Az ingatlanos szuperképességei
Ehhez számos készséget kell elsajátítaniuk, hiszen a feladat sokrétű: tisztában kell lenni a jogi dolgokkal, kell hozzá kreativitás, emberismeret, profi értékbecslőnek kell lennie, közgazdásznak, lakberendezőnek, és még sorolhatnám... Lássuk, milyen szuperképességeknek kell eleget tennie egy profi ingatlanosnak!
Időutazás
Egy ingatlanos napja nagy részében a városban ingázik az ügyfelek lakásai, az irodája, a hivatalok és a megbeszélések helyszínei sokszögében. A találkozók nem ritkán annyira felsűrűsödnek, hogy az ingatlanosnak gyakorlatilag emberfeletti teljesítményre van szüksége ahhoz, hogy mindenhová a megbeszélt időben érkezzen. Gyakori, hogy a lakásmutatás, vagy a hivatali procedúra a vártnál hosszabbra nyúlik, ilyenkor pedig még feszítettebb a tempó.
Jövőbelátás
Ha egy ügyfél megkérdezi, hogy mennyi idő alatt fog elkelni a lakása, nem mondhatom neki, hogy “nem tudom”, “a jövő zenéje”, “majd meglátjuk”, és hasonlókat, mert pánikba esik, vagy kétségbe vonja a szakmai kompetenciámat. Ahhoz viszont, hogy hiteles választ adhassak, pontosan ismernem kell az aktuális piaci trendeket, a környéket, a lakást, a feltételeket, és az eladó igényeit egyaránt.
Gondolatátvitel
Ha egy érdeklődő felhív egy lakással kapcsolatban, nekem egyből tudnom kell, hogy komoly érdeklődő-e, vagy csak lakásturista. Nem szívesen pazarolom sem az ügyfeleim, sem a magam idejét arra, hogy olyan embereknek mutassam meg a lakását, akik csak nézelődnek, és valójában eszük ágában sincs vásárolni, ezért fontos, hogy néhány mondatból kiismerjem az embereket.
Empátia
A vevőhöz és az érdeklődőhöz is tudni kell szólni, ahhoz, hogy megbízzanak bennem, magukhoz hasonlónak kell érezniük engem. Mindig szem előtt tartom, hogy nem pusztán lakásokkal, emberekkel dolgozom együtt. Meg kell ismernem az ügyfelemet, tudnom kell, mik az igényei, motivációi, mi dühíti fel és mitől lesz elégedett. Ki szimpatikus neki, kitől vonakodik. És ugyanezt minden egyes érdeklődővel is el kell játszanom, hogy a végén olyan üzlet szülessen, ami mindenkinek a legjobb feltételeket nyújtja, és mindenki átlagon felül elégedetten távozhasson a szerződés aláírását követően.
Kreativitás
Egy átlagon felüli profi hirdetés összeállításához nem elég maradéktalanul ismerni a lakást, a célcsoportot és a piacot, de a hirdetés építőelemeinek elkészítésekor az ingatlanosnak a kreativitására is szüksége van. Úgy kell megírni a szöveget, hogy az ne száraz számadatok unalmas felsorolása legyen, hanem igazi vevőcsalogató hirdetésszöveg. A képek elkészítése előtt érdemes apróbb változtatásokat eszközölni a lakáson, hogy az jobban mutasson a fotókon. A mini-lakberendezés mikéntjének kitalálása szintén az ingatlanos feladata.
Polihisztor
Amellett, hogy szuperképességek sokaságát birtokolja, egy profi értékesítő képben van sok egyéb területen is. Otthon van pénzügyi és jogi ügyekben, alkalmi pszichológus, ha kell, a család jó barátja, vagy épp fűtésszerelő. És sok egyéb más is, hiszen a mi szakmánkban minden naposak a váratlan helyzetek, amelyeknél sosem szabad pánikba esni, hanem minden lehetséges módon megoldást keresni rá. Sosem tudhatom, holnap épp milyen helyzetbe cseppenek, de pont ettől szép ez az egész!
Mit gondolsz, a te ingatlanosod rendelkezik ezekkel a “szuperképességekkel”? Ha úgy érzed, hogy ő nem tesz meg mindent az eladásért, akkor légy te az, aki lép! Keress fel, és megígérem, hogy minden szuperképességemet bevetve adom el a lakásod!
Közösségi hozzászólások: