Az iskolai siker 74 génterületét azonosították
Köztudott, hogy társadalmi és környezeti tényezők is befolyásolják az iskolai teljesítményt, ám a kutatócsoport eredményei arra utalnak, hogy nagy léptékű genetikai elemzések segíthetnek felfedezni a biológiai tényezőket is - írta a sciencedaily.com
A Dél-karolinai Egyetem munkatársa, Daniel J. Benjamin vezette kutatócsoport azonosította az emberi kromoszómáknak azt a 74 különálló helyét, melyek az oktatásban töltött évek magasabb számával hozhatók kapcsolatba.
Ezek a helyek összefüggnek más területekkel: a jó gondolkodási képességekkel és a koponya belső térfogatával, az érzelmi stabilitással és az Alzheimer-kór alacsony kockázatával.
A kutatók csaknem 294 ezer, főként európai származású, a világ sokféle táján élő, sok korcsoportot képviselő ember genetikai mintáját elemezték, ezekre folyamatban lévő kutatásokból tettek szert.
Az elemzés után a kutatócsoport a brit BioBank több mint 111 ezer embertől származó mintáján megismételte a vizsgálatot.
Egy korábbi kutatás azt mutatta ki, hogy a genetikai tényezők az iskolai teljesítmény nagyjából 20 százalékával hozhatók kapcsolatba. A jelen tanulmányban 74 úgynevezett SNP-t (Single Nucleotide Polymorphism), vagyis egyedi nukleotid-poliformizmust, DNS-variációt azonosítottak, ezeknek külön-külön igen kicsi a hatása az iskolai teljesítményre.
A kutatócsoport úgy véli, az iskolai teljesítmény összetett jelenség, a molekuláris genetikának még sok egyéb tényezőjét kell feltárni, kutatásuk egyelőre az út kezdete, a jövőben más genetikai és környezeti tényezőket és ezek kölcsönhatását is tanulmányozni kell.
Forrás: MTI
Fotó: White77/pixabay
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: