Korábbi cikkeimben igyekeztem megmutatni, hogy szerintem mi a különbség a nő és férfi vállalkozói viselkedés között. Aki nem emlékszik rá, vagy nem olvasta keresse a CsaládiNet portálon vagy a Vállalkozói Túlélő Portálon™ (www.vtp.hu).
Most arról szeretném Önnel megosztatni gondolataimat, hogy meg lehet-e különböztetni a vállalkozásban a női és férfi szakmákat, tevékenységeket.
Az elején engedjen meg két kérdést.
A) Álmodozott már arról, hogy vállalkozásba kezd?
B) A megálmodott tevékenység a társadalmi szemlélet szerint nőies vagy férfias szakma?
Csukja be a szemét, gondolja végig! Köszönöm!
Vállalkozási ismereteket tanítottam egy szépségipari szakiskola manikür-pedikűr-műköröm építő kurzusán. Amikor első órán beléptem a terembe, meglepetésemre egy fiatalember ült az egyik padban. Nem mutattam ki meglepetésemet, az egész kurzus során nem kérdeztem meg, hogy került ide. Miért döntött egy ilyen „nőies” szakma mellett. Nem akartam zavarba hozni. Egy kicsit én is zavarban voltam a társadalmi sztereotípiák miatt. Aztán eljött a vizsga ideje. A fiatalember a kidolgozott tétellel leült hozzám és elmondta a tétel témáját. Átlagos felelet volt. Ami kicsit zavart, hogy a feleletben szinte semmilyen önálló gondolata nem volt, de azért átment. Megfelelőnek láttam a szituációt, hogy rákérdezzek arra, ami a kezdettől fogva furdalta az oldalamat, vagyis hogy választotta ezt a szakmát. A következőket mondta:
"Mindig azt gondoltam olyan munkát szeretnék, ahol emberekkel kell foglalkoznom és ez ilyen.
Szívesen vagyok nők társaságában. Igaz ezt a szolgáltatást nemtől függetlenül lehet igénybe venni, de azért inkább a hölgyek az ügyfelek.
Ebben a szakmában dolgozók szinte 100%-a nő, ezért úgy gondoltam, hogy férfiként egy különleges, egyedi szolgáltatást tudok nyújtani. Egy férfi manikűrös annyira meghökkentő, hogy az már fél siker. A többi meg már csak rajtam múlik."
Az érveléséről azt gondolom, hogy ez egy jól felépített üzleti ötlet és szerintem bele van kódolva a siker. Ehhez én még az alábbi történetet tenném hozzá.
Blanka tegnap színházban volt a barátjával és előtte elment Balázshoz megcsináltatni a kezét. Blanka nagyon barátságos teremtés. Mindenkihez van pár kedves szava és magáról is szívesen beszél. Így szinte az egész cég tudta, hogy színházba megy este. Másnap, amikor bement munkahelyére, ahol recepciósként dolgozott, szokása szerint mindenkit üdvözölt és mindenkivel váltott pár szót. Közben persze bőszen dolgozott, odaadta a kulcsokat, adminisztrált, stb... Többen rákérdeztek az estére is. Azonban szinte mindenki észrevette a körmeit, melyet Balázs készített. A dicséretekre nagy lelkesedéssel mesélte, hogy ez egy új technika és látják milyen szép. De ez mind semmi - mondta Blanka, mert ezt egy fiú csinálta, Balázs. Aki mindamellett, hogy nagyon ügyes még dögösen is néz ki.
Egy ilyen hírverés után képzeljék el mennyi új ügyfél kereste fel manikűrös-, pedikűrös és műkörmös Balázst. Hát ez aztán szájreklám.
A fenti példa alapján teljes bizonyossággal mondhatom, hogy nincsenek csak női és férfi vállalkozási tevékenységek. Esetleg vannak nőiesebb és férfiasabb szakmák!?
Azonban Önt ez ne befolyásolja. Válassza a „szíve csücske” tevékenységet vállalkozása számára. Az a fontos, hogy bármilyen tevékenységet is álmodott meg magának (a cikk elején), higgye el meg tudja csinálni! Ne vegye figyelembe a társadalmi sztereotípiákat. A siker Önben is benne van.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)