SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Szabó Mónika Szamóca


Szabó Mónika Szamóca
Gyógypedagógus - pszichopedagógus, multidiszciplináris pedagógiai diagnoszta és fejlesztő

A szakértőnk jelenleg nem fogad kérdéseket, ezért csak az eddig neki feltett kérdéseket és az ezekre adott válaszokat tudod megtekinteni!

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.

Diszkalkulia - tanulási zavar vagy értelmi fogyatékosság?

Kedves Mónika!

Lányom 14 éves. Problémái tavaly kezdődtek. 5 osztályig 4-5 tanuló volt angol nyelvi versenyekre járt. 5 osztály még tartotta a színtett,de 6-a kezdet lerontani. Egyre rosszabbul teljesített. Eljutottunk arra a szintre,hogy semmivel sem tudtam rávenni,hogy tanuljon. Az iskola elküldött minket Nevelési Tanácsadóba diszkalkulia gyanúja. Ami kivonásban és az óra nem ismerésében nyilvánult meg . Az ottani vizsgálatok szerint tanulási zavar. Valamint értelmi fogyatékosság.Na erre nem tudtam mit válaszoljak. A kommunikációs készsége nagyon jó,szövegértése jó. Téveszti a jobb-bal oldalt. Nem ismeri fel a számszerűséget és téveszti az 1000 számrendszert.Az iskolai tudása megfelelt a 6 osztályos szintnek (akkor 6-s volt). Felháborodtam. A diszkalkuliát elfogadtam hisz én vetettem fel az iskolának,na de,hogy értelmi fogyatékos? Na azt már nem veszem be. Egy jó képességű,jó tanuló gyerek aki nagyon szeret olvasni,keresztrejtvényt fejteni. Már 3 évesen kívülről tudta a Himnuszt és a Nemzeti dalt. Nagyon imádja a verseket. Elég 1-szer elolvasnia egy verset (bármilyen hosszú legyen) kívülről tudja (Nem túlzok) Nagyon érdeklődő és nyitott a világ felé hirtelen értelmi fogyatékossá válik? Én ezt nem értem. Továbbküldtek minket Szakértői Biztosság elé. Nem akar menni a gyerek, de én sem. Azóta iskolát váltottunk. Ebben az iskolában nagyon szeret járni. A tanulmányi átlaga emelkedő tendenciát mutat. A tanárai szerint 6 év nem tanítást nem tud a gyerek néhány hónap alatt bepótolni. Nagyon kreatív a rajz tanára szerint. Nagyon jó a hallása az ének tanár szerint. Az előző iskolába rajzolni nem tudott a tanár szerint 2-e volt énekelni is inkább nem énekeltették mert nem tud az is 2-s volt. Ez egy közepes erősségű iskola. Az előző meg egy nagyon gyenge falusi iskola volt. Attól tartok,hogy a Bizottság egyszerűen elfogadja a Tanácsadó véleményét. Akkor viszont a gyerekemre rányomják az értelmi fogyatékos bélyeget és azt tudjuk,hogy soha az életbe nem veszik el. A tovább tanulása szempontjából nagyon nem jó. Nem fogják felvenni oda ahová szeretne menni a vegyipariba,nagyon érdekli a kémia. Abból most 4-s.A gyerek közölte nem működik együtt. Egyszerűen nem fog válaszolni a kérdésekre. Vajon mit tehetnék? Tényleg lehetséges,hogy értelmi fogyatékos? Eddig soha senki nem vette észre és most hirtelen előjött? Nem hiszem el. A rendszer nem tökéletes. Hibázhatnak. Nekik az csak egy statisztikai szám nekem a gyerekem,akinek a jövőjét teszik tönkre azzal ha tévednek. Kénytelen vagyok elvinni a gyereket a Szakértői Bizottság elé,de tudom a gyerek nem fog akarni együttműködni akkor mit tehetnek?
Válaszát előre is köszönöm
Sarolta
Kedves Sarolta,
Nem kötelező elmenniük a Szakèrtői Bizottsàghoz. Minden esetben kell a szülői hozzàjàrulàs a vizsgàlathoz. A leìrtak alapjàn nem tudom sem az Ön, sem a Nevtan àllàspontjàt megerősìteni. Valòszìnűnek tartom, hogy hatàrèrtèken mozgott az IQ- teszt. A rèsztesztek eredmènyeiből ès azok arànyàbòl lehet làtni, hogy tanulàsi zavarròl, vagy èrtelmi fogyatèkossàgròl van - e szò. Èn mindenkèpp javaslok kontroll vizsgàlatot, ès mentori segìtsèget a tovàbbtanulàs,a mentessègek ès a megfelelő fejlesztès èrdekèben.


Szabó Mónika Szamóca
2016-01-30 18:42:07
Olvasói értékelés: 5/5
A szerkesztő ajánlja