|
Kérdezz-felelek
Mit lehet tenni, ha valaki nem tud beszélni, kommunikálni a terapeutájával, de nem szeretne váltani, változtatni, mert sok-sok éve vannak orvos-beteg kapcsolatban? Hogy lehet mégis megoldani? (És ígéretek nem teljesültek, stb., ezért sem akar az ember változtatni.)
Köszönöm
Gerbera
Minden orvos-páciens konzultációnál fontos a jó kommunikáció.
Pszichoterapeutánál vezetett ülések során pedig elengedhetetlen, hogy kiválóan értsék egymást a felek.
Gyógyító beszélgetés-sorozatról van szó és az egész folyamat lényege kérdőjeleződik meg ha a beteg úgy érzi, mégsem tud kellően megnyilvánulni terapeutája jelenlétében.
Javaslom írja össze kérdéseit, illetve aggályait pontokba szedve. Fontos, hogy mindez írásban történjen mert az ülések alatt elfogódott lehet és kimaradnak lényeges szempontok. Következő találkozás alkalmával fel is olvashatja orvosának az otthoni nyugodt körülmények között megfogalmazott gondjait.
Abban az esetben ha terapeutája olyan módszerben képződött, hogy tanítja is a kommunikációt, haladásukat előremozdítja amennyiben közösen foglalkoznak ennek alapjaival. Akkor várható jó eredmény ha elméleti és gyakorlati tapasztalatot szerez az egyes kommunikációs fogásokról, tematikus párbeszédek formájában.
Színpadi jelenethez hasonlóan akár többször eljátszható, hogyan fog Ön például tárgyalni munkahelyi főnökével benti sérelmeiről, vagy éppen a régóta elhúzódó fizetésemelésről.
Mindig sikeres amikor páciensek valós, aktuális élethelyzeten dolgoznak terapeutájukkal. Ilyen lehet egy várható családi konfliktusra felkészülés, de más téma ugyanúgy előkészíthető.
Képzeletbeli és valós dialógusokon keresztül Ön lényegesen magabiztosabbá válik hiszen "élesben" próbálja majd ki a tanultakat.
Asszertív kommunikációs tréningen részvételt javaslok még Önnek.
Megismerve az asszertivitást, egyes élethelyzetekben nagy biztonsággal be fogja tudni azonosítani gondolatait és érzéseit, akár pozitív-, akár negatív érzelmekről van szó.
Kommunikációs technikákat sajátít el és akkor sem lesz zavarban ha megdícsérik valamiért a hétköznapok során. Esetleg szívességet kérne fontos személytől ezért kínosnak tűnik a helyzet, szeretné viszont gördülékenyen intézni a dolgot. Amikor pedig kritikát kap valakitől, vagy éppen Ön fejezné ki negatív érzéseit mások iránt, probléma mentessé tehető mindez, szakértőkkel folytatott közös munka eredményeképpen.
Tisztelettel: