SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Kerek-Alföldi Éva Angéla - megjelent cikkei

Számvetés

Számvetés

Az új év közeledtével sokunkban felmerül a gondolat, hogy értékeljük az előző évben elvégzett munkavégzésünket, kapcsolataink alakulását, baráti - és családi hovatartozásunkat, előzetesen kitűzött és megvalósult terveinket, sikereinket, kudarcainkat valamint vágyálmainkat.... Szükséges mindez? Igen, hiszen érdemes átgondolni, lezárni, tanulságokat levonni az elmúlt év eseményei kapcsán, pláne akkor, amikor egy világjárvány okozta rendkívüli helyzetben kellett töltenünk az elmúlt hónapokat. Sok mindent tanultunk a történtekből és biztosan szeretnénk elkerülni ilyen jellegű eseményeket, hiszen nincs olyan generáció és foglalkozás, akit ne érintett volna negatívan valamilyen mértékben. Ezért kell új és felemelő terveket szőni a jövőre nézve és bátorítani erre gyerekeinket is, hiszen ha nincsenek elhatározások, koncepciók a változtatásra, akkor a jövőkép is veszélybe kerülhet. Hogyan fogjunk hozzá? Néhány jó tanácsot olvashatnak számvetéssel kapcsolatban.
Gyerünk a felsőoktatásba!

Gyerünk a felsőoktatásba!

A diákok életében nagyban meghatározó évnek számít a 12. évfolyam. Általában erre az időszakra alakulnak ki azok az elképzelések, amelyek a jövőbeli munkavégzéssel kapcsolatosak vagy lehet, hogy még mostanra sem körvonalazódott számukra, hogy mivé is szeretnének válni a foglalkozásokat tekintve? Ekkorra az osztálytársak már összefonódtak, mély barátságok köttettek, szerelmek szövődtek és lehetőség szerint a tanárok is mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a felsőfokú továbbtanulási szándékokat elősegítsék. Nem könnyű évfolyam a 12., pláne az idei végzősöknek nem az! Nyomasztó teherként nap, mint nap jelen van az ÉRETTSÉGI vizsga ténye. Mindemellett átvillan gondolataikban, hogy van-e jövője a diplomás pályának, milyen szakra lenne érdemes menni továbbtanulni és tudják-e majd finanszírozni a szülők, ha pedig nem veszik fel állami képzésre őket, akkor vegyenek-e fel diákhitelt? Egy 10 pontból álló áttekintés nem fog ártani nekünk, szülőknek sem ebbe a még időben aktuális kérdéskörbe.
A továbbtanulás esetleges fortélyai

A továbbtanulás esetleges fortélyai

A továbbtanulás jelenleg aktuális kérdéssé vált mind az általános iskolai, mind pedig a középiskolás korosztály számára. Miért is?
Ünnepi teríték kamasz módra

Ünnepi teríték kamasz módra

Szülőként sokszor felmerül bennünk, hogy kamasz gyermekeinket hogyan is vonhatnánk be az ünnepi készülődésbe. Amíg még óvodás - és kisiskolás korban vannak olyan egyszerű ez a feladat, mert minden esetben be akarják bizonyítani a segítőkészségüket és tehetségüket akár a konyhai műveletek terén is. De hová tűnik el ez a bizonyítási vágy később? Miért vesszük természetesnek, hogy már alábbhagy az érdeklődésük? Nem hagyhatjuk! Az értékes, együtt töltött idő nem veszhet el! Számos digitális eszköz vonja el a figyelmüket a számunkra fontos várakozási időszakról, de nem szabad engednünk a befolyásoló kísértésnek és ki kell találnunk olyan lehetőségeket, amelyek felkelthetik figyelmüket és újra a kreativitásuk kerülhet előtérbe.
Z generáció a kibertérben 3. rész

Z generáció a kibertérben 3. rész

A számítógép rendszerek- és hálózatok által alkotott tér a kibertér. Ebben az online tartományban igyekeznek felnövekvő gyerekeink maradandó alkotásokat végezni, naphosszat képesek azon ügyködni, hogy korszakalkotót hozzanak létre. Szülőként, pedagógusként és szakmabeliként is a mi felelősségünk, hogy felhívjuk figyelmüket arra, hogy mára a szórakoztató és tanulást segítő tartalmakon túlmenően nagyon sok veszélyforrást is tartogathat számukra az esetlegesen felelőtlen és átgondolatlan tevékenység. Nem mehetünk el olyan tevékenységek mellett, mint selfie, sexting, cyberbulliyng. Hogyan is jelentkezhet mindez a valóságban?
Z generáció a kibertérben 2. rész

Z generáció a kibertérben 2. rész

A kibertérben való lavírozás vagy jártasság megszerzése szülőként nem egyszerű jelenség. Nagy a nyomás rajtunk, ha feltámad bennünk a kíváncsiság és tudásvágy arra nézve, hogy megismerhessük azokat az okostelefonos alkalmazásokat, platformokat, amelyeket kamasz gyerekeink használnak és gyakran "betegesen" ragaszkodnak. Ha fogékonyak vagyunk a felületek működtetésére könnyen beszippanthat bennünket is a posztok áradata. Lássuk, mit is jelent ez a valóságban?
Z generáció a kibertérben 1. rész

Z generáció a kibertérben 1. rész

Nem lehet eleget hangsúlyozni a globalizálódó világunk kibertérben zajlódó káros hatásait. Ezeket a hatásokat mi, felnőttek teremtettük meg, mi magunk kínáltuk tálcán gyerekeinknek és most mi, X - Y generációs szülők vagyunk azok, akik aggódhatunk azon, hogy hogyan is védjük meg őket a vészjósló veszélyektől. A negatív hatások többrétűek lehetnek és az is változó, hogy melyik életkorban kire hogyan tud hatni. A lelkileg és szellemileg érettebb kamaszodó gyerekeinkre szinte észrevehetetlen módon fejti ki hatását, míg a kevésbé erős korosztálybéliekre akár végzetes is lehet. Néhány részes írásommal újra szeretnék hangot adni annak, hogy milyen kibertéri fenyegetésnek is vannak kitéve gyermekeink és mit tehetünk megóvásuk érdekében.
Kamaszkori buli másképp

Kamaszkori buli másképp

A pandémia és az ezzel járó szigorítások az egész világon nagyban befolyásolták a kamaszok baráti, sportköri összetartásait. Ki gondolta volna még 2020 elején, hogy ez is várhat a fiatalokra? Sajnos egy olyan rendkívüli helyzet állt elő, ahol az említett korosztály képviselőinek is kötelessége alkalmazkodni a fennálló helyzethez, a szabályokat be kell tartani, a szülőkre és idős nagyszülőkre tekintettel lenni és egyben óvni kell egészségüket. Nagy teher került mindenki vállára ezáltal, de hogyan jelentkezik mindez a hétköznapokban a kamaszok esetében?
A szerkesztő ajánlja