SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Továbbra is eredményes a hazai szelektív hulladékgyűjtés

Családinet [cikkei] - 2011-04-27
Sikeres negyedévet zárt és áprilisban újra elindítja nagysikerű környezetvédelmi szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft., amely az EU 46,5 millió forintos támogatásával a hulladékképződés megelőzését, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás arányának növelését kívánja tovább ösztönözni.

pannon_gyujtoszigetekA legnagyobb hazai koordináló szervezet szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg az ÖKOPannon.

A sikeres teljesítésben szerepe van „A hulladék érték” címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet. A kampány rajongói oldallal debütál a legnépszerűbb közösségi médiában, míg a legfiatalabbak, az óvodások szemléletformálását egy új mesefüzet kiadásával segíti az ÖKO-Pannon.

Magyarország szelektív hulladékgyűjtése a számok tükrében Magyarországon, az ÖKO-Pannon által koordinált szelektív hulladékgyűjtési rendszerben több mint 5600 gyűjtősziget vagy házhoz menő gyűjtés formájában jelenleg mintegy 5,8 millió lakos számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés.

E rendszer révén lakossági szelektív hulladékgyűjtésből, valamint ipari begyűjtési hálózatán keresztül 2011. első negyedévében (január 1-től március 31-ig) az ÖKO-Pannon összesen mintegy 74 ezer tonna csomagolási hulladékot gyűjtetett vissza és hasznosíttatott, a tagvállalatai által kibocsátott mintegy 120 ezer tonna csomagolásból. A negyedév végén 3.000 szerződött partnerrel rendelkező ÖKO-Pannon ezzel 61,6 százalékos hasznosítási arányt ért el.

Az újrahasznosításra kerülő hulladékok mennyiségéből 62,6 ezer tonnát tett ki az ipari gyűjtésből, 11,4 ezer tonnát pedig a lakossági gyűjtésből származó hulladék, ám ez utóbbi részarányának növelése immár évek óta az ÖKO-Pannon stratégiai célkitűzése. „Aktív környezetvédelmi szemléletformáló tevékenységünknek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a szelektív hulladékgyűjtésben résztvevő lakosok aránya” – mondta Viszkei György, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. „2008-ról 2010-re 52-ről 54%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben részt vevők aránya, ezen belül is kiemelkedő volt a fejlődés a 18-29 éves fiatalok körében, akik közül 35-ről 50%-ra nőtt az aktívan szelektálók aránya. A szelektív gyűjtés technikai feltételeinek javítása mellett a lakosság szemléletformálása segíthet a hasznosítási arányok növelésében, ezért is döntöttünk nagysikerű tavalyi kampányunk folytatása mellett” – tette hozzá Viszkei György.

Új generáció, új kihívások

Miután az új generáció a szelektív hulladékgyűjtés egyik legfontosabb és legaktívabb szegmensét képviseli, idei kampánya során az ÖKO-Pannon a teljes lakosság megszólítása mellett kiemelt prioritásként kezeli a fiatalok és fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjainak szemléletformálását is.pannon_szelektiv



Ennek érdekében az idén április-májusban futó „Az újrahasznosítással mindenki nyer!” c. országos kampányának médiahasználatában a koordináló szervezet fokozottan figyelt a megszólítottak életkorából adódó médiafogyasztási különbségekre. Az ún. X generáció tagjait és az idősebbeket a kampány döntő részben hagyományos médiatermékek - újság, tv, rádió, közterület - révén, míg az internet vagy YouTube korosztálynak nevezett Y
generáció tagjait (2.150.000 fő) a közösségi médiában környezetvédelmi szemléletformáló hirdetésekkel célozza meg.

„A fiatal közösséget ma már új és interaktív eszközökkel kell megszólítani, s erre kiemelt figyelmet fordítottunk 2011-es kampányunk során. A legnépszerűbb közösségi média, a Facebook jelenleg 2,7 millió magyar taggal bír." - mondta Szintai-Molnár Péter, a Bell Csoport közösségi média szakértője. „A hulladék érték, melyet minél korábban tudatosítunk a fiatalok körében, annál inkább nő a valószínűsége annak, hogy fogékonnyá válnak a szelektív hulladékgyűjtésre, s a későbbiekben felelősségteljesebben gondolnak környezetükre” - tette hozzá a szakember.

pannon_gyujtesA projekt másik, gyerekeket elérni kívánó elemében az ÖKO-Pannon ismeretterjesztő kiadványt és foglalkozásvázlatot juttat el azon hátrányos helyzetű települések óvodáiba, iskoláiba, ahol korábban már bemutatták a Hajnal c. ismeretterjesztő mesejátékot. A Hajnal c. kiadvány mese és feladatgyűjtemény egyben, amely játékos formában ismerteti meg a gyerekekkel a hulladék megelőzés lehetőségeit, a szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos alapismereteket és a környezettudatos magatartás fontosságát.

Szelektív hulladékgyűjtési szokásainkról Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. tavalyi kutatásának eredményei szerint a magyar lakosság „szelektív hulladék kosarában” 33% műanyag, 29% papír, 14% üveg, 13% zöld hulladék, 7% fém és 5% italos kartondoboz volt található. Tavaly 32-ről 45%-ra bővült azok aránya, akik saját elmondásuk szerint a hulladékképződés megakadályozását is szem előtt tartják vásárlásaik során, s lehetőleg csomagolás nélküli élelmiszert választanak.

A kutatás szerint az anyaguk szerint különválogatott hulladékokat a kutatásban megkérdezettek 1%-a naponta, 15%-a hetente többször, 38%-a hetente egyszer, 27%-a havonta többször, 12%-a havonta egyszer, további 16%-a pedig ennél ritkábban vitte vissza a gyűjtőszigetekre.


Forrás: Premier Kommunikációs Iroda

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Három gyerek tűnt el Szigetszentmiklósról

A szigetszentmiklósi rendőrök a lakosság segítségét kérik három gyermek eltűnésének felkutatásában.

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.

Óriási a korai felismerés jelentősége a nőgyógyászati daganatoknál is

A daganatos betegségek korai felismerése sok esetben élet-halál kérdése lehet, de legalábbis meghatározza a kezelés lehetőségeit. Így van ez a nőgyógyászati daganatok esetében is: minél korábban sikerül felismerni a betegséget, annál jobbak lehetnek a kilátások. Dr. Hernádi Balázs, a Nőgyógyászati Központ szülész-nőgyógyásza, a nőgyógyászati onkológia specialistája elmagyarázta, mikor, kinek és milyen vizsgálatok szükségesek az időben történő diagnosztizáláshoz.

Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Huszonegy éves kor fölött rizikófaktorok, tünetek hiányában legalább öt évente, krónikus betegség, idős életkor esetén évente javasolt a laborvizsgálat, amely fényt deríthet a tartós fáradékonyság, sápadtság, szem alatti sötét karikák, ingerlékenység, hajhullás, gyors hízás vagy fogyás, haspuffadás, bőrproblémák, véres vizelet vagy széklet hátterében húzódó problémákra is. Mindez azért fontos, mert az időben felfedezett betegségek, nagyobb hatékonysággal gyógyíthatók - mondja dr. Torzsa Péter, a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének vezetője.

Mit tehetünk, ha folyamatosan romlik a gyermekünk szeme?

A gyermekek látása világszerte egyre rosszabb, és ennek egyik egyértelmű oka a képernyő előtt töltött idő növekedése. Egy globális tanulmány szerint az utóbbi években egyre több gyermeknél jelentkezik miópia, más néven rövidlátás.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja