SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Játsszunk babzsákkal! Ötletek kicsiknek és nagyoknak

- 2020-04-16
Mindenkinek legyen babzsákja! Akár több is! :) Hogy miért? Mert nagyon sok szuper dolgot lehet vele csinálni, leginkább játékos formában. Játék közben pedig a gyerekek észrevétlenül fejlődnek.
Játsszunk babzsákkal! Ötletek kicsiknek és nagyoknak

Mi otthon varrjuk a babzsákokat, amelyek hamarosan helyet kapnak webshopunkban is. :)


Már nyáron kezdődik a munka, amikor minden ismerősünk gyűjti nekünk a meggymagot.

Természetesen amikor készül a befőtt vagy a lekvár, mi is megőrizzük ezeket a kincseket. Jól megmossuk, majd kiszárítjuk őket.

A babzsák belevalója természetesen nemcsak meggymag lehet, hanem például köles vagy bab is. Megvarrása nagyon egyszerű, ráadásul a Pompás Napok csapatában olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy népviseletek varrásából megmaradt csodaszép textilekből készíthetjük el a babzsákokat.


Mozgásfejlesztés

Ha készen van, számos mozgásfejlesztő játékot játszhatunk vele. Nálunk például nem telik el néptáncóra úgy, hogy ne vegyük a kezünkbe ezt az egyszerű, de nagyszerű eszközt.


Ismeretszerzés

A kisebbekkel érdemes hosszabb időt is eltölteni azzal, hogy beszélgetünk arról, milyen minta van a textilen, milyen formájú a babzsák, és vajon mi van benne. Bármilyen eszközzel is dolgozunk, mindig szánunk időt arra, hogy a gyerekek megismerkedjenek az eszközzel.


Ritmusérzék fejlesztése, mondókázás

A babzsákkal szuperül lehet a mondókák ritmusát kísérni. Akár úgy, hogy egyik kezünkből átvesszük a másikba a babzsákot, majd vissza. Akár úgy, hogy egymással szemben állva, egymásnak dobjuk oda-vissza. A kicsik még sokszor nem tudják koordinálni a szem-kéz mozgást, ráadásul a ritmusra figyelni mindeközben még inkább megnehezíti a dolgot, de ettől ne ijedjünk meg. A mondókát akkor is mondogassuk sokszor egymás után, ütemesen, ahogy szoktuk.

Előbb-utóbb, sok gyakorlással, és a kicsi cseperedésével eljön az az idő, amikor akár több percig képes a mondóka ritmusát mozgásával - a babzsák dobásával - követni.


Játékos mozgásos feladatok

Nagyobbaknál már úgyis játszhatunk a babzsákkal, hogy körbeülünk, és kiválasztunk egy irányt (óramutató járásával megegyező vagy ellentétes), majd elindítjuk a babzsákot, miközben mondókázunk vagy énekelünk. A cél, hogy a babzsák folyamatosan járjon körbe, ne akadjon meg. Ezt a feladatot nehezíthetjük úgy, hogy amikor a babzsák már "félúton" jár ahhoz képest, ahonnan indult, bedobunk még egy babzsákot, így már kettőre kell figyelni. A fokozatos nehezítés történhet úgy, hogy a végén már második gyereknél, végül mindenkinél van babzsák, így miközben továbbadja, már érkezik is a következő.
Mi a táncos tanítványainkkal olyat is szoktunk játszani, amiben meghatározzuk minden egyes körben ülő táncos számára, hogy kinek dobja (nem a mellette ülőnek) az érkező babzsákot. Így figyelni kell, merről érkezik a babzsák, és azonnal továbbadni, és mindeközben bonyolíthatjuk különböző ritmusokkal is a játékot. Facebook oldalunkon megnézhettek egy videót is erről.


Koncentráció fejlesztése

A babzsákkal való játéknak számos formája van, de mindegyik kivétel nélkül fejleszti a koncentrációt, amelyre a mai gyerekeknek kiemelten szüksége van.

Igaz ez arra is, amikor a fejünkre tesszük a babzsákot. A gyerekek nagyon élvezik, hogy a fejünkön próbálják egyensúlyozni azt. Adhatunk nekik különböző feladatokat: leguggolás - felállás, adott vonalon sétálás. Figyelmüket két dologra is koncentrálják: a babzsák megtartására, valamint a feladat elvégzésére. Mindkettőhöz szükséges az egyenes testtartás, különben leesik a babzsák. Ugye értitek, miért szeretjük mi magunk is ennyire ezt az eszközt?

Otthon és iskolában, óvodában is használjuk, mert mindenki szereti. A jókedv pedig garantált! :)

Hogy volt-e már fennforgás és káosz, például amiatt, mert szándékosan leejtették a babzsákot? Vagy valaki mindet magának akarta? Természetesen igen! :) De néhány megoldandó helyzet után kialakul a rend, megtanulják a gyerekek a szabályokat, és szinte önfejlesztő módon, vidáman végzik a feladatokat.

A mondókázást nem lehet elég korán kezdeni, így összegyűjtöttünk 24 mondókát babáknak és mamáknak. Töltsd le weboldalunkról!
 

 
Aki nem hiszi, járjon utána!

A Pompás Napok csapatával várjuk jelentkezésetek és megkereséseiteket akár felnőttként érdeklődtök, akár gyermekeiteket szeretnétek mesei élményekhez juttatni. Pedagógusképzésekkel, felnőtt meseműhelyekkel, interaktív mesés alkalmakkal és hagyományőrző programokkal akár házhoz is megyünk.

Írjatok a pompasnapok@pompasnapok.hu címre, hogy személyre szabott programot alakíthassunk ki!

Előadásainkra, képzéseinkre várjuk a szülőket, pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, meseszerető felnőtteket.

További inspirációért látogassátok meg Mesetárunkat és Játéktárunkat!

Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Érdemes csatlakoznotok szakmai közösségeinkhez, ahol óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékokkal és népmesékkel kapcsolatban kérhettek tanácsot vagy oszthattok meg tapasztalatokat.

Forrás: Pompás napok blog

Pompás Napok - nevelés játékkal és mesével. A népmesét
középpontba helyezve, a népi kultúra elemeivel kiegészítve (népi
játékok, népdal, tárgyalkotás) komplex népmese-foglalkozásokat
készítünk. Az Oktatási Hivatal által akkreditált módszertanunk a
folklór, a meseterápia és tudományos kutatások eredményeire
épül. Oktatásaink, előadásaink és e-bookjaink a pedagógusokhoz,
szülőkhöz és gyerekekkel foglalkozó szakemberekhez szólnak.
Gyermekeknek szóló programjaink élményközpontúak, komplexek,
ezáltal mindenki talál kapcsolódást a meséhez.

Pomps napok

Kapcsolódó cikkeink:

Kép: Pompás napok blog

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Azt mondta egy férfi az apának, hogy szerelmes a 13 éves fiába - akkorát kapott, hogy életveszélyes sérüléseket szenvedett

Azt mondta egy férfi az apának, hogy szerelmes a 13 éves fiába - akkorát kapott, hogy életveszélyes sérüléseket szenvedett

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Főügyészség vádat emelt az apával szemben.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.

A szerkesztő ajánlja