SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Márkanevek, avagy mire emlékszünk és mit veszünk

Családinet [cikkei] - 2007-01-23
A különböző termékeket gyártó cégek nem véletlenül áldoznak igen magas összegeket az adott cikk minél szélesebb körű bemutatására. A költségek bőségesen megtérülnek, a reklámok ugyanis észrevétlenül és kitörölhetetlenül nyomot hagynak emlékezetünkben.
Márkanevek, avagy mire emlékszünk és mit veszünk

A reklámcégek tehát tudatos munkával tervezik meg az adott termék bemutatásának módját. Német kutatók vizsgálatai alapján ugyanis a vásárlók által legismertebb termékek hamarabb hozzák működésbe az agyi idegsejteket, sőt az agy azon területére gyakorolnak hatást, mely egyben a jutalmazás érzésével azonos ingerületek keltésére alkalmas.

 

E szerint az ismerős márkanevek sokkal kellemesebb érzést váltanak ki belőlünk, mint más, kevésbé ismert termékek.

 

Fiatal felnőttek részvételével végzett vizsgálatban közismert autómárkák és biztosítási cégek logoit mutatták fel kutatók. A vizsgált egyéneken a képek hatására kivétel nélkül az agy azon része lépett működésbe, mely a kellemes érzésekkel, öntudattal és jutalmazással áll kapcsolatban.

 

Ezzel szemben a kevésbé ismert termékek bemutatását követően az agy azon részei aktivizálódtak, melyek a negatív érzésekkel kapcsolatosak. Ez esetben a résztvevők számára a látott kép feldolgozásának folyamata nehezebben ment végbe, s jóval több időt vett igénybe, mint az ismerős képek láttán.

 

A kutatás adatai a Radiological Society of North America egyesület éves űlésén kerültek bemutatásra. A vizsgálat a legfrissebb azon eredmények közül, melyek egy új, fejlődő irányzat a „neuroeconomic” területén születnek.

 

A kutatás ezen ágazatában a gazdaság és az emberi szervezet működésének összekapcsolódása figyelhető meg. Pszichológusok, az idegrendszer működését kutató tudósok, radiológusok és marketing szakemberek dolgoznak együtt, hogy közös munkával térképezzék fel a vásárlók elméjének minden titkát.

 

A vizsgálatok célja az egyének szükségleteinek pontos felmérése, s ezáltal olyan piacok kialakítása, melyek mindkét fél elégedettségét szolgálják. Az eredmények egyben megkönnyítik egy-egy új termék, vagy szolgáltatás bemutatását.

 

Annyi tehát bizonyos, hogy az erős márkanevek hatást gyakorolnak ránk, s ez további lehetőségeket tár fel annak kutatására, hogy mi is tesz igazán ismeretté egy terméket.

 

A hír alapjául a „Popular Brands May Brand the Brain” cikk szolgált.

www.orvostkeresek.hu 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Eltűnt egy amerikai lány a budapesti bulinegyedből

Eltűnt egy amerikai lány a budapesti bulinegyedből

A lány az Airbnb-ből sem jelentkezett ki, ahol megszállt, és a hazafelé tartó gépére sem szállt fel. Barátaival utazott Budapestre szórakozni.
"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"Hallooween nagyon veszélyes mindenkire nézve. Nem kell átvegyünk semmilyen idegen néptől pogány ünnepeket, szokásokat! Ennek a megemlékezése az méltó a keresztyén emberekhez" - írták egy hosszú posztjuk végén.
Megváltoztathatod a szemed színét?

Megváltoztathatod a szemed színét?

Egyetlen cseppentés, amitől a barna szemünk színe hétfőn lehet kék, kedden zöld, szerdán pedig mélyfekete? Ezt ígérik azok a szemszín-változtató cseppek, amelyek már néhány ezer forintért bárki számára elérhetőek az interneten. De vajon valóban ez a legbiztonságosabb és leghatékonyabb módja szemszínünk megváltoztatásának? Mit szabad és mit nem? Jó, ha tisztában vagyunk néhány dologgal, mielőtt az idei halloweeni jelmezünkhöz a szemünk színét is hozzáigazítjuk.
Milyen étkezés védhet meg az emlőráktól?

Milyen étkezés védhet meg az emlőráktól?

Az utóbbi időben évente 7500-8000 nőt és 150-200 férfit diagnosztizáltak rosszindulatú emlődaganattal Magyarországon. Ahogy általában a daganatos megbetegedések esetén, úgy a mellrák gyakoriságában is szerepe lehet a várható élettartam növekedésének, a "nyugati" életmódnak és étrendnek. Október a mellrák elleni küzdelem hónapja, október harmadik hetét pedig 2009 óta a ritkábban előforduló, általában háttérbe szoruló férfi emlőrák elleni küzdelemnek szentelik, felhívva a figyelmet a prevenció, a korai felismerés, a terápiás kezelés és a palliatív ellátás fontosságára.
Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

A kamion sofőrje nem hajtott tovább - azonnal reagált, amint észrevette, hogy baj van.

A szerkesztő ajánlja