Márton-projekt megvalósítása a Bambi csoportban
Évről-évre tervezem a megvalósítandó tevékenységek közé a Márton projektet a gyerekek adottságait, érdeklődését figyelembe véve.
A szülők felé a kéréseimet egy folyosóra függesztett „liba-rajzra” rögzítettem. Izgalommal figyelték az eseményeket, jelezték a gyerekeknek, hogy mi a mai napra tervezett érdekesség.
Megismerkedtek Márton legendájával, amihez illesztettem a Hideg-meleg játék példájára a halk-hangos gágogást a lúd-báb felkutatására. Izgatottan játszották ezt a játékot.
A külső világ tevékeny megismerése keretén belül szót ejtettünk a népszokásokról, a ludak hasznáról, táplálásáról, élményeiket is felidézték a gyerekek. Kipróbálhatták az igazi tollpárna puhaságát. A kivágott, festett libák számlálása, sorba rendezése, matematikai és logikai műveletek fejlesztését segítették elő.
Közösen készítettünk 2 db liba-kép kirakót, liba-párosító játékot is. Fűztünk libagége száraztésztából nyakláncot.
Ábrázoló tevékenységgel készültek alaklemez mellett rajzolt libák, melyet tépés – gyűrés - ragasztás technikájával „öltöztettünk” toll-díszbe. Festettek a gyerekek kivágott liba – formát, kéznyomatukat is libává alakították - rajzolt vagy festett kiegészítéssel. Vágás technikájának gyakorlására jó lehetőséget nyújtott a kis lámpások készítése, melyben a szülők segítettek gyermekeiknek „Munkadélután” keretében. Különböző libaformák kivágás után az üvegre ragasztva a mécses díszítésére használtuk.
Verseltünk, mondókáztunk, a mesénk Gőgös gúnár Gedeonról szólt. A helyes hangzóképzés és beszédfejlesztés érdekében tollfúvó játékot és hangzóészlelő játékot is játszottunk (ha egy adott szóban észlelték az „sz” hangot akkor a gúnár sziszegését utánozták). Dalos és mozgásos játékaink között szerepelt a Gyertek haza ludaim…, Egyél libám…, Hatan vannak a mi…, A gúnárom elveszett… kezdetű dalos játékok. Jártunk libasorban a Réce, ruca…, Száz liba…, Nincs szebb madár…kezdetű mondókákra. Még az utcán, a tócsákat is libasorban kerülgettük. Lábtornával a „liba-talpakat” erősítettük-mezítlábas lábboltozat erősítő játékos mozgásokkal. Nagy sikert aratott a „Libaláb-színház”. Zenére mozgatták a lábfejüket a gyerekek, követték a zene ritmusát mozdulataikkal.
Drámajátékokat is játszottunk a csoportszobában és az udvaron: Ludas játék, Gyertek haza ludaim, Gyors legyél! Zsákbamacska, Jön a farkas! Ól, liba, róka, Madarak hess!
A szülők libákról szóló könyveket, használati tárgyakat gyűjtöttek, amiből a folyosón kiállítást rendeztek.
Egyik apuka prezentációt készített dallal, képekkel a libákról, amit laptop és projektor segítségével délelőtt megnéztünk, ami a témánk összefoglalásában, lezárásában segítségünkre volt.
A Márton napi lakomán libazsíros kenyeret, és libás süteményt falatoztunk, de előtte játszottunk a szülőkkel közösen Libapárna-kieső és Párválasztó játékot. Ezek után felöltöztünk, mindenkinek meggyújtottuk a mécsesét, amit a saját készítésű libás mécses tartóban fogott a kezében. Egy volt óvodásunk elől vitte az óriás „libás-lampiont”, amit otthon készítettek erre a napra (alvásidőben is égett benne a mécses - a gyerekek kérésére). Majd sorakoztak a kis lámpásokkal a Bambi csoportosok szüleikkel együtt. Mondókákra jártunk egy „óvoda-kört”, ezután mindenki lámpással tért haza.
A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.
A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: