Az iskolai erőszak ellen: Sulizsaruk
Rácz Anett, a Mátrix Közhasznú Alapítvány elnöke szerint az általuk kitalált Sulizsaru1 program alkalmas lehetne a fejlődésre. Nem büntetéssel, hanem fejlesztéssel kellene lépni.
Sulizsaru, iskolarendőrség
A rendszert az intézmény fenntartónak és a kapcsolódó minisztériumnak kellene működtetnie. Több lehetőség is adott lehet, pl. a rendőr akadémiákon képzésben részt vevő kadétok számára 2-3 hónapos kötelező (fizetett) terepgyakorlat lehetősége, amelyet gyermekotthonokban, veszélyeztetett iskolákban, középiskolákban látnának el, mint bűnmegelőző Sulizsaruk. A rendvédelem mellett közösségépítés, önismereti, sport - szabadidős, egészségfejlesztő feladatok is részét kellene képeznie a modulnak. A sulizsaruk egymást váltva önmaguk is tapasztalatokat szerezhetnek a tevékenység során. A programról korábban a Mátrix Alapítvány2 oldalán több információ is napvilágra látott, mely segítheti a szervek sikeres lépését.
Senki nem érzi hatáskörének... Sőt, nem is az
Őrjöngő, egymást kínzó, randalírozó gyermekek, csicskáztatás, megalázás, iskolai horror - ezek kapcsán senki nem érzi magát felelősnek. A pedagógus - aki rendszerint maga is közvetetten felelős lehet a kialakult helyzetért tehetetlen,. A konyhás nénik, a portások tárják kezeiket, az iskola vezetők pedig gyakran csak későn értesülnek egy-egy krízishelyzetről. Az oktatási intézmények számára is nagy szükség lenne egy belső közösségfejlesztésre, gyors kommunikációra, hogy egy adott közösségben még idejében kiemelhető legyen a potenciális erőszaktevő. Az építendő jelzőrendszer iskola, gyermekvédelmi szolgálat, rendőrség, családok között nélkülözhetetlen, melyet nagyban segíthet a Sulizsaru.
Kapcsolódó cikkeink:
- Iskolarendőrség felállítását fontolgatja a kormány
- Durva bántalmazást vettek videóra egy kaposvári gyermekotthonban
- Köpködte és fenyegette tanárát egy nagykátai diák, osztálytársai biztatták közben
- Diákcsíny vagy bűncselekmény? Az oktatás minden szereplője megszenvedi a növekvő iskolai agressziót
Közösségi hozzászólások: