A JátékNet három évvel ezelőtt saját kezdeményezéseként hirdette meg a játékokat minősítő versenyt, amely rövid idő alatt túlnőtt az internetes játékpiac vezető vállalatán. Ma már reálisnak látszik a cél, hogy az Ország Játéka díj a szakma és a vásárlóközönség számára egyaránt elfogadott, nívós minősítést képviseljen. Az alapító ezért ebben az évben már szakmai védnökként vesz részt a verseny lebonyolításában.
A hihetetlen gyors siker legjobb bizonyítéka az a tény, hogy a tavalyi év során már közel 40.000 fős közönség követte aktív figyelemmel és érdeklődéssel a verseny alakulását. A verseny zárásakor megrendezett díjátadó gála pedig egy rangos, valódi élményt nyújtó közönségtalálkozóvá vált, ahol szintén több ezer fős tömeg fordult meg. A szombat délutáni, színes családi programként beharangozott kalács/kakaó partival, bűvésszel, arcfestő bohóccal is hangulatosabbá tett rendezvényen az érdeklődők személyesen is kipróbálhatták a versenybe nevezett játékokat, a részt vevő családok, gyerekek nagy örömére.
Mit nyújt az idei verseny a nevezőknek és a díjazottaknak?
Ahogy mai összefoglalójában a szervezők és a zsűri nevében Pierrot kifejtette, az alapítók kifejezett célja volt, hogy az idei évtől kezdve a nevezőknek és a díjazottaknak átengedik a következő megnevezések, logók, arculati elemek használatát:
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória jelöltje
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória nyertese, közönségdíj
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória nyertese, szakmai díj
A nevezési feltételek
A versenyben a játékgyártók maximum 5-5 termékkel indulhatnak, melyeket 7 kategóriában lehet nevezni (értelemszerűen egy kategóriába csak egy termék nevezhető), amelyek a következők:
- Társasjáték
- Interaktív játék (jellemzően elektromos/digitális játék, ami kézzelfogható, tehát nem applikáció)
- Bébijáték
- Építőjáték
- Készségfejlesztő
- Egyéb fiú
- Egyéb lány
Az verseny menetrendje
A szavazás
A verseny a közönség és a zsűri szavazásán alapul, ami a tavalyitól eltérően egyszerűbb, átláthatóbb, a zsűri mérlegelési szempontjait jobban bemutató rendszer. Maga a szavazás a www.orszagjateka.hu weboldalon keresztül történik. A szavazás egyenes pontversenyeként bonyolódik le, azaz mind a széles közönség, mind pedig a zsűri pontozza a benevezett játékokat, és amely játék a legtöbb pontot gyűjti be, az a játék nyeri az adott kategória díját. A közönségszavazatok alapján kiosztott díjakat közönségdíjnak, a zsűri pontjai alapján kiosztottakat pedig szakmai díjnak hívjuk.
- Kiosztott közönségdíjak
Az adott kategória nyertese az „Ország Játéka 2016 XXXX kategória nyertese -Közönségdíj” megtisztelő címet kapja. Minden kategórián belül 1-1 játék nyeri a kategória díját. (összesen 7 db díj kerül kiosztásra)
- Kiosztott szakmai díjak Az adott kategória nyertese az „Ország Játéka 2016 XXXX kategória nyertese – Szakmai díj“ címet viselheti. Minden kategórián belül 1-1 játék nyeri a kategória szakmai díját.
(összesen 7 db díj kerül kiosztásra)
Jótékonysági célok
Természetesen a verseny jótékonysági célokat is szolgál, amelyek teljesüléséhez szintén a közönség aktivitására van szükség. A benevezett játékokból ajándékcsomagok készülnek, amelyeket a szavazók, ha élnek a weblapon erre a célra megadott opcióval, az intézmény nevének megadásával az általuk preferált óvodának ajánlhatnak. Az értékes ajándékcsomagokat az első három legtöbb ajánlást begyűjtő óvoda kapja meg.
A versenynaptár
• Szavazási időszak
A közönségszavazás szavazás kezdete: 2016.10.24. (H) 00:01 perc
A közönségszavazás lezárása: 2016.11.15. (K) 23:59 perc
• Díjátadó, ahol a sajtó-, a játékba nevezett B2B partnerek képviselői, a szervezők, valamint a zsűritagok jelenlétében történik az eredmények kihirdetése és ünnepélyes átadása
Helyszín: Hotel Gellért ****
Időpont: 2016.11. 18. (P) 10:00
• Közönségtalálkozó, melynek során a tavalyihoz hasonló módon, színes programok mellett a versenybe nevezett játékok élőben is kipróbálhatók
Helyszín: Hotel Gellért ****
Időpont: 2016.11.19. (Szo) 14:00 - 19:00
A zsűri tagjai
- Csordás Ágnes – a Magyar Védőnök Egyesületének Elnöke
- Görög Zita – fotómodell, műsorvezető (anyuka)
- Galgóczi Edina - főszerkesztő / Babaszoba.hu
- Jánossy Gábor – a Magyar Lapkiadók Egyesületének képviseletében, Olvasásra nevelési programjának vezetője
- Pierrot – producer, játékfejlesztő (apuka)
- Tarján Katalin – vezető óvodapedagógus
- Veszelszkyné Huszárik Ildikó – fejlesztőpedagógus
- Vályi-Nagy Erika - főszerkesztő / Kismama magazin
A zsűri által értékelt szempontok, melyek a későbbiekben a közönség számára is támpontot nyújtanak a karácsonyi ajándékvásárlás alkalmával
- Készségfejlesztési képesség mértéke? (cselekvési, gondolkodásbeli képességek terén)
- Hozzájárul-e a játék a gyerek mentális, érzelmi világának elmélyítéséhez?
- Mennyire fejleszti a játék a gyerek szociális kapcsolatait, mennyire alkalmas “együttjátszásra”?
- A játék kidolgozásának minősége? (szín, forma, anyagminőség, tartósság értékelése)
- Mennyire tekinthető innovatívnak az adott játék?
- Mennyire tekinthető kreatívnak az adott játék?
- Mennyire jelent örömforrást a játék a gyerek számára?
- A pontozó szubjektív értékelése
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)