SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Erdei tanulás

Kókai Kata [cikkei] - 2005-03-02
Bizonyára sok szülő hallott róla, s néhányuk gyermeke már részt is vett hasonló programon. Nagyszerű „találmány”, hiszen gyermekeink végre kimozdulhatnak a megszokott tanteremből, s más tanulási formákat is megismerhetnek.

 

Egy 1933-as definíció szerint az erdei iskola lényege, hogy gyengébb gyermekeinket a megszokott környezetből való kiemelés által, a friss levegő, mozgási lehetőség segítségével megerősítsük. Ma is érvényes -sőt, talán igazabb is- ez a definíció, hiszen a legtöbb gyermek kis-, vagy nagyvárosokban él, s a technika fejlődésével többségük inkább a számítógép előtt tölti délutánjait ahelyett, hogy a szabad levegőn játszana.

 

Az erdei iskolákban a tanulók egy újfajta oktatási módszerrel ismerkedhetnek meg. Azáltal, hogy a megszokott környezettől eltérő helyen tartózkodnak, bizonyos szintig egymásra vannak utalva, ami fejlesztheti alkalmazkodóképességüket. Amellett, hogy szórakoztató módszerrel sajátíthatnak el ismereteket, szabadidejüket is hasznosan tölthetik társaikkal, s civilizált szórakoztatóeszközeink hiányában saját leleményességüket felhasználva találhatnak ki szabadidős foglalkozásokat.

 

Tehát az erdei iskolák azon túl, hogy közösségformáló erejükkel javítják gyermekünk társas viselkedését, egy érdekesebb tanulási módszert is biztosítanak; a megszokott, monoton tanítási órák helyett gyermekeink megismerés útján tanulhatnak.

 

A hagyományos oktatás, és az erdei iskola közötti különbségek:

 

-         Az erdei iskolákban a tanuló kevésbé kötött formában vesz részt az órákon.

-         A környezetében látottak élményei alapján rögzülnek benne, így nincs szükség „magolásra”.

-         A környezet megismerése- biológia órától eltérően – a gyermek saját tanmenete szerint alakul, nincs rákényszerítve a könyvekben meghatározott tanulási sorrend.

-         Míg hagyományos órákon a tankönyv a tanulás alapja, az erdei iskolákban közvetlen megismerés által, spontán tanulhatnak a gyermekek.

-         Hagyományos oktatásban a tanulás csak egyetlen diákon múlik (vagy megtanulja, vagy nem), az erdei iskolákban azonban a gyermekek közösen tanulnak.

 

Sajnos még mindig nem elég iskolában alkalmazzák ezt a nagyszerű oktatási módszert, pedig több minisztériumhoz is benyújthatók az ezzel kapcsolatos pályázatok, így a költségek –vagy azok egy része- elkerülhető. Ma már számtalan, bejegyzett erdei iskola között válogathatnak a pedagógusok, s a megfelelő helyszínt, környezeti adottságot figyelembe véve a tanmenethez igazíthatják a szabadságórákat. S hogy gyermekeink megtanulják értékelni és megóvni a természetet, élvezzék a közös játékokat, és magát a tanulást, elengedhetetlen, hogy a tanterem falain kívül is megismerjék mindazt, amiről addig csak a könyvekben olvastak.

 

További információk:

http://www.erdeiiskola.lap.hu/

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Három gyerek tűnt el Szigetszentmiklósról

A szigetszentmiklósi rendőrök a lakosság segítségét kérik három gyermek eltűnésének felkutatásában.

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.

Óriási a korai felismerés jelentősége a nőgyógyászati daganatoknál is

A daganatos betegségek korai felismerése sok esetben élet-halál kérdése lehet, de legalábbis meghatározza a kezelés lehetőségeit. Így van ez a nőgyógyászati daganatok esetében is: minél korábban sikerül felismerni a betegséget, annál jobbak lehetnek a kilátások. Dr. Hernádi Balázs, a Nőgyógyászati Központ szülész-nőgyógyásza, a nőgyógyászati onkológia specialistája elmagyarázta, mikor, kinek és milyen vizsgálatok szükségesek az időben történő diagnosztizáláshoz.

Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Huszonegy éves kor fölött rizikófaktorok, tünetek hiányában legalább öt évente, krónikus betegség, idős életkor esetén évente javasolt a laborvizsgálat, amely fényt deríthet a tartós fáradékonyság, sápadtság, szem alatti sötét karikák, ingerlékenység, hajhullás, gyors hízás vagy fogyás, haspuffadás, bőrproblémák, véres vizelet vagy széklet hátterében húzódó problémákra is. Mindez azért fontos, mert az időben felfedezett betegségek, nagyobb hatékonysággal gyógyíthatók - mondja dr. Torzsa Péter, a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének vezetője.

Elmúlhat-e magától a pánikbetegség?

A pánikbetegséggel nehéz együtt élni, különösen, ha úgy érezzük, kicsúszik a kezeink közül a kontroll a rohamok kapcsán. Érdemes-e arra várni, hogy majd "magától" elmúlik a nehézség? Egyáltalán léteznek-e olyan eszközök, amelyekkel elősegíthetjük a javulást? Mikor és miért érdemes orvoshoz fordulni? Dr. Veres Andrea főorvos, a Pszichiátriai Központ pszichiátere adott választ a kérdésekre.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja