Az államtitkár az Országgyűlés honlapján közzétett válaszában kitért arra, hogy 2013-tól átszervezték a teljes pedagógiai szakszolgálati feladatellátást, s így minden megyében létrejött egy megyei pedagógiai szakszolgálati intézmény, amely az ellátást biztosítja, és minden járásban létrejöttek tagintézmények; ott is, ahol eddig nem volt ilyen. A koncepció célja a minél teljesebb feladatellátás volt, egységes irányítás mellett, egységes eljárásrendek és szakmai protokollok, egységes informatikai nyomonkövető rendszer alkalmazásával - tudatta a parlamenti államtitkár.
Hozzátette: az utazó gyógypedagógusi, konduktori hálózatok szabályozásának előkészítése 2014 őszén kezdődött meg. Először a keretszabályok pontosítása történt meg; ezek 2015 januárjában léptek hatályba. Ezt követően kezdte meg működését egy szakmai és kormányzati munkacsoport a részletszabályok kidolgozása érdekében; a szabályok 2017 januárjában léptek hatályba.
2013 novemberében - a szakképzés átalakításától - megkezdődött a középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók gyakorlati képzését megvalósító készségfejlesztő speciális szakiskolák tartalmi megújítása. Az életre hívott, az Emmi és az NGM által koordinált, szakmai és kormányzati tagokból álló munkacsoport munkájának eredményeképpen megszületett az új koncepció, és a hozzá tartozó 18 új kerettanterv; ezek szeptember 1-jén válnak kötelezően alkalmazandóvá.
Az ellátás szakmai megújítása, átfogó helyzetkép készítése érdekében 2015 januárjában ágazatközi munkacsoport jött létre, melyben az Emmi több államtitkársága és háttérintézménye, valamint a szakmai szervezetek is képviseltették magukat. A munkacsoport tevékenységéhez kapcsolódva két EFOP-projektet dolgoztak ki, összesen 11,55 milliárd forint keretösszeggel.
Az ellátás teljes körűvé tétele érdekében előbb levélben, majd személyesen egyeztettek a gyógypedagógus- és konduktorképző intézmények, majd az Oktatási Hivatal képviselőivel a képzési keretszámok emelése érdekében.
Az állami intézményfenntartó központ képviselőivel egyeztetést indítottak a Klebelsberg Ösztöndíj kiterjesztésének lehetőségéről, majd pedig kérték és megkapták a Klebelsberg Ösztöndíj Bizottság támogatását.
A nemzeti köznevelésről szóló törvényben megjelent, hogy ha a pedagógus munkakör megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezővel nem tölthető be, akkor - legfeljebb egy alkalommal a gyakornoki idő lejártáig gyakornokként - alkalmazható az is, aki a nyelvvizsga letétele kivételével a pedagógus munkakör betöltéséhez előírt végzettséget és szakképzettséget igazoló oklevél kiadásának feltételeit teljesítette - mutatott rá a parlamenti államtitkár.
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)