Beismerni a hibáinkat - az egyik legnehezebb feladat
A tévedést nem könnyű beismerni
Az egyik legnehezebb helyzet, ha olyan embernek kell beismernünk a hibát, akinek kárt okoztunk a tévedésünkkel. Ezt a kínos helyzetet úgy enyhíthetjük, hogy elsőként vállaljuk a felelősséget és elismerjük hol és miben hibáztunk. Könnyedebb lehet a nyitott párbeszéd a helyzet kényelmetlensége ellenére is, ha az érintettek mindegyike hajlandó elvállalni a saját részét a dologban és változtat a viselkedésén a helyzet javítása érdekében.
A sikeres emberek egyik közös ismertetőjegye, hogy minden körülmények között vállalják a tetteikért a felelősséget és soha nem okoz gondot a számukra beismerni, ha tévedtek valamiben. Ugyanakkor a felismert és beismert tévedést is a lehető leghamarabb igyekeztek orvosolni. Ahhoz, hogy valóban eredményesek legyünk a munkában, illetve az életünk bármely területén is, ahhoz ki kell tudnunk mondani a feloldozó szót: "Tévedtem, hogyan tehetném jóvá?". El kell, hogy ismerjük, ha melléfogtunk és teljes felelősséget kell vállalnunk a tetteinkért.
A hibáját beismerő ember hitelessé válik a környezete szemében.
„Az olyan ember, akinek mindig igaza van, kevésbé hihető, mint az, aki időről-időre beismeri, hogy tévedett.” - Ari Turunen
A hibáink beismerése nem csupán személyes előnyökkel jár, de az életünk minden területén gyógyító hatással van az emberi kapcsolatainkra. Kollégákban, barátokban, családtagokban és ügyfelekben egyaránt bizalmat kelt. Azzal, hogy beismerjük, ha tévedtünk a másik fél számára is lehetőséget adunk, hogy lazábban viselkedjen és nem szakad le az ég, ha hibázik, mert ez mindenkivel előfordulhat. Vezetőként elismerni a hibánkat sokkal nagyobb elismerést váltunk ki a kollégáinkból, mint a ragyogó sikereinkkel dicsekednénk. Emberként és vezetőként is sokkal inkább respektálnak majd.
Ha segítségre van szükségünk vezetői tanácsadást is igénybe vehetünk. Vállalva gyarlóságainkat könnyebben közelebbi és közvetlenebb viszonyba kerülhetünk a munkatársainkkal. A sebezhetőségünkkel bizalmat keltünk bennük és úgy érzik könnyebben megértjük az ő nézőpontjaikat is. Ebben a nyitott légkörben könnyebb elfogadni egymás különböző véleményét, bármi is legyen a téma.
A tévedésünk el- és beismerésével a másik félben tiszteletet és bizalmat váltunk ki. Mivel mindannyiunknak van hibalistája a saját maga által elkövetettekből, ezekből akkor is mazsolázhatunk, ha a másik félben keletkezett feszültséget szeretnénk oldani. Attól a ténytől, hogy nem csak ő hibázik, ez mással is előfordul, könnyebbnek fogja érezni a saját helyzetét. Ha szóba hozzuk a saját tévedésünket akkor ezt soha ne bírálattal folytassuk, inkább építő jellegű tanácsot adjunk.
Azzal, hogy elismerjük mi sem vagyunk tévedhetetlenek, levesszük a másik fél hibájáról a reflektorfényt ezzel kissé megnyugtatjuk és nem kényszerül védekezésre vagy esetleg ok nélküli támadásra. A szorongás és a félelem elhalványulhat benne, ami könnyebbé teszi a számára, hogy elinduljon a megoldás felé vezető úton.
Nyitókép: depositphotos.com
Családi vállalkozások szakértője, mediátor, mentor, coach, tréner
Elérhetőségeim:
Cím: Budapest, I. Csalogány u. 55. és Tata
Telefon: 06-20/662-45-69
E-mail: christina.kulcsar@gmail.com
Honlap: www.kulcsarkrisztina.hu,
www.soultherapy.hu
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: