Táblagépekre, mobiltelefonokra volt a legtöbb fogyasztói panasz decemberben
![Táblagépekre, mobiltelefonokra volt a legtöbb fogyasztói panasz decemberben Táblagépekre, mobiltelefonokra volt a legtöbb fogyasztói panasz decemberben](/gallery/thumbs/r_2014-01-08_telefon_tablet_w680_h0.webp)
A táblagépek és mobiltelefonok meghibásodásával kapcsolatban a fogyasztói megkeresések elsősorban arra irányultak, hogy a minőségi kifogás megtételekor nem vettek fel jegyzőkönyvet. Többen kifogásolták továbbá a garanciális javítás elhúzódását is. Sok esetben jelezték a fogyasztók azt is, hogy nem tudták felvenni a kapcsolatot az egyes szervizekkel.
Az élelmiszerekre vonatkozó panaszok főleg a termékmegjelöléssel kapcsolatban merültek fel, így több olyan jelzés is érkezett, hogy a termék a csomagolásán feltüntetettől eltérő összetevőt tartalmaz. Több fogyasztó minőségi problémákat jelzett egyebek közt a sajt állagára, a szódavíz szénsav-tartalmára, vagy a mákos bejgli máktartalmára vonatkozóan.
Az NFH közleménye szerint sokszor a hatóság munkatársa által adott részletes tájékoztatás elegendő volt az egyes fogyasztói problémák feloldásához, így hatósági eljárás lefolytatása nem volt indokolt. Szintén gyakori volt, hogy a fogyasztóvédelmi felügyelőségek hatáskör hiányában a megfelelő szervhez irányították az egyes fogyasztókat.
Az NFH közleménye kiemeli, hogy a fogyasztó minőségi kifogásáról a kereskedő jegyzőkönyvet köteles felvenni. Tartós fogyasztási cikkek vásárlásakor az eladó a termékkel együtt köteles a fogyasztó részére jótállási jegyet átadni, amelynek tartalmi elemeit jogszabály határozza meg. Amennyiben az eladó a jegyzőkönyv felvételével vagy a jótállási jegy átadásával kapcsolatos kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Családinet hozzászólások:
LEGOLVASOTTABB
![Így irányítja az életed egy manipulatív szülő](/m/?csnet_gallery=gallery/2024-06-03_mergesszulo351.jpg.-.400.-.150)
Így irányítja az életed egy manipulatív szülő
![Elhunyt a kisfiú, aki azt játszotta az iskolai kiránduláson a barátaival, hogy ki tud tovább a víz alatt maradni](/m/?csnet_gallery=gallery/2024-06-10_medence235151.jpg.-.400.-.150)
Elhunyt a kisfiú, aki azt játszotta az iskolai kiránduláson a barátaival, hogy ki tud tovább a víz alatt maradni
![8-9 éves gyerekekkel teli busz borult árokba Kőszegnél - osztálykiránduláson vettek részt](/m/?csnet_gallery=gallery/2024-06-12_felborultbusz3251.jpg.-.400.-.150)
8-9 éves gyerekekkel teli busz borult árokba Kőszegnél - osztálykiránduláson vettek részt
![3 éves, tündéri kislány tűnt el Budapesten](/m/?csnet_gallery=gallery/indexcikkek/7899kislany.jpg.-.400.-.150)
3 éves, tündéri kislány tűnt el Budapesten
![Tények és tévhitek a kullancs helyes eltávolításáról - VIDEÓVAL](/m/?csnet_gallery=gallery/2024-06-05_Kullancs-eltavolitasa-Semmelweis-oktatovideok.jpg.-.400.-.150)
Közösségi hozzászólások: