Távmunka a gyakorlatban- 2.rész
Amíg el nem látogattam néhány honlapra, nem volt számomra világos, mit is jelent a teleház fogalma, illetve hogyan kapcsolódik a távmunkához. Tehát a teleház egy olyan modern informatikai, számítástechnikai és irodai eszközökkel felszerelt közösségi hozzáférési pont, amely elősegíti a helyi közösség fejlődését, illetve segítséget nyújt abban, hogy otthoni irodai felszerelések nélkül is bárki távmunkát végezhessen. Sokszor önállóan is működhet, legtöbb esetben azonban valamely már meglévő intézményben (pl. könyvtárban) kap helyet. Ha azonban valakinek sikerül hosszabb időre távmunkát találnia, előnyösebb megvásárolni egy saját számítógépet, és előfizetni az internetre, ugyanis a teleházak szolgáltatásainak ára elég magas.
Távmunkában végezhető tevékenységek – Táv-asszisztens
A fogalom ma már sok ember számára ismerős. Hazánkban két olyan cég is működik, ahol titkárnői feladatokat látnak el, természetesen saját otthonukban. Hátránya, hogy a technikai eszközöket a munkavállalónak kell biztosítania, illetve célszerű a tevékenységet vállalkozás formájában végezni. És hogy kinek ajánljuk fel segítségünket? Olyan vállalkozásoknak, melyek még nem rendelkeznek saját irodával, vagy a kevés adminisztratív munka miatt nem szeretnének főállású titkárnőt foglalkoztatni. Akár saját munkahelyünkön is megpróbálhatjuk kiharcolni, hogy tevékenységünket otthonunkból irányíthassuk. Evvel azonban csak széles látókörű, mindenre nyitott cégvezetőknél érdemes próbálkozni, akik megértik, hogy a távmunkára kiadott tevékenységekkel saját költségeiket is csökkenthetik.
Közösségi hozzászólások: