Éjszakai játékok
Az AOL szponzorált világhálós játékokat kutató tanulmánya kimutatta, hogy számos webkikötő éjszakai törzsvendégei a negyven év feletti nőkből kerülnek ki. Az ebbe a korosztályba tartozó amerikai hölgyek heti kilenc órát töltenek online játékokat játszva, mig a férfiak átlaga csak heti hat óra.
Rendkivül népszerű az Electronic Arts videójáték-gyártó cég által fenntartott Pogo.com, mely 15 millió egyedi látogatóval rendelkezik havonta. A portál 1999 óta létezik, és 60 százalékban nők használják az általa nyújtott szolgáltatásokat.
Éjfél és reggel öt óra közt tudnak időt szakitani némi internetes szórakozásra a középkorú nők, és a jelenséget lassan a reklámozók is felismerik. A hirdetők számára egyelőre 'láthatatlan' ez a csoport, miközben az online játékokat kínáló oldalakat látogató fiatal férfiakat elárasztják reklámokkal. A szórakoztató portálokon megjelenő nők viszont egyelőre olyan csendes többség, akiket nem szólítanak meg, és nem érnek el a marketingszakemberek.
Egyes márkák már létrehozták saját online játékoldalukat. Felismerte a lehetőséget a Proctor & Gamble, mely a Tide brandhez kapcsolt internetes vetélkedőt 1998-ban. A Chrysler autógyártó szintén jelentkezett egy portállal, ahol rövid, 7-8 perces játékos teszteket kináltak nőknek. 'A nők elfogaltak, nem tudnak annyi időt szánni a játékokra, mint a férfiak. Emellett az intellektuális kihívást jelentő lehetőségek érdeklik őket' - mondta el a cég részéről egy szakember.
Sikeresnek bizonyult a Vanilla Coke Mystery Game, amely a gyengébbik nemnek szóló, stratégiai jellegű játékokat kínál. A magukat regisztráló játékosok 74 százaléka nő volt. A Coca-Cola megbízásából készitett online játék során meg kell találni egy bár főnökét, olyan feladatokat elvégezve, mint például egy puzzle összerakása, vagy a játékban szereplő bárlátogatók kifaggatása. A nyertesek Vanilla Coke pólót vagy CD-t kapnak az üditőgyártótól.
A játék sikerén már mások is felbuzdultak, és készülőben vannak más cégek hasonló, főleg nőket megcélzó portáljai. A reklámozók ennél a típusú marketingnél a brand experience-re, a márkához kötődő élményre alapoznak, írja az Advertising Age.
(Menedzsment Fórum)
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: