolgárságát, személyi alapbérét, képzettségét, valamint a munkaadó cég azonosító adatait. Az információ-igénylés, akárcsak munkáltatók esetén, itt is személyes-, internetes-, vagy postai úton, illetve telefonon keresztül történhet.
További információk az EMMA hivatalos oldalán: www.emma185.hu
Közösségi hozzászólások: