Szabó Mónika Szamóca
Gyógypedagógus - pszichopedagógus, multidiszciplináris pedagógiai diagnoszta és fejlesztő
Gyógypedagógus - pszichopedagógus, multidiszciplináris pedagógiai diagnoszta és fejlesztő
A szakértőnk jelenleg nem fogad kérdéseket, ezért csak az eddig neki feltett kérdéseket és az ezekre adott válaszokat tudod megtekinteni!
Témakörök ►
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
számolás
Kedves Mónika!Iker fiaim 5 évesek.
Számolnak 20-ig felsorolás jelleggel, ezáltal megszámolni is tudnak dolgokat, de nem értik pl, hogy 3 vagy 5 a több.
Ha összeadást végeznek (egyszerűbb pl 2+3) tudják, hogy az ujjaik használatával vagy tárgyakkal is lehet mégis random számokat mondanak. Oviban azt mondták ez nem probléma, de engem aggaszt.
Üdvözlettel:
Veronika
Kedves Veronika,
Ne aggódjon, ki fog alakulni a mennyiségállandóság és a relációk megértése is. Iskolába lépés előtt, 6 éves korra, elvárás ez a matemetikai gondolkodáshoz tartozó készség. Javaslom, hogy otthoni, spontán és nagyon bátorító, barátságos közegben egyre többször kerüljön be a szóhasználatba a kissebb, nagyobb, több, kevesebb, egyenlő... fogalmak. Szituációként gondolok például közös sütés, palántázás, gyümölcs, - zöldség szüret, zokni párosítás... közben.:)
Szabó Mónika Szamóca
2021-05-14 12:53:10
Ne aggódjon, ki fog alakulni a mennyiségállandóság és a relációk megértése is. Iskolába lépés előtt, 6 éves korra, elvárás ez a matemetikai gondolkodáshoz tartozó készség. Javaslom, hogy otthoni, spontán és nagyon bátorító, barátságos közegben egyre többször kerüljön be a szóhasználatba a kissebb, nagyobb, több, kevesebb, egyenlő... fogalmak. Szituációként gondolok például közös sütés, palántázás, gyümölcs, - zöldség szüret, zokni párosítás... közben.:)
Szabó Mónika Szamóca
2021-05-14 12:53:10
Olvasói értékelés: 5/5