SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Szabó Mónika Szamóca


Szabó Mónika Szamóca
Gyógypedagógus - pszichopedagógus, multidiszciplináris pedagógiai diagnoszta és fejlesztő

A szakértőnk jelenleg nem fogad kérdéseket, ezért csak az eddig neki feltett kérdéseket és az ezekre adott válaszokat tudod megtekinteni!

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.

Érdeklõdés

Tisztelt szakértő! Érdeklődni szeretnék, hogy hová fordulhatok lányommal, mível problémát látok nála, mind a tanulásban, és a magatartásában is. Lányom 11 éves, most fejezte be az 5. osztály, jó közepes átlaggal, azonban tudásszintje szerintem jóval ez alatt van, ezért félek, hogy a későbbiekben gondok lesznek. Felsorolnék néhányat a legsúlyosabbak közül: Kis betűvel kezdi a mondatot, ha nem szólok neki, a szavakból betűket hagy ki, tulajdonneveket is kis betűvel írja, a hosszú magánhangzókat is mondani kell neki, meg a szavak végén is (ó-ő-ú-ű), a j-ly-ről nem is beszélve hogy nem tudja alkalmazni. A matekból a szorzótáblát még most is nehezen tudja, összeadás-kivonás még mindig az újait használja, a matekba csak az adott témakörnél tudja az anyagot nagy nehezen és sok kínlódással, még az űrmértékeket is elfelejti, rövid idő alatt. Németből szinte semmit nem tud, és a többi tantárgy is hasonló nála.Nagyon ingerült ha kérdezzük itthon valamiért, flegmán, idegessen válaszol, nekem is és nővéreinek is.Röviden így jellemezném. már vittem 3. és 4. osztályos korában is a pedagógiai szakszolgálathoz, de nem találtak nála semmit, sem Adhd, sem Sni, pedig szerintem gondok vannak, Most írtam a megyei központba is, de semmi választ nem kaptam, meg tudomásom szerint oda csak a járási szakszolgálat írányításával mehetek tovább. Én elvinném prívát alapon is ha kell, de nem tudom hogy ott ha találnak valamit, adhatnak-e bizonyos tantárgyakra könnyítést vagy felmentést igazoló íratot. De látom így a továbbiakban még nagyobb gondok lesznek nála, a továbbtanulásra meg nem is merek gondolni, hogy mi lesz. Ő a 4. gyermekem, tehát azért van némi tapasztalatom és rálátásom már, hogy nála gondok vannak, és tényleg az itthoni beszédhangsúlya is nagyon zavaró. Várom megtisztelő válaszát, a fentiekkel kapcsolatban, mit tehetek. Tisztelettel: Barabásné, Andi
Kedves Anyuka,

Amennyiben az oktatás terén szeretnének támogatást,mentességet igénybe venni, akkor az iskolának kell az illetékes járási Pedagógiai Szakszolgálathoz szakértői vizsgálati kérelmet benyújtani. Ezen a szinten állapítják meg a tanulási nehézséget, illetve küldik tovább a kislányt, ha diszlexiat vagy egyéb sajátos nevelési igényt valószínűsítenek. Ha az iskolai tanulmányokhoz plusz segítséget nem szeretnének igénybe venni, akkor a magánszférában tudnak kérni pedagógiai vizsgálatot, azonban ekkor diagnózis nem kerül felállításra, de a fejlesztéseket meg tudják valósítani és javul az iskolai eljesítmény. Javaslom, hogy mozgásállapotfelmérésre, Részképességek, valamint beszédészlelés és beszédértés vizsgálatára mindenképp kerüljön sor. Egészzségügyi oldalról látásvizsgálat - polateszt és coloriteteszt felvétele, valamint diagnosztikus értékű arcüreg UH, hallásvizsgálat az, ami jó információval fog szolgálni a probléma felkutatásában.

Szabó Mónika Szamóca
2021-07-23 14:39:17
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
A szerkesztő ajánlja