Az internetes munka jó választás a friss munkanélkülieknek
A váratlanul munka nélkül maradottak nagyot nyerhetnek, ha nem temetkeznek bele a jövőtlenségbe annak ellenére, hogy megalázó, igazságtalan, ami velük történt. Gondolatban ugorjanak egy merészet és képzeljék el a célszalagot, amelyen rikító, hívogató betűkkel ez áll: siker. A siker nélkülözhetetlen feltétele a tett, amely felülkerekedik a megoldás keresésének patópálos odázásán.
Szakértők szerint az on-line piac ebben az évben 6 milliárd dollárral (142,4 milliárd dollárra) bővül, az internetes áruházakban idén 17 százalékkal többet vásárolnak, tehát a fogyasztók ennyivel több időt töltenek a neten. Aki tehát az interneten akar megélni, számolhat azzal, hogy bőven lesznek, sőt bővülnek a lehetőségei. Az alábbiakban öt olyan trendet ismertetünk, amelyek az idei várható fogyasztói magatartást jellemzik. Ezekből levezethető, hogy milyen irányban kell elindulni annak, aki most tervezi elindítani internetes üzleti tevékenységét.
1. Sokan takarékoskodási céllal választják az internetes vásárlást
Friss felmérések szerint egyre többen keresik az akciós termékeket és az ingyenes házhozszállítást. Az off-line kereskedések gyorsan avuló és nem mindenkihez eljutó reklámújságjaival szemben gyorsan megkereshető, hol lehet a legolcsóbban beszerezni valamit. A megkérdezettek 83 százaléka válaszolt úgy, hogy az internetes vásárlással időt is meg akar takarítani. A leendő internetes üzlettulajdonos ebből már érti, hogy akciókkal, kedvező szállítási feltételekkel és jól áttekinthető, gyors vásárlást elősegítő honlappal célt ér.
2. Aki vásárolt, hajlamos többet is vásárolni
A vásárlók 65 százaléka szívesen vesz több terméket, ha ajánlatot kap onnan, ahol már vásárolt. Magától értetődően egyre fontosabb helyet kap a levelezőlista és az azon szereplő ügyfelekkel/vásárlókkal folytatott személyes hangú kommunikáció (e-mail marketing). A trend a korábbi mennyiségi szemlélet (minél több cím) felváltása minőségi szemlélettel (magas vásárlási hajlandóságú felhasználók listája).
3. A közösségi oldalakon ajánlott termékek jobban fogynak
Talán meglepő, de a fogyasztók közel fele ma már szívesebben vásárol a neten olyan terméket, amelyet a különböző közösségi oldalakon (Facebook, MySpace, nálunk az iwiw stb.) reklámoznak, illetve amelyről ezeken olvashat. Óriási kitörési lehetőség, ha belegondolunk, hogy jelenleg a kereskedőknek csupán körülbelül 25 százaléka jelenik meg valamelyik közösségi oldalon.
4. Napi 20 százalékkal nő a blogolvasók száma
Akinek még nincs internetes blogja, annak még ma el kell indítania egyet, hiszen naponta 20 százalékkal nő azok száma, akik rendszeresen olvassák mások bejegyzéseit. A naplóírás ma már az internetes üzlet alapvető reklámeszköze, amellyel előkelő helyre lehet kerülni a keresőgépek rangsorolási listáján is.
5. 46 százalékkal nő az internetes videók látogatottsága
A blogba illesztett videóval érhető el a legjobb üzleti eredmény. Élükön a Google-val a keresőgépek zöme szereti a videót, s ma már az internetes felhasználók 90 százaléka nézi meg, miről van szó, mielőtt vásárol. A potenciális vásárlók bizalma könnyedébben szerezhető meg oktató, felvilágosító vagy egyszerűen szórakoztató videókkal (a szórakoztatva oktatásról nem is beszélve).
A külső piaci tényezők tehát kedveznek az internetes pénzkeresésnek. A belső tényezők közül természetesen az a perdöntő, hogy képesek legyünk elkészíteni a honlapot, a blogot, a videót, ismerjük az internet marketing alapjait stb. és legyenek elképzeléseink arról, hogy ennek a hatalmas piacnak mely szegletében akarunk boldogulni.
Szabóné Szebenyi Georgina, HR Portal
Forrás: HR Portal
Közösségi hozzászólások: