Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját
A legújabb kutatások szerint nem az ismétlés, hanem a tesztelés a tudás anyja – ebből indult ki Mérő Bálint (19) és Bordás Ádám (16), amikor kifejlesztették a Redmenta nevű internetes feladatszerkesztő alkalmazást. A munkát a csapat tavaly nyáron kezdte, idén szeptemberben pedig mindenki számára elérhetővé tették a feladatkészítő programot.
Az új fejlesztés ötletét egy korábbi oktatási segédszoftver adta, amellyel Bálint és Ádám tavaly harmadik díjat nyert az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. Bálint egy másik projekten már korábban együtt dolgozott Király Dávid kommunikációs szakemberrel, ő mutatta be a fiatalokat Mizsányi Attila informatikusnak, aki korábban tanárként oktatta a szakterületet, s akitől a most megvalósult konkrét ötlet származik. Így állt össze a Redmenta négyfős csapata, amely 2013 júliusában kezdte meg a munkát.
A https://redmenta.com/ címen elérhető feladatlap készítő alkalmazás idén nyáron elkészült, a tesztelése ma is javában zajlik. Bár a jövőben a Redmenta újabb funkciókkal bővül majd, a program a jelenlegi formájában is tökéletesen használható, ezért döntött úgy a csapat, hogy az alkalmazást mindenki számára elérhetővé teszik. A felület a közeljövőben egyedi arculatot kap majd, de a program már ma is felhasználóbarát, könnyen kezelhető.
Noha tesztek összeállítását szolgáló alkalmazások korábban is léteztek, a csapat abból indult ki, hogy ezek túl kezdetlegesek vagy csak egy témakörre épülnek, sokuk használata pedig túlzottan komplikált. A Redmentával azonban a tanárok bármilyen témakörben könnyen és gyorsan összeállíthatják saját feladatsorukat, amelyet bármilyen közösséggel meg is oszthatnak. Emellett hamarosan választhatnak kész feladatsorok közül is, amelyeket saját igényüknek megfelelően módosíthatnak is.
„A Redmenta egy eszköz. Nem határozza meg a tesztek tartalmát, a tanárok keze tökéletesen szabad, ugyanolyan egyedi módon állíthatják össze a dolgozataikat, mint a hagyományos módszerrel. Mi arra törekedtünk, hogy ezt a munkát megkönnyítsük és felgyorsítsuk” – tették hozzá a fejlesztők, akik szerint az okostelefonon vagy táblagépen kitölthető „dolgozat” a diákok számára sem lesz olyan „mumus”, mint a füzetlapra körmölt témazárók.
A fejlesztő csapat tagjai mindeközben szakmai konferenciákon, workshopokon mutatják be az alkalmazást az érdeklődő tanároknak és a szakmai szervezeteknek. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, az alkalmazást megismerő és tesztelő pedagógusok újabb és újabb javaslatokkal látják el a csapat tagjait, akik számos ötletet be is építettek a Redmentába.
„Fontosnak találjuk, hogy a Redmenta használatának lehetőségét minél több intézményben biztosítsuk. Külön figyelmet fordítottunk arra is, hogy diákok a saját mobiltelefonjaikon is tudják használni a programunkat, így nem kell az intézményeknek további eszközöket beszerezniük” – hangsúlyozzák az alkalmazást fejlesztő informatikus diákok.
A csapat elsődleges célja, hogy a Redmentát minél szélesebb körben alkalmazzák a közoktatásban, de magánfenntartású oktatási intézményekben vagy nyelviskolákban ugyancsak hatékony segítség lehet a feladatlap-szerkesztő. Ez utóbbit megkönnyítendő a fejlesztők már dolgoznak az alkalmazás többnyelvűsítésén.
Forrás és fotó: www.osztalyfonok.hu
Közösségi hozzászólások: