Új elemek a KRESZ-ben - a kerékpárosok előnyére
Nyitott kerékpársáv: olyan kerékpársáv, amit más járművek is igénybe vehetnek, pl. kanyarodáskor, parkoláskor. Vagy ilyet lehet létesíteni, ha nem elég széles az út normál kerékpársávhoz.
Kerékpáros nyom: jellemzően kisebb forgalmú utakon, ahol nincs szükség vagy nem fér el más kerékpáros infrastruktúra, kijelöli az úttesten a kerékpárosok helyét, ill. felhívja a többi járművezető figyelmét, hogy ott kerékpárosok közlekedhetnek. Ilyet lehet alkalmazni akkor is, ha a kezelő a kerékpárút használatát nem kívánja kötelezővé tenni: a kerékpáros nyom jelzi, hogy aki szeretne, az úton is mehet.
Új sebességhatárok: lakott területen kívül sisakkal 50 km/óra, lakott területen kívül sisak nélkül 40 km/óra, kerékpárúton 30 km/óra, gyalog- és kerékpárúton 20 km/óra. Utóbbi két eset minden járműre vonatkozik, tehát pl. ha a robogós kerékpárúton megy (lakott területen kívül lehet), neki is 30 km/óra a megengedett.
Előrehaladás álló járművek mellett: feltorlódott járművek mellett ezentúl lehetséges kerékpárral vagy motorkerékpárral előrehaladni, ha elegendő hely van rá.
Kötelező kerékpárúthasználat: hacsak nincs kijelölve kerékpáros nyom az úttesten, a kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút használata kötelező a kerékpárosoknak
Módosítások
Egyirányú utcák: eddig is lehetséges volt a kerékpárosok behajtása szemből, ha azt kiegészítő tábla és felfestett kerékpársáv jelezte. Mostantól elég a kiegészítő tábla (Behajtani tilos, kivéve kerékpár), a kerékpársáv nem kötelező, így keskenyebb utcákban is ki lehet jelölni ilyet.
Kerékpáros felállóhely: eddig is létező, bár nem túl elterjedt burkolati jel. Célja, hogy lámpás kereszteződésekben piros lámpánál a balra kanyarodó kerékpárosok az autók előtt sorolhassanak be. A szabály annyiban módosul, hogy nemcsak kerékpársávon, hanem kerékpáros nyomon is előre lehet menni a besoroláshoz.
Jobbra tartás: a módosítással megszűnik a kerékpárosok kötelező „szorosan jobbra tartása”, és „jobbra tartás”-ra módosul. Ennek indoka különösen az út szélén parkoló autók jelentette veszély, és a kerékpáros láthatósága.
Elsőbbségadás kanyarodáskor: kanyarodáskor a járműveknek az úttal párhuzamosan haladó kerékpársávon/kerékpárúton közlekedők felé elsőbbséget kell adnia.
Parkolás kerékpárral: a módosítás lehetővé teszi a járdán parkolást kerékpárral és motorkerékpárral
Kanyarodás kerékpárral: megszűnik a kerékpársávról balra kanyarodás tilalma
Közösségi hozzászólások: