SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Mi volt ma az iskolában? 24 hatásos ötlet, hogyan kérdezzük jól!

Családinet [cikkei] - 2014-11-12
Minden szülőnek, akinek iskoláskorú gyermeke van ismerős az a kép, amikor a "Mi volt ma az iskolában?" kérdésre az a válasz érkezik, hogy "semmi". Noha sejtjük, hogy ez a felelet valószínűleg nem fedi a valóságot, mégsem ezzel van alapvetően a baj, hanem magát a kérdést tesszük fel rosszul!
Mi volt ma az iskolában? 24 hatásos ötlet, hogyan kérdezzük jól!

Ha őszintén belegondolunk, az érdeklődésünk ilyesfajta kifejezése, mint a „Mi volt ma az iskolában?” vagy „Volt ma valami az iskolában?” eleve nemleges válaszokat fognak vonzani. Kevés az olyan gyerek, akik ezeket hallva elmeséli a teljes napját reggel 8-tól egészen délután 4-ig.

Meghozhatjuk azonban a csemeténk kedvét a beszédre, hogyha másképpen adjuk a tudtára, hogy milyen információkra vagyunk kíváncsiak!

A következőkben ennek 24-féle módját mutatjuk be. A lista természetesen az egyéni ízlések szerint változtatható és bővíthető:

1.   Mi volt a legjobb/legrosszabb dolog, ami ma az iskolában történt?

2.   Mondj valamit, ami vicces volt ma!

3.   Ha választhatnál, akkor melyik osztálytársad mellé (nem) ülnél?

4.   Melyik a legjobb hely az iskolában?

5.   Mondj egy furcsa szót (vagy történetet), amit ma hallottál!

6.   Ha ma este felhívom az osztályfőnököd, akkor mit mondana rólad?

7.   Hogyan segítettél másokon ma?

8.   Mások hogyan segítettek neked?

9.   Mondj egy valamit, amit ma tanultál!

10.  Mikor voltál a legvidámabb ma?

11.  Mikor unatkoztál ma?

12.  Ha jönne egy idegen űrhajó, ami valamelyik osztálytársadat felszippantaná, akkor mit javasolnál, kit vigyenek el?

13.  Kivel játszanál a szünetben, azok közül, akikkel még eddig nem játszottál?

14.  Mondj valami jót, ami ma történt!

15.  Melyik az a szó, amit az osztályfőnököd a leggyakrabban mondott ma?

16.  Mit gondolsz, többet vagy kevesebbet kellene tanulnod az iskolában?

17.  Ki az az osztálytársad, akiről azt gondolod, hogy lehetne kedvesebb is?

18.  Hol játszol a legtöbbet a szünetekben?

19.  Ki a legviccesebb gyerek az osztályban? Mitől lesz mókás?

20.  Mi tetszett legjobban a mai ebédben?

21.  Ha ma azt mondják, hogy legyél tanár, akkor mit tanítanál?

22.  Van valaki az osztályban, akinek szüksége volna egy kis szünetre?

23.  Ha valakivel kicserélhetnéd a helyed az osztályban, akkor ki lenne az, és miért?

24.  Mondj legalább 3 különböző alkalmat, amikor használtad ma a ceruzád!

Ezen felsorolás áttekintése után érzékletes a különbség a feljebb bemutatott két szokványos kérdés, és e között a 24-féle alternatív kifejezésmód között. Látható, hogy célszerű több dologra külön-külön rákérdezni, így nagyobb valószínűséggel több információt kapunk, mintha csak globálisan érdeklődnénk a gyerekünk iskolai napja felől.

Másrészt ne tegyünk fel eldöntendő kérdéseket, amelyekre csak igennel vagy nemmel lehet válaszolni, így nem fognak hamar „lerázni” minket. Fontos, hogy a mondanivalónk felkeltse a gyermek érdeklődését, amelyet tovább fokozhatunk speciális témák bevetésével, pl. űrhajózás.

Bizonyos dolgokat akár felszólítás formájában is megfogalmazhatunk! Ebben az esetben még kisebb az esélye annak, hogy a csemeténk megpróbáljon elkerülő válaszokat adni vagy nem felelni.

Ha nektek is problémás volt eddig a gyereketek iskolai életéről szóló beszélgetés, akkor próbáljátok ki ti is ezeket a módszereket, és írjátok meg, hogy mely kérdések váltak be nálatok!


Kép: flickr.com

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

Megváltozik a hiányzások igazolásának rendszere szeptember 1-től, megszűnik a papír alapú orvosi igazolás

"Nincs többé trükközés" - írja a Medicalonline.
Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Vízbe esett egy 5 éves, úszni nem tudó kisfiú egy zalai fürdőben - mire kimentették, már nem lélegzett

Egy Zala vármegyei fürdőben történt meg minden szülő rémálma.
Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

Mintegy negyed évszázad elteltével mérték fel ismét a hazai lakosság egészséggel összefüggő életminőségét

A képzettebbek, a gazdaságilag aktívak, illetve az egy háztartásban többen együtt élők jobb egészséggel összefüggő életminőségre számíthatnak, mint az alacsonyabb iskolai végzettségűek, vagy az egyedül élők. Többek között ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Technológiaértékelő és Elemzési Központja készített csaknem 12 ezer résztvevő kérdőíves felmérésével. Hazánkban hasonló kutatás utoljára 2000-ben mérte fel a lakosság egészséggel összefüggő életminőségét, így a vizsgálat abból a szempontból is egyedülálló, hogy az eredmények két évtized távlatából összevethetők, elsősorban a középkorúaknál jelentős javulást mutatva. Eredményeiket a neves Quality of Life Research című lapban publikálták az egyetem kutatói.
Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

Akadozó és véres vizelet a hólyagrák tünete lehet

A gyakori vizelési inger, az akadozó vizelet meglehetősen sokakat érintő tünet, a véres vizelet azonban olyasmi, ami jóval ijesztőbbnek tűnik és hamarabb orvoshoz fordul miatta a beteg. Nagyon fontos felhívni a figyelmet arra, hogy urológus szakorvoshoz kell fordulni még a kevésbé fenyegető tünetekkel is, mivel a hólyagrák tüneteként megjelenő vérvizelés sokszor csak a laborelemzés során mutatható ki. Dr. Med. Habil. Buzogány István PhD, az Urológiai Központ urológusa a daganatos betegség további lehetséges tüneteire, valamint a kivizsgálás jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Félelem, ami életet követelt: nem merte magának beadni az injekciót, meghalt a családapa

Egy 37 éves családapa, aki tudta, hogy allergiás a darázscsípésre, életét vesztette, miután nem merte beadni magának az életmentő adrenalininjekciót. Két gyermeke maradt félárván.
A szerkesztő ajánlja