SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK
Héjja Edit


Héjja Edit
Gyógypedagógus

A nevelés titkaira és érdekes beszélgetésre vágyó szülőket a mama klubjaimban, az ügyesedni vágyó gyerekeket pedig képesség-fejlesztő csoportjaimba várom.

Elérhetőségeim:
E-mail: ehejja@freemail.hu
Honlap: http://www.szuperszulo.hu/
A szakértőnk jelenleg nem fogad kérdéseket, ezért csak az eddig neki feltett kérdéseket és az ezekre adott válaszokat tudod megtekinteni!

Témakörök

összes téma      agresszió     alvási probléma     alvászavar     anya gyerek kapcsolati zavar     asperger szindróma     asperger szindroma     autizmus     barátság     beszédfejlõdés     beszédfejlõdés 1 éves kor alatt     beszokás az óvodába     dackorszak     éjszakai felébredés     elvált szülõk     epilepszia     érzelmi nevelés     étkezési probléma     fegyelmezés     fejlõdési zavar     figyelemzavar     gerincferdülés     grafomotoros probléma     gyermekagresszivitás     gyermekbarátság     gyermekfejlõdés     gyermekkori szorongás     hisztizés     integráció     iskolaérettség     iskolai magatartásproblémák     kamaszkor     kapcsolati zavar     kétnyelvûség     koordinációs probléma     körömrágás     megkésett beszédfejlõdés     mozgásfejlesztés     önállóság     önállóság-szabályok     óvodába járás     raccsolás     sajátos nevelési igény     szakértõi vélemény     székrekedés     szenzomotoros integrációs terápia     szobatisztaság     szociális képességek fejlõdése     szókincs     szorongás     tanulási zavar     testvér születés     többnyelvûség     trauma feldolgozása     ujjszopás     válás     vegyes óvodai csoport     viselkedés zavar     viselkedési probléma     viselkedészavar  

Kérdezz-felelek

Kérdezni a gomb megnyomásával tudsz, amennyiben a napi kérdések száma még nem haladta meg a napi limitet.

Verbális és virtális memória tesztelése

T. Héjja Edit!
A minap kaptam meg az óvodai logopédus vizsgálatának eredményét, amelyben gyermekem verbális memóriáját 12ből 5-re virtuális(ha jól emlékszem ez volt a másik megnevezés)memóriáját 12-ből 4-re értékelte. Az lenne a kérdésem, hogy milyen módon lehet ezt tesztelni, és egyáltalán mit jelent ez miben találta ennyire gyengének a gyereket (aki nem mellesleg 100 fölött is bárhol folytatja a számolást, 3 jegyű minden számot felismer, szorzást játszik kb. 4és fél éves kora óta, kívülről tud sok mese főcímdalt, de időnként még reklámokat is, az ovi ünnepeken minden verset tud nem csak a sajátját, nem igazán értem milyen memória zavara lehet, óvónői szerint már tavaly is a foglalkozásokon mire a többiek megértették mi a feladat, addigra ő már kész volt vele, pedig már tavaly is a nagycsoportba járt, de mivel csak a nyár közepén töltötte be a 6évet most újra nagycsoportos) Sokszor kap korának megfelelő fejlesztő füzeteket, egy füzet kb. fél óráig tart, ennyi idő alatt a teljes füzetet megcsinálja minden feladatot. Másik problémás terület a vizsgálat szerint, hogy nem alakult ki a jobb bal fogalma, amit szintén nem értek, hisz ha megyünk az utcán úgy szoktam irányítani, hogy a soroknál jobbra, vagy balra megyünk, azt is tudja melyik a jobb és bal keze, akkor miért nem alakult ki a fogalom a gyereknél? Mit kéne még tudnia?
Válaszát előre is köszönöm!

Kedes Édesanya!
Bár nem tudom, hogy a logopédus, melyik teszttel vizsgálta gyermekét, mindenképpen beszéljen vele. Ekkor a feladat jellegére is fény derül és a logopédus is el tudja mondani, mit észlelt. Én a memóriát úgy szoktam vizsgálni, hogy egymás után 3 vagy 4 egymástól független szót felsorolok és azonos sorrendben kell visszamondani. Kérje meg gyermekét, hogy figyeljen önre, mondani fog szavakat és ő ugyanebben a sorrendben ismételje el. (Pl villamos-kabát-asztal-mosópor) Figyelje meg, hogy minden szót helyesen mond-e, tehát mosópor és nem mosógép, ill, hogy helyes-e a sorrend. Ugyanezt a feladatot számokkal is szoktam csinálni(pl. 5-2-8-10) Ezt mondja vissza helyes sorrendben. Hivatalosan, amíg helyesen oldja meg a feladatot, akkor lehet növelni az elemek számát. Tehát, ha megy 4 szó, akkor mondhat neki 5 szót, s így tovább.
A jobb-bal fogalmát pedig úgy szoktuk viszgálni, hogy rajzolunk sok bögrét egy sorban(kb 8-10darab), ami egyforma, csak a fülek a némelyiknél jobbra, némelynél balra áll. S kérjük a gyerket, hogy a jobbra álló fülűeket kékkel, a balra állót pirossal karikázza be. (ennek alapja, ezt el kell mondani a gyerknek a feladat előtt, hogy bal keze felől van a testében a szíve, ami a vért pumpálja, ez piros, ezért karikázza a balra mutatóakat pirossal. A másik oldalt kézzel szoktuk jelölni, de most már sok a bal kezes, ezért ezt kevésbé használjuk) A másik feladat, hogy egy lap közepére, de a lap aljára rajzoljon egy fát. Majd adja oda gyerknek és kérje meg, hogy a fa jobb oldalára rajzoljon egy virágot, a bal oldalára pedig egy gombát. A fontos az irány, nem baj, ha csúnyán rajzol.
Remélem, ezzel segítettem, de mindenképpen beszéljen a logopédussal, hogy tisztázódjon az ügy.
Szívesen látom weboldalamon:
www.szuperszulo.hu
Üdv



Héjja Edit
2012-09-20 10:55:36
Olvasói értékelés: nincs még értékelés
A szerkesztő ajánlja