SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ismerd meg a könnyű verstanulás módszerét!

Illés Adrienn [cikkei] - 2020-02-28
Nálunk mostanában minden hétfőre meg kell tanulni egy-egy újabb verset. Ezért arra gondoltam, megosztom veletek a könnyű verstanulás zseniális módszerét, amit édesanyámtól, korábban gyakorló pedagógustól hallottam.


A könnyű verstanulás fejleszti a logikát

A gyerekek tanulási képességeinek fejlődésében, a tudásanyag elsajátításában nagyon nagy szerepük van a memoritereknek. A memoriter egy szöveg, tananyag vagy vers fejből, könyv nélkül való elsajátítását, memorizálását jelenti.

A verstanulás erősen fejlesztő hatású mind a gyermek logikájára, mind a gondolkodási képességére nézve. A memorizálás tágítja a memória kapacitását is, ami természetesen összefügg a beszédképességgel, valamint a szókincs nagyságával is.

 
A könnyű verstanulás módszere

A módszer alapja a kézírás, vagyis a megtanulandó vers/szöveg egészének vagy egy részének a kézzel történő leírása. A kézírás ugyanis segít az idegrendszernek a memorizálásban.

Nézzük meg a verstanulás módszerét egy konkrét példán keresztül. Móricz Zsigmond: A török és a tehenek című verse közepes nehézségű, így eldönthetjük, hogy nulladik lépésként először leírja-e az egész verset a gyermek, vagy rögtön az első lépéssel kezd.


1. A könnyű verstanulás első lépése

A vers elolvasása után kérjük meg a gyermekünket, hogy a mű valamennyi versszaka esetében írja le minden sor első szavát. Vagyis a példánkban:

Volt

Sose

Nem

Milyenek

 

Egyszer

Lát

Csudálkozik

Ilyenek

 

Én

Mi

Számlálgatja

Hány

 

Meg

Három

Fehéret

Meg

 

Nem

S

Ez segít neki vizualizálni, illetve memorizálni a verset.

Könnyű verstanulás

 

2. A könnyű verstanulás második lépése

A következő lépésben már csak a felírt szavak első betűit hagyjuk meg, a szó többi részét töröljük:

V

S

N

M

 

E

L

C

I

 

É

M

Sz

H

 

M

H

F

M

 

N

S

Ha már ezzel a segítséggel jól megy a vers, jöhet a harmadik, utolsó lépés.

 

3. A könnyű verstanulás harmadik lépése

Az utolsó lépésben már csak az egyes versszakok első betűjét hagyjuk meg, ezzel segítünk a gyerekeknek abban, hogy tudják, mi következik. Ha esetleg az első betű kevés lenne, akkor segíthetünk nekik úgy is, hogy minden versszak első szavát íratjuk le velük, és utána rövidítjük csak le az első betűre:

V(olt)

 

E(gyszer)

 

É(n)

 

M(eg)

 

N(em)

Ezt követően a gyermekek már segítség nélkül is el tudják majd mondani a verset.

Érdemes kipróbálni és minél előbb napi gyakorlattá tenni a könnyű verstanulás módszerét, hiszen a gyerekeknek tanévről tanévre egyre jelentősebb tudásanyagot, versmennyiséget, szöveget kell könyv nélkül memorizálniuk. Ez a módszer folyamatosan a segítségükre lesz az évek során, hogy megkönnyítse számukra a hosszabb, nehezebb versek megtanulását felső tagozatban, illetve a középiskolás évek során is.

Ha tetszett a könnyű verstanulás módszere, kérlek, oszd meg a cikket azokkal az ismerőseiddel, akiknek szülőként szintén segítséget, könnyebbséget jelenthet!

Forrás: suli360.hu

A www.suli360.hu weboldal azért jött létre, hogy megkönnyítse számodra az iskolakeresést és választást, illetve hogy a szülők is segítséget tudjanak nyújtani egymásnak ezekben a témákban.

Suli360


Kapcsolódó cikkeink:

Kép: PublicDomainPictures / pixabay

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Három gyerek tűnt el Szigetszentmiklósról

A szigetszentmiklósi rendőrök a lakosság segítségét kérik három gyermek eltűnésének felkutatásában.

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.

Óriási a korai felismerés jelentősége a nőgyógyászati daganatoknál is

A daganatos betegségek korai felismerése sok esetben élet-halál kérdése lehet, de legalábbis meghatározza a kezelés lehetőségeit. Így van ez a nőgyógyászati daganatok esetében is: minél korábban sikerül felismerni a betegséget, annál jobbak lehetnek a kilátások. Dr. Hernádi Balázs, a Nőgyógyászati Központ szülész-nőgyógyásza, a nőgyógyászati onkológia specialistája elmagyarázta, mikor, kinek és milyen vizsgálatok szükségesek az időben történő diagnosztizáláshoz.

Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Huszonegy éves kor fölött rizikófaktorok, tünetek hiányában legalább öt évente, krónikus betegség, idős életkor esetén évente javasolt a laborvizsgálat, amely fényt deríthet a tartós fáradékonyság, sápadtság, szem alatti sötét karikák, ingerlékenység, hajhullás, gyors hízás vagy fogyás, haspuffadás, bőrproblémák, véres vizelet vagy széklet hátterében húzódó problémákra is. Mindez azért fontos, mert az időben felfedezett betegségek, nagyobb hatékonysággal gyógyíthatók - mondja dr. Torzsa Péter, a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének vezetője.

A herecsavarodás okai, tünetei és kezelése - az újszülöttek és a kamaszok nagyobb veszélyben vannak

A herecsavarodás (heretorzió vagy torsio testis) egy ritka, de súlyos állapot, amely leginkább újszülötteknél és a serdülés korai szakaszában járó fiúknál fordul elő, de bármely életkorban kialakulhat. A probléma a herekocsány megcsavarodásával jár, amely a herék vérellátását gátolja. Ez kezelés nélkül a here elhalásához is vezethet.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja