Sok férfi pont az ellenkezőjét teszi, szerintük a motort váltás előtt meg kell "húzatni". Vagyis ötvennél kapcsolnak hármasba, hetvennél négyesbe és nyolcvannál, kilencvennél ötösbe.
A szakértők szerint ez fölösleges pénzkidobás. Ha korábban váltunk, több benzint spórolunk. És ez csak egy a sok tipp közül. Fogadják meg tanácsainkat, és az eredmény mérhető lesz.
Előrelátó vezetés
Ne csak az előttünk lévő autót figyeljük. Ha harmincas táblát látunk, hiába van messze, vegyük le a lábunkat a gázról, váltsunk vissza. A motor magától fékezi az autót, a fogyasztás szinte semmi. Ugyanez vonatkozik a piros lámpára, a forgalmi dugókra is. És mi a teendő emelkedőnél? A gázpedálról lépjünk le, nyomjuk ki a kuplungot, alapjárat. A fogyasztás? 1,4 liter óránként. A legtöbb benzint akkor fogyasztja az autó, ha gázt adunk. Ha nulláról ötven km/órás sebességre gyorsulunk, a motor fél deci benzint "eszik". Ha a sebességünket nyolcvanra szeretnénk növelni, már egy deci az azonnali fogyasztás. És ha százról százharmincra gyorsulunk, még egyszer ennyi benzinre van szüksége a motornak.
Váltsunk időben!
Mindig a lehető legmagasabb fokozatra váltsunk. Indulás egyes, majd egyből kettes, harmincnál már kapcsolhatunk hármasba, majd négyes, és ötven kilométeres sebességnél válthatunk ötösbe. Ha egy emelkedőn visszakapcsol hármasba, az autó (100 km-re vetítve) 13,1 litert fogyaszt, ha ugyanezen az emelkedőn ötödik sebességben halad, a fogyasztás 9,8 liter lesz. Vagyis 3, 3 literrel kevesebb.
A csomagtartó nem spájz!
Bevásárlás után mindig ürítsük ki a csomagtartót. A lehető legkevesebb hátsó súllyal utazzunk. Ha biciklit vagy nagyobb súlyt kell szállítanunk, használjunk tetőcsomagtartót. Ha utánfutóra vagy az autó hátuljára tennénk a kerékpárt vagy egyéb csomagot, százkilométerenként 4 literrel több benzint használnánk el.
forrás: www.holgyvilag.hu