Háromdimenziós örökfa
Pentelényi Jakabnak hívnak és a Babaház Óvoda (Budapest, Zugló) óvodapedagógusaként dolgozom harmadik éve. A Madarak és fák napja téma feldolgozása során, mely minden év május 10-én tartunk, a vizuális nevelés alkalmával a gyerekekkel egy három dimenziós fát készítettünk el levelekkel, madarakkal és fészekkel együtt három nap alatt. A következőkben a fa elkészítésének menetét, közben fejleszthető területeket fogom bemutatni.
Eszközök: papírhengerek, újságpapírok, csiriz, barna tempera, papír, olló, zöld festék vagy ceruza, olló, színes papírcsíkok, ragasztó, lufi, zsineg.
A fa elkészítésének menete:
Előkészület:
- Fa kérgének a kifestése
- Falevelek elkészítése, elhelyezése a fán
- Madarak hatogatása
- Fészek elkészítése
Előkészület:
A fa elkészítéséhez különböző vastagságú papírhengereket gyűjtöttem, melyet előre fa alakúvá összeraktam (törzs, ágak). Az összeillesztést papírmasé technika alkalmazásával végeztem, melyet egy napi száradást igényel.
Fakéreg kifestése:
Az előkészített törzset a csoport közepére, a földre – nejlonra vagy valamilyen védőfóliára – helyezzük és a gyerekek körbeülve festik ki. A festés közben a témával kapcsolatos verseket, mondókákat mondhatunk, illetve madárhangokat hallgathatunk.
Falevelek elkészítése, elhelyezése a fán:
Egy levélsablon elkészítése után a gyerekek körberajzolják, kivágják, kiszínezik/festik a levelet, majd száradás után elhelyezik a már megszáradt felállított fán.
Madarak hajtogatása:
Kétféle madarat készítettünk, egyszerűbbet a kicsik (fecske), bonyolultabbat a nagyok (papagáj). Ezt hajtogatással illetve ragasztással alkottuk meg.
Fészek elkészítése:
A fészket úgy készítettük el, hogy félig felfújtunk egy lufit melyre csiriz segítségével zsineget ragasztottunk úgy, hogy a lufira körbe-körbe tekertük a zsineget.
Az egész fa elkészítése több napot vesz igénybe. Az alkotás közben több eszközzel is dolgoznak a gyerekek: ecset, festék, olló, ragasztó, papír, zsineg, stb. Ezek használatával, számos technikával ismerkednek meg mely fejleszti a gyermek finommotorikáját és felkészíti a gyermeket az írás technikájának kialakítására. De az alkotás közben számos más ismereteket sajátíthat el a gyermek, ilyen például a fák tulajdonságaival kapcsolatos ismeretek, a madarak életével kapcsolatos ismeretek, vagy az énekek, melyeket énekelnek, hallgatnak az óvodapedagógus vezetésével.
Végezetül szeretném megemlíteni, hogy ez a fa tökéletes arra, hogy a négy évszakot – tavasz, nyár, ősz, tél – megkülönböztessük azáltal, hogy minden évszakban máshogy néz ki a fa így folyamatosan lehetőséget ad arra, hogy a gyermek alakítsa a fa kinézetét: hóval borítsa, terméseket helyezzen el rajta, száradt falevelekkel díszítse, virágokat helyezzen el rajta, stb., így alkotva folyamatos dekorációt a csoportszobának.
A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: