SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-27
A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető, online kuponok is.
Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Szakemberek szerint a recesszió hatásaként a vásárlók egyre nagyobb számban veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat a megnehezedett gazdasági helyzetben.

A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban. A kuponokat kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, amit menet közben módosíthat. Ez nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó részéről az egyik legfontosabb szempont, hogy minél több vevőt tudjon az üzletbe csalogatni, a vásárló részéről pedig az a fő szempont, hogy kevesebb pénzért vehesse meg azt, amire szüksége van” – mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Tapasztalatait átültette a magyar piacra.

Egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek azok, amelyek igen nagy számban vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még elég nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárláskor is. Amerikában a cégek lényegében nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat a marketingstratégiájuk során.



Igen bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog. Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő az, amely a kupon mögötti kedvezményt adja, addig hazánkban az üzlet és a kereskedelmi egység az, amely a kupon mögött áll. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabban tudna működni hazánkban is, ahol jobban érdekelve van a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is” – teszi hozzá a szakember.

Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a konkrét felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak, úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol grafikát, nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlók felé. Ez online rugalmasabban, egyszerűbben működik, nem beszélve arról a tényről, hogy a célcsoportot sokkal hatékonyabban lehet elérni. 
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Azt mondta egy férfi az apának, hogy szerelmes a 13 éves fiába - akkorát kapott, hogy életveszélyes sérüléseket szenvedett

Azt mondta egy férfi az apának, hogy szerelmes a 13 éves fiába - akkorát kapott, hogy életveszélyes sérüléseket szenvedett

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Főügyészség vádat emelt az apával szemben.
Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
A fűtési szezon buktatói: ezért erősödhetnek fel allergiás panaszaid

A fűtési szezon buktatói: ezért erősödhetnek fel allergiás panaszaid

A fűtési rendszerek beüzemelésével számos olyan beltéri allergén kerülhet a levegőbe, ami panaszt okozhat az allergiások számára. A beltéri levegő minőségének az sem tesz jót, hogy a fűtési szezonban sokan igyekeznek megóvni otthonaik melegét, és a fűtési költségeket is szeretnék minimalizálni, ezért ritkábban és rövidebb ideig szellőztetik a lakótereket - hívja fel a figyelmet Dr. Hidvégi Edit, az Allergiaközpont gyermek- és felnőtt-tüdőgyógyász szakembere, akit a fűtés okozta allergiás panaszokról kérdeztünk.
Agyhártyagyulladás miatt zártak be iskolákat és óvodákat Nagybányán

Agyhártyagyulladás miatt zártak be iskolákat és óvodákat Nagybányán

Nagybányán december 2-án a közoktatási intézményekben fertőtlenítés miatt felfüggesztették az oktatást, miután két diáknál agyhártyagyulladást állapítottak meg.

A szerkesztő ajánlja