SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-27
A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető, online kuponok is.
Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Szakemberek szerint a recesszió hatásaként a vásárlók egyre nagyobb számban veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat a megnehezedett gazdasági helyzetben.

A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban. A kuponokat kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, amit menet közben módosíthat. Ez nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó részéről az egyik legfontosabb szempont, hogy minél több vevőt tudjon az üzletbe csalogatni, a vásárló részéről pedig az a fő szempont, hogy kevesebb pénzért vehesse meg azt, amire szüksége van” – mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Tapasztalatait átültette a magyar piacra.

Egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek azok, amelyek igen nagy számban vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még elég nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárláskor is. Amerikában a cégek lényegében nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat a marketingstratégiájuk során.



Igen bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog. Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő az, amely a kupon mögötti kedvezményt adja, addig hazánkban az üzlet és a kereskedelmi egység az, amely a kupon mögött áll. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabban tudna működni hazánkban is, ahol jobban érdekelve van a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is” – teszi hozzá a szakember.

Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a konkrét felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak, úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol grafikát, nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlók felé. Ez online rugalmasabban, egyszerűbben működik, nem beszélve arról a tényről, hogy a célcsoportot sokkal hatékonyabban lehet elérni. 
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Eltűnt egy amerikai lány a budapesti bulinegyedből

Eltűnt egy amerikai lány a budapesti bulinegyedből

A lány az Airbnb-ből sem jelentkezett ki, ahol megszállt, és a hazafelé tartó gépére sem szállt fel. Barátaival utazott Budapestre szórakozni.
"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"Hallooween nagyon veszélyes mindenkire nézve. Nem kell átvegyünk semmilyen idegen néptől pogány ünnepeket, szokásokat! Ennek a megemlékezése az méltó a keresztyén emberekhez" - írták egy hosszú posztjuk végén.
Megváltoztathatod a szemed színét?

Megváltoztathatod a szemed színét?

Egyetlen cseppentés, amitől a barna szemünk színe hétfőn lehet kék, kedden zöld, szerdán pedig mélyfekete? Ezt ígérik azok a szemszín-változtató cseppek, amelyek már néhány ezer forintért bárki számára elérhetőek az interneten. De vajon valóban ez a legbiztonságosabb és leghatékonyabb módja szemszínünk megváltoztatásának? Mit szabad és mit nem? Jó, ha tisztában vagyunk néhány dologgal, mielőtt az idei halloweeni jelmezünkhöz a szemünk színét is hozzáigazítjuk.
Milyen étkezés védhet meg az emlőráktól?

Milyen étkezés védhet meg az emlőráktól?

Az utóbbi időben évente 7500-8000 nőt és 150-200 férfit diagnosztizáltak rosszindulatú emlődaganattal Magyarországon. Ahogy általában a daganatos megbetegedések esetén, úgy a mellrák gyakoriságában is szerepe lehet a várható élettartam növekedésének, a "nyugati" életmódnak és étrendnek. Október a mellrák elleni küzdelem hónapja, október harmadik hetét pedig 2009 óta a ritkábban előforduló, általában háttérbe szoruló férfi emlőrák elleni küzdelemnek szentelik, felhívva a figyelmet a prevenció, a korai felismerés, a terápiás kezelés és a palliatív ellátás fontosságára.
Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

A kamion sofőrje nem hajtott tovább - azonnal reagált, amint észrevette, hogy baj van.

A szerkesztő ajánlja