Társasjáték ovisoknak
írta: Urbán Dóra (www.zsorika.hu)
Egy hosszabb hétvégén valószínűleg idő is van rá, hogy a gyerekekkel együtt alkossuk meg a sajátunkat. Ebből a bejegyzésből megtudhatjátok, hogy hogyan készült a mi játékunk az ovisokkal.
Ősszel az óvodában a gyerekekkel a Kippkopp és Tipptopp című meséhez gyártottunk közösen társasjátékot (a meséről bővebben: http://www.marekveronika.hu/kippkopp6.html). A Tipptoppot ábrázoló bábukat már előre elkészítettem, aki a mese szerint szállást keres télre, mert jön a hideg. A gesztenyefigura bábuk hasa más-más színű, így lehet megkülönböztetni őket. Úgynevezett "Magic Clip" iratkapcsokba téve őket, ragasztópisztollyal felragasztottam mindegyiket egy-egy fém gombra. A játéktábla alapja úgy készült, hogy préselt leveleket színes fénymásolón lemásoltam, majd a gyerekek megrajzolták a meséből a kedvenc részüket (keveset besegítettem nekik). Levél alakú lyukasztóval kivágtuk színes papírból a pálya mezőit. Némelyikre a mese fonalát követve nehezítések kerültek, kis ikonnal ellátva. Ezek azt mutatják meg, hogy mi a teendő, ha az adott mezőre lépünk. Mindezeket szépen felragasztottuk, és, hogy tartósabb legyen, az egészet lamináltam.
A szabály a következő: Tipptoppnak, a gesztenyelánynak, el kell jutnia Kippkopp-pal a téli szállásukra (a Célba). A "Start" mezőről indul mindenki. Az kezd, aki a legnagyobbat dobja, utána az óramutató járásával megegyező irányban ülő játékosok következnek. Annyit lép mindenki, ahányat dobott. Ha a játékos sünis mezőre lép, akkor ötöt lép előre, mert sürgősen szállást kell keresnie, hiszen megtudta, hogy közeleg a tél. Ha a mókussal találkozik, négyet visszalép, mivel nem tudja követni a fákon ugrálva odújába elbújó állatot. Ha a pillangós mezőre érkezik valaki, akkor kimarad egy körből, mert a pillangó után a fakéreg alá Tipptopp nem tud bebújni és elkeseredik. Mikor a békával találkozik, hármat szalad előre, mert a béka szállását, a vizet, Tipptopp nem szereti. Ha madárral találkozik a gesztenyelány, leesik a fáról, így hatot vissza kell lépni a figurával. A Kippkopp mezőről azonnal a Célba érkezhet a szerencsés, mert onnan már a gesztenyefiú kíséri egészen a téli szállásáig.
Most ti jöttök! Saját gyerkőc(eitek) kedvenc meséjéhez ti is könnyedén készíthettek táblát és hasonló szabályt is egyszerűen kitalálhattok! Ha már alkottatok ilyet, akkor várom az ötleteiteket a zsorika@zsorika.hu emailcímre! Biztosan másokat is érdekelhet!
Saját kezűleg, kifejezetten kicsiknek készített társasjátékokról szóló cikksorozatom a zsorika.hu weboldalon folytatódik. Jó szórakozást és kellemes időtöltést kívánok!
Indexkép: www.foter.com
Közösségi hozzászólások: