Szabó Csilla
Szakvizsgázott gyógypedagógus, mozgásterapeuta
Idegrendszer fejlesztő mozgásterápia óvodásoknak, kisiskolásoknak: kedd, szerda, péntek 17-19 h. között a XXII. kerületben.
Elérhetőségeim:
Jelentkezni lehet:
Telefon: 06-30/325-38-88
E-mail: szcsilla66@gmail.com
Facebook:- http://www.facebook.com/csilla.szabo.980
- http://www.facebook.com/mozgasterapia?fref=ts
- http://www.facebook.com/pages/CsiMoTa-Fejleszt%C5%91-Napk%C3%B6zi/210578542412380?fref=ts
Szakvizsgázott gyógypedagógus, mozgásterapeuta
Idegrendszer fejlesztő mozgásterápia óvodásoknak, kisiskolásoknak: kedd, szerda, péntek 17-19 h. között a XXII. kerületben.
Elérhetőségeim:
Jelentkezni lehet:
Telefon: 06-30/325-38-88
E-mail: szcsilla66@gmail.com
Facebook:
Témakörök ►
összes téma
agyagozás
aktivitás és figyelemzavar
alapozó terápiák alapítvány
alkalmazkodás
állás
anyai féltés
asperger szindróma
autizmus
autizmus diagnosztikai centrumok
ayres terápia
befogadó óvoda
behajlított lábujjak
behejlítva tartott ujj
bhrg
bizonytalan járás
bukdácsolás
centrumok
craniosacrális terápia
csámpás járás
csecsemõkor
csúfolódás
dûhroham
dadogás
dévény módszer
dévényféle manuálterápia
dévényi éva
diagnosztika
diéta
diszlexia
dsgm
edzés
ego klinika
egyensúly
egyfázisú utasítások
éjszakai felriadás
elégséges mászás
epilepszia
értelmi elmaradás
értelmi fogyatékosság
értelmi sérülés
észlelés
fejlesztés
fejlõdésneurológia osztály
festésterápia
feszültség levezetése
figyelemzavar
grafomotoros fejlesztés
gyanújel
gyermekneurológus
hajlam
hallássérülés
harapás
határeset
határidõ
hiperaktivitás
ikrek
intenzív fejlesztés
iskolaérettség
iskolaválasztás
izmok gyengesége
katona módszer
keretek
kineziológia
kineziológus
kitartó fáradtságos munka
kognitív fejlesztés
kommunikáció
korai fejkesztés
korai fejlesztés
kötés horgolás
kulcscsont törés
kúszás
lábujjhegyen járás
lovas terápia
magatartás zavar
majd kinövi
mászás
megfigyelési napló
megkésett beszédfejlõdés
megkésett beszédfejlõdés terápia
mentális retardáció
merev izomzat
moto-szenzoros torna
motoszenzoros
mozdul a szó
mozgás
mozgáselmaradás okai
mozgásfejlesztés
mozgásfejlesztés intenzitása
mozgásrehabilitáció
mozgásvizsgálat feladatai
nem keresztezett
nevelési tanácsadó
nyár
örökbefogadott
oxigénhiányos állapot
pavor nocturnus
petit mal
petõ módszer
pinyte mária
polateszt vizsgálat
pozitív megerõsítés
pszichológus
reflexgátlás
regressziós zavar
sport
szakértõi bizottság
szeged
szemelyes kapcsolatfelvétel
szenzomotoros
szeparációs szorongás
szereotíp mozgás
szókincs
szorongás
tanfolyamok
tanulási képességek vizsgálata
terapeuta keresõ
terápiás regresszió
testséma
tomatis módszer
tükörtábla-terápia
tünetek átalakítása
ülés
vajdaság
visszajelzés
vizsgálat
Kérdezz-felelek
Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.
