Ország Játéka 2016 Verseny
Idén immár negyedik éve rendezzük meg az Ország Játéka című versenyt, amely rövid idő alatt a hazai játékpiac rangos szakmai vetélkedője lett. A JátékNet a közönség szavazataira és egy szakmai zsűri véleményére alapozott verseny elindításával nívós szakmai és közönségdíjat hívott létre. Emellett az Ország Játéka verseny jótékony célokat is szolgál.
A JátékNet három évvel ezelőtt saját kezdeményezéseként hirdette meg a játékokat minősítő versenyt, amely rövid idő alatt túlnőtt az internetes játékpiac vezető vállalatán. Ma már reálisnak látszik a cél, hogy az Ország Játéka díj a szakma és a vásárlóközönség számára egyaránt elfogadott, nívós minősítést képviseljen. Az alapító ezért ebben az évben már szakmai védnökként vesz részt a verseny lebonyolításában.
A hihetetlen gyors siker legjobb bizonyítéka az a tény, hogy a tavalyi év során már közel 40.000 fős közönség követte aktív figyelemmel és érdeklődéssel a verseny alakulását. A verseny zárásakor megrendezett díjátadó gála pedig egy rangos, valódi élményt nyújtó közönségtalálkozóvá vált, ahol szintén több ezer fős tömeg fordult meg. A szombat délutáni, színes családi programként beharangozott kalács/kakaó partival, bűvésszel, arcfestő bohóccal is hangulatosabbá tett rendezvényen az érdeklődők személyesen is kipróbálhatták a versenybe nevezett játékokat, a részt vevő családok, gyerekek nagy örömére.
Mit nyújt az idei verseny a nevezőknek és a díjazottaknak?
Ahogy mai összefoglalójában a szervezők és a zsűri nevében Pierrot kifejtette, az alapítók kifejezett célja volt, hogy az idei évtől kezdve a nevezőknek és a díjazottaknak átengedik a következő megnevezések, logók, arculati elemek használatát:
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória jelöltje
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória nyertese, közönségdíj
Ország Játéka 2016 - XXXX kategória nyertese, szakmai díj
A nevezési feltételek
A versenyben a játékgyártók maximum 5-5 termékkel indulhatnak, melyeket 7 kategóriában lehet nevezni (értelemszerűen egy kategóriába csak egy termék nevezhető), amelyek a következők:
- Társasjáték
- Interaktív játék (jellemzően elektromos/digitális játék, ami kézzelfogható, tehát nem applikáció)
- Bébijáték
- Építőjáték
- Készségfejlesztő
- Egyéb fiú
- Egyéb lány
Az verseny menetrendje
A szavazás
A verseny a közönség és a zsűri szavazásán alapul, ami a tavalyitól eltérően egyszerűbb, átláthatóbb, a zsűri mérlegelési szempontjait jobban bemutató rendszer. Maga a szavazás a www.orszagjateka.hu weboldalon keresztül történik. A szavazás egyenes pontversenyeként bonyolódik le, azaz mind a széles közönség, mind pedig a zsűri pontozza a benevezett játékokat, és amely játék a legtöbb pontot gyűjti be, az a játék nyeri az adott kategória díját. A közönségszavazatok alapján kiosztott díjakat közönségdíjnak, a zsűri pontjai alapján kiosztottakat pedig szakmai díjnak hívjuk.
- Kiosztott közönségdíjak
Az adott kategória nyertese az „Ország Játéka 2016 XXXX kategória nyertese -Közönségdíj” megtisztelő címet kapja. Minden kategórián belül 1-1 játék nyeri a kategória díját. (összesen 7 db díj kerül kiosztásra)
- Kiosztott szakmai díjak Az adott kategória nyertese az „Ország Játéka 2016 XXXX kategória nyertese – Szakmai díj“ címet viselheti. Minden kategórián belül 1-1 játék nyeri a kategória szakmai díját.
(összesen 7 db díj kerül kiosztásra)
Jótékonysági célok
Természetesen a verseny jótékonysági célokat is szolgál, amelyek teljesüléséhez szintén a közönség aktivitására van szükség. A benevezett játékokból ajándékcsomagok készülnek, amelyeket a szavazók, ha élnek a weblapon erre a célra megadott opcióval, az intézmény nevének megadásával az általuk preferált óvodának ajánlhatnak. Az értékes ajándékcsomagokat az első három legtöbb ajánlást begyűjtő óvoda kapja meg.
A versenynaptár
• Szavazási időszak
A közönségszavazás szavazás kezdete: 2016.10.24. (H) 00:01 perc
A közönségszavazás lezárása: 2016.11.15. (K) 23:59 perc
• Díjátadó, ahol a sajtó-, a játékba nevezett B2B partnerek képviselői, a szervezők, valamint a zsűritagok jelenlétében történik az eredmények kihirdetése és ünnepélyes átadása
Helyszín: Hotel Gellért ****
Időpont: 2016.11. 18. (P) 10:00
• Közönségtalálkozó, melynek során a tavalyihoz hasonló módon, színes programok mellett a versenybe nevezett játékok élőben is kipróbálhatók
Helyszín: Hotel Gellért ****
Időpont: 2016.11.19. (Szo) 14:00 - 19:00
A zsűri tagjai
- Csordás Ágnes – a Magyar Védőnök Egyesületének Elnöke
- Görög Zita – fotómodell, műsorvezető (anyuka)
- Galgóczi Edina - főszerkesztő / Babaszoba.hu
- Jánossy Gábor – a Magyar Lapkiadók Egyesületének képviseletében, Olvasásra nevelési programjának vezetője
- Pierrot – producer, játékfejlesztő (apuka)
- Tarján Katalin – vezető óvodapedagógus
- Veszelszkyné Huszárik Ildikó – fejlesztőpedagógus
- Vályi-Nagy Erika - főszerkesztő / Kismama magazin
A zsűri által értékelt szempontok, melyek a későbbiekben a közönség számára is támpontot nyújtanak a karácsonyi ajándékvásárlás alkalmával
- Készségfejlesztési képesség mértéke? (cselekvési, gondolkodásbeli képességek terén)
- Hozzájárul-e a játék a gyerek mentális, érzelmi világának elmélyítéséhez?
- Mennyire fejleszti a játék a gyerek szociális kapcsolatait, mennyire alkalmas “együttjátszásra”?
- A játék kidolgozásának minősége? (szín, forma, anyagminőség, tartósság értékelése)
- Mennyire tekinthető innovatívnak az adott játék?
- Mennyire tekinthető kreatívnak az adott játék?
- Mennyire jelent örömforrást a játék a gyerek számára?
- A pontozó szubjektív értékelése
Közösségi hozzászólások: