A közösségről: Vodafone McLaren Mercedes
- Jenson Button
- Lewis Hamilton
motor: Mercedes-Benz
A McLaren Formula-1-es csapatot az új-Zélandi Bruce McLaren alapította Bruce McLaren Motor Racing néven. A csapat 1966-ban, a Monacói Nagydíjon debütált. A Formula-1 harmadik legsikeresebb csapata 11 egyéni-és 8 konstruktőr-világbajnoki címével, a Ferrari és a Williams mögött. A McLaren 2007-ben is mindkét világbajnoki cím esélyese volt, végül azonban kizárták őket a konstruktőr-világbajnokságból, mivel több McLarenes dolgozónál a Ferrari tulajdonát képező adatokat találtak. A csapat a Formula-1 mellett részt vett már az Indianapolisi 500-ban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is. 2010-es versenyzői Lewis Hamilton és Jenson Button. A csapatfőnök Martin Whitmarsh, miután 2009 március 1-jén Ron Dennis átadta neki a csapatfőnöki posztot.
Sébastien Buemi az első órát a bokszban töltötte, bizonyára valamilyen műszaki problémája volt a Toro Rossónak. A svájci az utolsó percekben sem lehetett igazán aktív, ugyanis negyed órával a leintés előtt összetörte autóját. Buemi a pálya leghosszabb egyenesének végén csúszott ki: amikor a fékre lépett első kerekei elpattogtak, felfüggesztése széttört, és a fiatal pilóta tehetetlenül a gumifalba csúszott, de szerencsére nem esett baja.
Nem semmi, szerencséje volt....
A 2010-es Forma-1-es világbajnokság negyedik állomásának első szabadedzését a McLaren-Mercedes és a Mercedes GP pilótái uralták. A Kínai Nagydíj nyitányán a világbajnoki címvédő Jenson Button volt a leggyorsabb.
Az edzés első tíz percében az összes pilóta letudta installációs körét, majd negyed óra után az első mért kör is megszületett, Lewis Hamilton 1 perc 41 másodperces eredménnyel nyitotta a napot. Az első kínai edzésen több csapat is bevetetette F-csatorna névre keresztelt motorborítás- és hátsó légterelő kialakítását, melyet a McLaren-Mercedes honosított meg a Forma-1-ben. A wokingiak és a rendszert már két hete Malajziában is kipróbáló BMW Sauber mellett a Mercedes és a Ferrari is felszerelte saját verzióját.
Miután Bahreinben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztviselői szabályosnak nyilvánították a McLaren formabontó aerodinamikai megoldását, amellyel a versenyző a térdével irányítva a pilótafülkén keresztül a hátsó szárnyra vezeti a légáramlást, a legtöbb csapat megkezdte a rendszer lemásolását. Élén természetesen a Ferrarival.
A jövő hétvégén esedékes Kínai Nagydíjon hivatásos pilótaként Alexander Wurz segíti majd a versenybírók munkáját.