Lemaradás mozgás és szocializáció terén
Kedves Csilla!Kisfiam decemberben múlt 2 éves. Azóta jár bölcsődébe. Nagyon nehezen szokta meg, ebéd után elhozom, mert képtelen volt ott elaludni. A gondozónőhöz kötődik, de a többi gyerek egyáltalán nem érdekli, sem ott, sem a játszótéren, kimondottan kerüli őket. Velünk, a szüleivel jól megvan és a nagyszülőkkel is. Szemkontaktus megvan, érzelmeket kifejezi. Folyamatosan beszél, viszont következetesen rosszul: idehozzam a poharat - mondja, ez azt jelenti, nekem kell odavinnem neki a poharat. Éhes vagy - ez azt jelenti, ő éhes. Tehát mindent így mond. A játékokkal egészében játszik, ezzel nincs gond. Önállóság terén eléggé rosszul állunk, nagyon nehezen vehető rá arra, hogy valamit egyedül megcsináljon, de ebben én is ludas vagyok, mert nem is igazán ösztönöztem erre.
Mozgását tekintve nem túl ügyes (játszótéren), de lábujjhegyezés pl. sosem volt.
Én mindeddig azt gondoltam, csak simán zárkózott, bár néha az eszembe jutott, hogy nem autista-e, de velünk tényleg igen érzelmes a kapcsolata, így ezt kizártam magamban.
Ma a bölcsődei gyógypedagógus azt mondta, lát lemaradást (mozgás és szocializáció terén) és az engedélyemet kéri a részletesebb megfigyeléshez. Viszont konkrét tippet nem árult el arról, mire gondolhat. Az volna a kérdésem, hogy az autizmuson/Asperger szindrómán kívül milyen idegrendszeri betegségek vannak még a kisgyerekeknél? Mert én csak a fenti kettőt ismerem, de bízom benne, hogy nem ebbe a kategóriába tartozik a fiam.
Köszönettel, Nóra
Kedves Nóra,
leveledben írod, hogy kisfiad mozgás, beszéd és szociális terén elmarad a többi kisgyerektől.
Pontosan ezek azok a területek, amelyek ebben az életkorban a leginkabb jelzik a kisgyermek elmaradását.
A gyógypedagógus az elmaradás mértéket igyekszik majd feltárni és fejlesztési segítséget fog adni, vagy szükség esetén neurológushoz vagy szakértői bizottsághoz küld majd titeket.
Ezek mögött az elmaradások mögött számtalan ok lehet. Felmerülhet a mentális elmaradás (retardáció), az értelmi fogyatékosság, valamilyen érzékszervi sérülés is. De fenn állhat beszédsérülés is. Ezek a súlyosabb eltérések.
De lehetséges, hogy csak enyhébb mozgáselmaradás van, ami akár be is hozható az óvodás kor végéig.
A beszéddel kapcsolatban lehet neki úgy segíteni, hogy egyes szám első személyben fogalmazol: kérek enni. Így kisfiadnak könnyebb lesz alkalmaznia ezeket a rövid mondatokat az bölcsődében.
A mozgás és beszédfejlesztés segíti majd, hogy könnyebben tudjon a csoportba illeszkedni.
Kitartást és sok sikert kivanok a fejlesztéshez!
Szabó Csilla
2015-05-04 08:12:20
leveledben írod, hogy kisfiad mozgás, beszéd és szociális terén elmarad a többi kisgyerektől.
Pontosan ezek azok a területek, amelyek ebben az életkorban a leginkabb jelzik a kisgyermek elmaradását.
A gyógypedagógus az elmaradás mértéket igyekszik majd feltárni és fejlesztési segítséget fog adni, vagy szükség esetén neurológushoz vagy szakértői bizottsághoz küld majd titeket.
Ezek mögött az elmaradások mögött számtalan ok lehet. Felmerülhet a mentális elmaradás (retardáció), az értelmi fogyatékosság, valamilyen érzékszervi sérülés is. De fenn állhat beszédsérülés is. Ezek a súlyosabb eltérések.
De lehetséges, hogy csak enyhébb mozgáselmaradás van, ami akár be is hozható az óvodás kor végéig.
A beszéddel kapcsolatban lehet neki úgy segíteni, hogy egyes szám első személyben fogalmazol: kérek enni. Így kisfiadnak könnyebb lesz alkalmaznia ezeket a rövid mondatokat az bölcsődében.
A mozgás és beszédfejlesztés segíti majd, hogy könnyebben tudjon a csoportba illeszkedni.
Kitartást és sok sikert kivanok a fejlesztéshez!
Szabó Csilla
2015-05-04 08:12:20
Olvasói értékelés: nincs még értékelés